Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XBMC] muziek afspelen

Pagina: 1
Acties:

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-10 14:26
Ik weet niet goed hoe ik mijn topic titel moet vermelden en in welk topic dit thuis hoort maar ik zit met het volgende probleem.

Ik heb thuis een pc staan die ik door middel van het programma BeTwin opdeel in 2 pc's. Mijn host pc (de fysieke pc) en een extra station (mijn LCD tv). De host pc bevat gewoon mijn toetsenbord, muis en monitor. Mijn LCD tv is aangesloten door middel van een dvi-> hdmi kabel en dit werkt perfect. Ook is voor het extra station mijn onboard geluidskaart analoog 5.1 aangesloten aan mijn receiver aangezien die geen digitale ingang heeft. Ook dit draait goed.

Mijn LCD tv station start automatisch op met een speciaal user account en start automatisch XBMC en mag verder ook niks anders draaien. Dit werkt echt super.

Nou zit ook alleen met het volgende. Zodra ik een film start die 5.1 of DTS heeft dan gaat het allemaal goed. Als ik via XOT-uzg een serie ga kijken is deze in stereo wat er dus voor zorgt dat alleen mijn front speakers werken. Dit is allemaal zoals ik het verwacht. Maar als ik muziek afspeel (alle soorten maar met name dance en harder) is dit ook stereo. Wat ook logisch is aangezien het een 2.0 audio is. Maar hoe kan ik er voor zorgen dat in ieder geval mijn subwoofer gebruikt wordt? Als ik mijn geluidskaart in stel op speakers vullen dan speelt het wel over iedere speaker maar stuurt hij de subwoofer nog steeds niet goed aan.

Nou dacht ik zelf om een extra programma op mijn pc te draaien. Namelijk SRS Audio Sandbox. Echt een super programma is dat. Alleen kan ik geen software matige speakers in mijn extra station gebruiken dus gaat dit niet werken.

Nou is mijn vraag wat kan ik er aan doen om mijn muziek beter te laten klinken. Want ik kan er niet echt iets over vinden. En dacht het met SRS Audio Sandbox opgelost te hebben maar dat werkt dus niet.