Toon posts:

Vraagje 3Com 21 modem

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik had een vraagje betreffende me modem(com 21 met ethernetkaart ook van 3 com),standaard van @home.De laatste weken zit ik meer offline dan online,heb al heel wat kleurencombinaties gezien op die modem:))
Nou is het zo dat ik geen packets meer zie,dus upload/download lampjes blijven uit,totdat ik surf(wat ook bizar slecht gaat)dan werken ze weer en volgens du meter zit ik ook offline als ik nix doe terwijl er normaal een zooi packets doorkomen,zie ik aan de ledjes van modem,nu dus niet:(
Me maat pingde me maar 100% los:?
Weet iemand wat er aan de hand is,is me modem gaar of ligt et aan @home:(
Iedere morgen geen verbinding meer,links groen,dan oranje en moet ik dat moedem 10 keer resetten(adpter erin en eruit).

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kan er ff iemand helpen ?
ik ben die pinger ;) ,we zitten in dezelfde subnet ,maar hij wordt er al 2 maanden uitgeknikkerd :?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Bel gewoon @home :?
Nouja hier in Zuidwestfriesland stinkt @home ook al de laatste dagen, ping slingert tussem 50 en 600 ms....:(

Verwijderd

Hebbie al contact opgenomen met je ISP/ kabelexploitant?

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

Ik ken een paar mensen en die hebben al maanden lang een vreselijke verbinding met @Sloom, dus ik denk dat jij daar nu ook het slachtoffer van wordt.

Where is it?

• Rolf_Schootman
  • Laatst online: 11-06 15:09
Lijkt er op dat je Com21 (w.t.f. is een 3Com 21 |:( ) kapot is bel @home maar 's ff

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hij ligt er weer tussenuit :(
ik reageer ff voor hem ,hij schrijft een brief.
bellen sucks met die service daar |:(
Dan geven ze nog een droogloot andwoord ook
Meneer het probleem is bekent |:( |:( |:(
Thanx voor de reply's ,er is er waarschijnlijk een de dupe van @mars |:(
Meneer u kunt nu internetten 2 keer per maand ,excusses voor het gemak :r :r :r

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 17:49

riffey#4

aka Beever#4

@home? Wijwater sprenkelen, veel schietgebedjes doen en hopen dat het vanzelf weer goed komt.
Ik heb een maand lang 's avonds tegen ping 2000 (!) aangekeken.
Na een maand was het "maar" 600 's avonds.
"bekend probleem" "wordt aan gewerkt" "u krijgt een ticketnummer" "het probleem is ondertussen opgelost. Niet, zegt u? Oh...."
:r :( |:(

Verwijderd

De COMM21 modem heeft veel stroom nodig, deze moet direct in het stopcontact worden gehangen ( /me heeft het geprobeert en het werkt dus echt niet in een stekker doos )
en de adapter moet er goed inzitten, bij mij hing ie er scheef in, maakte slecht contact, ging ook steeds schuiner hangen, ff wat achterop de adapter gelijmt en nu hangt ie weer recht super verbinding! best raar

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik moet zeggen het gaat bij mij als een kanon :?
Ik gooi zo de ruiten in bij Fiep
(niet lettelijk nemen, hij heeft al 1 kapot raam)
Daar ging zijn com21 doorheen :)
uhh dat zou ik doen dan .
waarom merk ik niets ?

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op maandag 05 maart 2001 23:28 schreef P3G45U5 het volgende:
De COMM21 modem heeft veel stroom nodig, deze moet direct in het stopcontact worden gehangen ( /me heeft het geprobeert en het werkt dus echt niet in een stekker doos )
en de adapter moet er goed inzitten, bij mij hing ie er scheef in, maakte slecht contact, ging ook steeds schuiner hangen, ff wat achterop de adapter gelijmt en nu hangt ie weer recht super verbinding! best raar
Ik zal dit doorgeven ,hij werkt namelijk met een stekkerdoos ,zo' lange weet je wel :)
Thanx ik geef het door

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Hahaha wat een superonzin zeg. Heb jij natuurkunde gehad ?

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 23:37 schreef yGiDoRp het volgende:

[..]

idd onzin.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08
Binnen @home kun je binnen hetzelfde subnet sowieso geen directe communicatie plegen. Dus ook geen 'ping'. (Op te lossen door allebei 'route add' commando's uit te voeren.)

Ping ipv elkaar je gateway eens.
Het kan een slecht signaal zijn. Vooral als je ook vaak tegen het mooie oranje discolampje aankijkt.

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 06 maart 2001 13:23 schreef Rukapul het volgende:
Binnen @home kun je binnen hetzelfde subnet sowieso geen directe communicatie plegen. Dus ook geen 'ping'. (Op te lossen door allebei 'route add' commando's uit te voeren.)

Ping ipv elkaar je gateway eens.
Het kan een slecht signaal zijn. Vooral als je ook vaak tegen het mooie oranje discolampje aankijkt.
Ik heb een reroute geschreven al een jaar geleden ofzo........
add route ... ... .... .... bla bla bla gateway
opslaan als reroute.bat ;)
Maar goed ,die hebben we allang niet meer nodig sinds ik in een netwerk zit met proxy server.
Het heeft goed gelopen , tot 2 maanden terug dan.
Greetz

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 23:37 schreef yGiDoRp het volgende:

[..]

Ik wil niet erg lullig zijn, maar ik studeer technische natuurkunde!
En zoals er staat spreek ik uit ervaring, het werkt gewoon niet met stekker doos, werdt er ook bijgezegt bij instalatie. en als meerdere dingen paralel worden geschakeld wordt het voltage niet gedeelt (maw alles heeft hetzelfde voltage) maar het amperage wordt gedeelt, nou 10 ampere op 1 stop? vervolgens zit 1 verdieping op 1 stop, staan er 3 computers op die verdieping waarvan 2 op dezelfde stekkerdoos plus mijn stereo-installatie als de com21 modem. hiermee bedoel ik te zeggen dat dat amperage aardig verdeelt moet worden. die com21 modem trekt 1 ampere, dat is best veel. ooit gevoelt aan dat ding? die wordt best warm.

dus ga mij alsjeblieft niet vertellen wat wel en wat geen onzin is in dit verhaal.

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Op zondag 14 oktober 2001 22:23 schreef P3G45U5 het volgende:

[..]

En zoals er staat spreek ik uit ervaring, het werkt gewoon niet met stekker doos, werdt er ook bijgezegt bij instalatie. en als meerdere dingen paralel worden geschakeld wordt het voltage niet gedeelt (maw alles heeft hetzelfde voltage) maar het amperage wordt gedeelt, nou 10 ampere op 1 stop? vervolgens zit 1 verdieping op 1 stop, staan er 3 computers op die verdieping waarvan 2 op dezelfde stekkerdoos plus mijn stereo-installatie als de com21 modem. hiermee bedoel ik te zeggen dat dat amperage aardig verdeelt moet worden. die com21 modem trekt 1 ampere, dat is best veel. ooit gevoelt aan dat ding? die wordt best warm.

dus ga mij alsjeblieft niet vertellen wat wel en wat geen onzin is in dit verhaal.
Hmm.. interessant. Ik weet niet veel van electriciteit, du misschien kun je het nog iets beter uitleggen? ;)
Naar mijn ID trekt ieder apparaat gewoon wat ie nodig heeft, zodra er meer gevraagd wordt dan de stop aankan slaat ie gewoon door. Misschien heeft jou verhaal meer betrekking op gelijkstroom en minder op de wisselstroom die er uit mijn muur komt?
Ook als ik een stofzuiger aansluit zal hij niet minder hard zuigen als ie op een verdeeldoos van een verdeeldoos zit. Een lamp brandt toch ook niet minder fel dan?
Mijn COM21 modem zit ook op een verdeeldoos van een verdeeldoos waar 2 pc's aanhangen: niets aan de hand. Bovendien is het hele netwerk van aansluitpunten in je huis toch eigenlijk ook gewoon een opsplitsing als dat je hebt met verdeeldozen?

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, ik begrijp het alleen niet :o

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 09:53
Een Com21 modem trekt echt geen 1A!
Die van mij 0.135.. ongeveer 30watt dus, stelt niks voor.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

[..]

nou wil ik ook niet lullig zijn, maar bovenstaande is ook flauwekul.

10 Ampere, dat is 2200W
1A voor jouw Com21 is 220W, 3 computers van, laten we ruim nemen, 500W is 1500W en je stereo met vast 2x100W speakers continue voluit is toch snel 300W.

hou je toch nog 180W over.

en als je technische natuurkunde studeert weet je vast ook wel dat er geen stop in je meterkast zit, maar een smeltveiligheidspatroon.

kom nou toch even zeg, als de stekker scheef zit komt er niet genoeg power uit de adapter...zo heb je wel een goedkope dimmer voor je schemerlampen, gewoon de stekker een beetje scheef erin doen.

en zo'n stekkerdoos (tafel/wandcontactdoos) kan echt wel >2000W aan, daar worden ze op getest bij de KEMA. en met 2 compu's en een adapter zit je daar echt niet aan.

hier is @home trouwens erg snel, ping tijden <30ms. is ook wel minder geweest maar na contact met helpdesk opgelost, je moet wel ff doorzeuren tot je de 2e lijnsdesk krijgt en bijna 1 uur aan de lijn hangen, maar daarna perfect.

ik zou het gewoon aan @home overlaten, niet aan je modem klooien.

specs : wil je niet weten

• Ace
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

[..]

Het is inderdaad geen onzin, tis klinklare nonsens ! |:(

Mijn COM21 zit in een stekkerdoos in de woonkamer samen met TV, DVD, PS2, Versterker, Subwoofer, Canal+ Kassie en Mr.Zap kassie.

En werkt perfect, altijd perfect gewerkt ook!

• elgringo
  • Laatst online: 20-08 14:20
Op zondag 14 oktober 2001 23:38 schreef keldon het volgende:

[..]

Het is inderdaad geen onzin, tis klinklare nonsens ! |:(

Mijn COM21 zit in een stekkerdoos in de woonkamer samen met TV, DVD, PS2, Versterker, Subwoofer, Canal+ Kassie en Mr.Zap kassie.

En werkt perfect, altijd perfect gewerkt ook!
heel apart. Ik hen een nooaggregaat moeten aanschaffen voor mijn com 21, mijn tv werd namelijk wazig. Ik @home belluh, jah meneer dit is een beklend probleem, we zullen u even een adressen van aggregaten geven.....

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Zomaar ff idee van mij hoor, maar zou het ook niet kunnen dat een stekkerdoos verschrikkelijk stoort, als ik mijn draadloze koptelefoon aansluit op mijn stekkerdoos van mijn computer dan hoor ik ook een irritante pieptoon. Ik neem aan dat dit ook het geval kan zijn bij een kabelmodem, dus misschien dat het daar aan ligt??? (het is maar een id, verbeter mij als ik het fout heb)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 09:53
als ik mijn draadloze koptelefoon aansluit op mijn stekkerdoos van mijn computer dan hoor ik ook een irritante pieptoon
Het kan helpen als je je stekker omdraait, dus andersom in het stekkerblok doet. Ik garandeer niet dat het helpt ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• dijkmane

dijkmane

biertje ?

Op maandag 15 oktober 2001 13:43 schreef FatalError het volgende:

[..]

Het kan helpen als je je stekker omdraait, dus andersom in het stekkerblok doet. Ik garandeer niet dat het helpt ;)
dat kan inderdaad wel eens helpen

maar waarom zijn we hier bezig in een topic uit maart ????

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18

[..]

Sorry maar hoe jij het uitlegt, is het inderdaad onzin. Een stekkerdoos verdeelt het voltage niet over het aantal pluggen maar over het aantal aangesloten apparaten. De Adapter die bij de kabelmodem zit trekt max. 1 Ampere.
Het is echter wel zo dat apparaten die met elkaar op een plankje zijn aangesloten elkaar kunnen verstoren.
Maar, again, de adapter die bij de kabelmodem zit bevat een stabilisator en een gelijkrichter dus dat lijkt me bijna niet mogelijk.

Wel late reactie he P3G45U5 ?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• Mark_640
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Op zondag 14 oktober 2001 23:48 schreef Dennis_Dennis het volgende:
Zomaar ff idee van mij hoor, maar zou het ook niet kunnen dat een stekkerdoos verschrikkelijk stoort, als ik mijn draadloze koptelefoon aansluit op mijn stekkerdoos van mijn computer dan hoor ik ook een irritante pieptoon. Ik neem aan dat dit ook het geval kan zijn bij een kabelmodem, dus misschien dat het daar aan ligt??? (het is maar een id, verbeter mij als ik het fout heb)
En daarom zit er bij je Com21 kabelmodem dus een afgeschermde, gestabiliseerde voeding... ;)

Met apparatuur met goedkope voedingen kun je dit probleem idd wel krijgen....

Verwijderd

Ik kom niet zo vaak op dit forum, ging laatst voor de lol eens zoeken op mijn nick op dit forum, dus daarom een topic uit maart :)
Anyway, ik weet niet hoeveel stroom er echt richting de com21 modem gaat, MAAR op de adapter staat 1 ampere!
Het FEIT is gewoon dat het bij mij dus nog steeds niet werkt, hoe hard jullie ook beweren van wel.
Ik weet dat jullie gelijk zouden moeten hebben, maar de praktijk is nou eenmaal soms anders als de theorie.

• Tele
  • Niet online
Secundair is die adapter 15v en 1A.

P = U x I -> 15 Watt secundair.

Primair is hij 230v x 0,135 = 31.05 Watt.

Je ziet dus dat hij een geweldig rendement heeft ;) , hij 'verliest' dus 15 Watt in de adapter, wat grotendeels wordt omgezet in warmte. :)

Verwijderd

Nee, er moet zilverfolie omheen! De adapter moet namelijk af geschermd worden tegen de straling van Jomanda |:(

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
je moet er ook een loodlaagje omheen doen anders kan het nog gaan storen van de straling die bij tjernobyl (of hoe je dat ook ooit mag schrijven) vandaan komt *D

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

[..]

Ga maar Nederlands studeren, natuurkunde gaat nooit meer wat worden en Nederlands heb je hard nodig. Volgens mij ben je Ali die tussen 18.00 en 18.30 uur het natuurkundelokaal schoonmaakt.

Verwijderd

Op dinsdag 16 oktober 2001 00:50 schreef P3G45U5 het volgende:
Anyway, ik weet niet hoeveel stroom er echt richting de com21 modem gaat, MAAR op de adapter staat 1 ampere!
Het FEIT is gewoon dat het bij mij dus nog steeds niet werkt, hoe hard jullie ook beweren van wel.
Ik weet dat jullie gelijk zouden moeten hebben, maar de praktijk is nou eenmaal soms anders als de theorie.
Allereerst wordt er niet gezegt dat jou com21 werkt. Er wordt hier wel gezegd dat jou redenatie gewoon weg niet klopt. En sorry hoor maar ik weet niet in welk jaar je bezig bent met je studie maar je mist op zijn zacht gezegt een beetje kennis...
Kijk, als je echt stevig aan de studie was, dan had je natuurlijk allang je voeding aan de scoop gelegd, en natuurlijk ook even de netspanning bekenen.
Dat je studeerd geloof ik, maar dat je ook maar ooit 1 les gevolgd heb waar iets van deze materie aan de orde is gekomen... Neh. (studeren is niet alleen in de soos hangen en reizen met OV) Welke hogeschool / universiteit studeer jij eigenlijk? Universiteit van Hardewijk :?

Verwijderd

wow, wat zijn we allemaal weer vriendelijk hier zeg.
en ja mijn nederlands is idd niet super, maar ja dat weet ik ook al sinds lang lang geleden.
/me heeft namelijk dislectie. dus van mij mag je me best aanvallen op mijn taal gebruik, daar trek ik me toch geen reet van aan.
Het gaat mij erom dat ik iemand hielp door mijn ervaring met hem te delen. Dat jullie er nou niet tegen kunnen dat iets wat niet zou moeten kunnen wel zo is.
En studeren is idd niet mijn grootste hobbie.
ik studeer in Enschede - Techinische natuurkunde/Industriele automatisering.

Verwijderd

Ik zal je niet aanvallen op spel fouten, ben zelf ook dyslectisch en zolang GOT geen spellingscontrole aanbied moeten ze hier niet lopen zeiken over d's en t's.
Dat je met je probleem hier bent is een goede zaak en dat je een mogelijke verklaring aan geeft, (goed of fout) is ook goed. Maar op het moment dat je een bewering ventileerd en dat wil staven met " ik studeer... dus..." dan kun je dit soort reacties verwachten.

Maar als je er heilig van overtuigd bent dat het aan de voeding ligt dan probeer je toch een andere voeding, ander stopcontact (wand contact doos voor de andere MTS GOT'ers)
Verder zou ik je aan raden om ook even te checken of je bekabeling niet brak is (beschadigde UTP ect)
Anders wordt het bellen met @hommeles...

Verwijderd

ik wou mijn bevindingen niet staven met het feit dat ik TN-IA studeer, maar iemand vroeg of ik wel eens nattuurkunde had gehad en daarom zei ik dat ik TN-IA studeer

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:02
Hebt u vragen of problemen? Bel dan gerust de @Home klanten service! (tel moet je maar ff opzoeken, is wel een 0800)

• dijkmane

dijkmane

biertje ?

dat is 0800-0093

Pagina: 1