MyBook World Edition II van buitenaf benaderen (via Mionet)

Pagina: 1
Acties:

• Marco122
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-12-2017
Ik ben in het bezit van een myBook World Edition II. Deze externe netwerkschijf heb ik rechtstreeks aangesloten op mijn router. Thuis heb ik een vast PC, een laptop en een netbook die allemaal toegang hebben tot de MyBook World. Vanaf elk apparaat kan ik bestanden neerzetten, wijzigen en verwijderen. Dit werkt allemaal prima.

Echter ik kan geen toegang krijgen tot de MyBook via internet. Met internet bedoel ik elke willekeurige PC die geen onderdeel uitmaakt van mijn lokale netwerk.

Ik heb een Mionet account aagemaakt en ik kan inloggen op de website van Mionet. Wanneer ik kies voor My Account -> Mionet web dan blijft het voortgangsbalkje steken bij 3/4.

Hoe kajn ik mijn bestanden benaderen via Internet. Met of zonder Mionet?

Wie kan mij helpen...?

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
1. Hoe ziet je netwerk eruit? Die router bedoel je daarmee een router die rechtstreeks op internet hangt via een ingebouwde modem of iets dergelijk? Hangen er nog andere dingen tussen?

2. Wat zijn de instellingen van je router/internet toegangspunt? Laat die toe om van buitenaf een verbinding naar binnen te leggen en hoe zit het met de instellingen ivm met poorten ed.

3. Hoe zit het met je ISP? Bepaalde ISP's laten niet toe op om bepaalde poorten te gebruiken. Bv mijn ISP (skynet) zet poort 80 en 23 (telnet) en nog wat andere dicht. Hoe zit het met je IP, is dat fixt of dynamisch?

Ik denk namelijk niet dat het probleem aan je MyBook ligt maar aan al de rest die tussen het internet en die MyBook zit.

• Marco122
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-12-2017
1. Mijn router hangt via een modem van de glasvezelprovider rechtstreeks aan het internet. UTP kabel van MyBook naar Router en UTP van Router naar Kabel

2. Ik heb op mijn router de nodige beveiligingsinstellingen gezet. Ik kan de beveiliging wel aanpassen als ik weet welke poorten ik moet openen of welke services ik moet toestaan.

3. Dat moet ik nazoeken.

Ik denk dat het ook aan bepaald beveiligingsinstellingen ligt.