• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-01 08:22
Beste tweakers,

Ik heb recentelijk op marktplaats een videokaart gezien en op geboden. Het gaat om een gtx 280 euro. Deze stond er voor 180 euro op. Normaal prijsje en dan had ik een mooi setje van 2 dezelfde kaarten. Contact via de mail liep netjes. Hij had zelfs een video gemaakt en op youtube gezet om te laten ''zien'' dat de kaart goed werkte. Nu nadat ik het geld over heb gemaakt ( vorige week donderdag ) Begint hij heel vreemd te doen. Laat niks meer van zich horen etc. Ook op marktplaats heet hij *snip* en komt die uit tilburg. Maar degene die mij mailde komt uit eindhoven hij legde uit dat hij op een studenten kamer zat doordeweeks. Oke klinkt geloofwaardig. Nu ben ik er achtergekomen dat ik met een of andere *snip* te maken heb. Want dit is het mobiele nummer waarmee ik gebeld heb en toen nog *snip* was. Nu vraag ik mij dus af als ik word opgelicht kan ik mijn geld nog terug halen via de bank ofzo :( :( :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 14:16 ]

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01 11:49
Ik zou dit eerder met Marktplaats bespreken. Als jij dit aangeeft dan kunnen zij misschien meer info achterhalen van de persoon.

Mogelijk dat er dan nog gedaan kan worden.

Daarnaast zou ik ook de politie informeren hierover. Het is tenslotte oplichting. Jij hebt betaald voor iets wat je (nog) niet gekregen hebt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03-2025

willymichiels

Le Baron

Ik heb het idee dat je inderdaad wordt opgelicht. In ieder geval aangifte doen bij de politie, en natuurlijk naar de bank toe gaan om je geld terug te krijgen. Ik weet niet of dit mogelijk is maar misschien als je een kopie van de aangifte meeneemt dat het kan. Tevens als je aangifte gaat doen even alle emails uitprinten en meenemen en tevens het bankafschrift.
Ik hoop dat het je lukt om je geld/de videokaart nog te krijgen!

Verwijderd

Ik heb het idee dat wij je weinig kunnen helpen anders dan aangeven dat je op diverse manieren contact moet proberen te zoeken. Verder zou ik een termijn stellen waarbinnen je de spullen wilt hebben waarna je aangifte gaat doen. Je moet lutsers niet weg laten komen met dit soort zaken en indien er meerder aangiftes zijn tegen dezelfde persoon, wordt de kans dat de politie wat gaat doen groot!

Er is speciaal voor dergelijke gevallen een compleet forum opgericht. Hier staat hun stappenplan wat te doen bij oplichting. Verder zou ik even de gegevens die je hebt door de site halen om te kijken of het een notoire oplichter is. Wegens een gebrek aan discussiewaarde (m.n. ivm privacy van de betrokkenen) gooi ik deze op slot.

Dit topic is gesloten.