voip + internetprovider?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. koos
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-06 13:04
Ik wil een nieuw vast internet abonnement aanschaffen en wil mijn budgetphone telefoonnummers in combinatie hiermee gebruiken. Ik wil daarom een 'internet only' abo aanschaffen van bijvoorbeeld tele2, online of telfort. Nu vroeg ik mij af: zijn er internetproviders die het voipen niet toestaan op hun netwerk of is dit eigenlijk overal mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat mag overal. That said heeft tele2 nogal brakke modems dus die zou ik overslaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:50
zou nu telfort 20 mb nemen goedkoopst voor 1e jaar en modem kan je sip zelf instellen. ander moet je pap2 ofzo instellen los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. koos
ok. merci, dan ga ik es bij telfort winkelen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door dr. koos op 15-12-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr. koos
Voor mensen die zich afvragen hoe het hier nu mee staat: ik heb inmiddels telfort icm budgetphone werkend via een oude analoge KPN telefoon uit 1963 _/-\o_ , waarop ik dus gebeld kan worden. (De draaischijf werkt uiteraard niet meer voor het kiezen van nummers voor uitgaande gesprekken).

De ingebouwde sip client op mijn nokia (E90) werkt via wifi op dezelfde modemrouter (Zyxel) echter niet goed. :? Met de standaard instellingen lukt aanmelding op het budgetphone netwerk sowieso niet ('unable to connect to the connection network'). Via diverse fora kwam ik erachter dat dit waarschijnlijk met het gebruikte modem router te maken heeft, die de voip oproepen naar de al dan niet aangesloten telefoon zou routeren.

Dit zou kunnen kloppen, aangezien ik op andere wifi netwerken wel de SIP functionaliteit werkend krijg (bijv. XS4ALL icm Fritz!box) en met met dezelfde instellingen op mijn nokia. Door het uitvinken van 'enable SIP ALG' (in Network->NAT->ALG) kan ik wel inloggen met de native SIP client van mijn Nokia, maar dan komen de inkomende gesprekken niet binnen en kan ik over het algemeen ook niet bellen.

Mocht iemand weten hoe dit kan worden opgelost dan graag, anders ter informatie aan degene die hiernaar op zoek is. 8)