HTML over Youtube video

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil een zwevend menu hebben wat altijd bovenaan de pagina staat. Op de pagina zelf kunnen Youtube video's staan. In plaats van dat het menu over de video valt, valt de video over het menu.

Ik heb geprobeerd om met position relative en met de z-index te spelen, dat helpt niet. Ook de wmode van de youtube video op transparant zetten geeft geen resultaat.

Is er iemand die weet of het uberhaupt mogelijk is om HTML code over een Youtube filmpje te plaatsen?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden in ieder geval. Embed objects lijken gewoon tegen de browser te zeggen "ik wil altijd 1 z-index meer", waardoor je, behalve hiden, weinig kan doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornski
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-07 14:59
Uit het blote hoofd;

Youtube video's zijn eigenlijk gewoon Flash animaties. In veel browsers (in ieder geval IE, nooit geprobeerd of op gelet in FF of andere browsers), worden Flash animaties en andere plugins (java applets, etc) zo gerenderd dat ze altijd bovenop de andere content liggen.

Bij mijn weten is daar geen oplossing voor, maar je zou nog eens kunnen proberen om het filmpje in een iFrame te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me wel gelukt om HTML over Flash files te plaatsen, dat kan simpelweg met de wmode op transparant. Denk dat Google niet wil dat mensen gaan prutsen aan de video's met behulp van HTML/CSS en dat het niet mogelijk is om er code overheen te plaatsen.

Het iframe is voor mij in ieder geval geen mogelijkheid, ook vind ik dit niet zo netjes.

Iemand anders die wel een goede workaround weet?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Youtube video's zijn eigenlijk gewoon Flash animaties. In veel browsers (in ieder geval IE, nooit geprobeerd of op gelet in FF of andere browsers), worden Flash animaties en andere plugins (java applets, etc) zo gerenderd dat ze altijd bovenop de andere content liggen.
Html over flash is al jaren geen issue meer en kan makkelijk. (wmode transparent en klaar)

Dat het met Youtube video's niet werkt lijkt me iets youtube-specifiek. Ken het probleem eigenlijk niet, zou er eens mee moeten experimenteren.. Heb je de een code-snippet misschien van wat youtube op je pagina zet als je een video integreert?

[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 15-12-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij deze de snippet:

HTML:
1
2
3
4
5
6
<object width="168" height="128">
    <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/NW38Zo7b8sQ&hl=nl_NL&fs=1&rel=0" />
    <param name="allowFullScreen" value="true" />
    <param name="allowscriptaccess" value="always" />
    <embed src="http://www.youtube.com/v/NW38Zo7b8sQ&hl=nl_NL&fs=1&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="168" height="128"></embed>
</object>

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
HTML:
1
<param name="wmode" value="transparent" />

toevoegen en bij de embed
HTML:
1
wmode="transparent"

erbij.

Werkt hier prima voor YouTube-videos :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Ja kan me niet voorstellen dat dat in dat geval niet zou werken idd. Dacht dat het misschien complex samengesteld werd uit javascript en/of iframe ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt bij mij met wmode:

edit:
plaatje weggehaald i.v.m. bandwidth

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perfect! Het werk. Ik had de wmode transparant op de embed niet erop gezet. Bedankt iig!
Pagina: 1