Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb sinds enkele weken een nieuw systeem aangeschaft:
I7 950 (3,2)
Asus P6T
6 Gig DDR3 1600 mhz OCZ Reaper
ATI 5870
Voeding: 850 Watt corsair

Nu zit ik met het volgende: Mijn pc begint raar te doen zodra ik in het bovenste slot van het mobo een geheugen reepje plaats. Heb deze er uitgehaald dus draai nu 4gig. Maar zodra ik het geheugenreepje in het bovenste slot erin doe dan start hij zichzelf op, krijg ik blauwe schermen met streepjesbehang en komt hij absoluut niet meer in windows of in het bios.

Dacht eerst dat het aan het geheugen lag maar heb een nieuwe triple channel kit ontvangen en hiermee heb ik exact hetzelfde probleem. En het gaat om 1 slot(de bovenste).

Zodra ik het geheugenreepje eruit haal doet ie het perfect en heb ik geen problemen.

Zat eerst zelf te denken dat het aan het geheugen lag maar blijkbaar niet.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Google vindt namelijk niks.

Gr.David

Verwijderd

Moederbord, waarschijnlijk maakt die kortsluiting bij die geheugenbank.

welk besturingssysteem draai je ?

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dat het geheugenbankje defect is van het mobo?

Ik draai Windows 7 64 bit

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:22:
Bedoel je dat het geheugenbankje defect is van het mobo?

Ik draai Windows 7 64 bit
Ja dat denk ik wel, lijkt er op dat die kortsluiting maakt.

Zit er misschien ergens een schroefje achter of zit er iets in dat er neit in thuis hoort etc.

Wat krijg je als 1 reepje geheugen alleen in die "defecte" geheugenbank doet

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Kan ook zijn dat de cpu niet helemaal lekker in z'n socket zit of sommige pinnetjes van de cpu socket niet helemaal goed contact maken. Gebruik je verder de juiste dimm sloten zoals aangegeven in de handleiding, en draait het geheugen op de juiste spanning?

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Probeer even de geheugenmodule uit het onderste slot in het bovenste te doen, dan weet je het zeker!
Maar volgens mij is je mobo overstuur.
Kijk ff goed met een zaklamp of je niks tussen je slot gekregen heb en blaas hem even goed uit,
Als je zelf niks kan ontdekken: terugsturen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond even kijken of er iets in het geheugenbankje zit en ga even kijken wat ie doet als ik switch met het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:35:
Kan ook zijn dat de cpu niet helemaal lekker in z'n socket zit of sommige pinnetjes van de cpu socket niet helemaal goed contact maken. Gebruik je verder de juiste dimm sloten zoals aangegeven in de handleiding, en draait het geheugen op de juiste spanning?
Hmm hoe kan je dit controleren? En neem aan dat als het is wat jij beschrijft, de andere 2 geheugenbalkjes het ook niet moeten doen? Of werkt dat niet zo? En dimm sloten etc?? Heb geen id wat je bedoelt haha :P . Je moet het me niet te moeilijk maken. Systeem is namelijk samengesteld door het computerbedrijf.

Geheugenspanning is nooit aangezeten dus neem aan dat het op het juiste spanning draait. Hoe kan je dit tevens controleren?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:09:
[...]

Hmm hoe kan je dit controleren? En neem aan dat als het is wat jij beschrijft, de andere 2 geheugenbalkjes het ook niet moeten doen? Of werkt dat niet zo?
Nee, je hebt drie afzonderlijke 64bit geheugenkanalen van cpu naar het geheugen, als bij eentje niet alle contactjes goed zitten kunnen de anderen het nog wel doen.
En dimm sloten etc?? Heb geen id wat je bedoelt haha :P .
Dat is toch niet zo moelijk te bedenken, dat zijn de sloten waar je geheugen dimmetjes in zitten.
Je moet het me niet te moeilijk maken. Systeem is namelijk samengesteld door het computerbedrijf.
Dan zou ik niet zelf gaan prutsen maar met de hele handel teruggaan.
Geheugenspanning is nooit aangezeten dus neem aan dat het op het juiste spanning draait. Hoe kan je dit tevens controleren?
In de bios, standaard DDR3 spanning is 1.5V, deze moeten (als het de low voltage variant is) 1.65V hebben.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wel frappant. Heb hier een Gigabyte Ex58-DS4 liggen waar het eerste poortje ook al kapot is; in imjn geval ziet het systeem helemaal geen geheugen meer. Lijkt me een typisch X58 kwaaltje, ik lees dit vaker :|

RMA!

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1