[Windows] Streamen naar Windows clients, hoe aanpakken?*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Goeie morgen,

Op dit moment ben ik op school bezig voor een opendag. Wat de bedoeling is, is dat we WebTV gaan beginnen.

We willen 2 draadloze camera's door de school laten gaan. Hier zijn de zenders en ontvangers al voor besteld en worden deze week geleverd. Maar ook willen we films afspelen tussen door en als achtergrond muziek doen we Radio. Dit doen wij ook zelf, en hebben we dus gewoon een mini jack om in de pc te doen en te streamen.

Door de hele school willen we enkele pc's met beamers e.d. aansluiten. Dus moet er een stream worden opgehaald.

We zoeken een applicatie waarmee we kunnen video mixen. Zelf hebben we ook Arkaos gevonden, maar er zit geen stream mogelijkheid in. Dus zoeken we een video mix app waarmee we kunnen streamen.
Wat Arkaos wel kan, is op een externe monitor afspelen. Dus misschien een applicatie om een extern scherm te kunnen streamen?

Hebben jullie ervaring hiermee? En welke software zouden jullie dan gebruiken? Hoeft geen freeware te zijn ;-)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik begrijp dat je het op een Vista client of 7 wil weergeven, maar dat is je minste zorg eigenlijk..

Je zoekt een Streaming media Server oplossing, en dat betekent dat je het niet aan de client kant zou moeten zoeken.
Heb je al gekeken naar de standaard in een Windows Server aanwezige Media Server? Samen met de gratis Media Encoder heb je dan al een redelijk werkende Windows-gerichte mediastreaming oplossing.

>> en een tikje naar de server-hoek dus.
Wel wat meer gevarieerde zoektermen gebruiken in het vervolg, en even goed nadenken - zoals je hierboven ziet moet je dit helemaal niet @ de clientkant zoeken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-03 19:48
Een server is opzich geen probleem. Maar.. Ik zoek meer software hoe ik vanuit een videomix app kan streamen.

Gezocht heb ik ook zeker op verschillende zoektermen ;)

Toch bedankt voor je reactie en het verplaatsen van t topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht vrij snel of VLC dat niet kan en blijkbaar is het aan de praat te krijgen.

"VLC capture and stream a screen" is op Google goed om veel mogelijkheden te vinden.