Toon posts:

Vaag (stotterend) beeld LCD TV, bij alle ingangen!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het OTIC 27" LCD TV discussie topic

Sinds kort heb ik weer mijn Otic uit de kast gehaald, maar heb ik hevige problemen met het beeld (Lichtgroenig/blauwig, veels te licht). Aangezien er niet meer wordt gereageerd op dit topic, vroeg ik me af of ik mijn vraag hier kan stellen.

Als ik zowel de beeld op VGA of HDMI zet, krijg ik een hele lichte beeld (zie link), met rechts lichter beeld dan links.
Zet ik hem op de scart aansluiting, krijg ik flikkerend beeld, hoe goed ik de scart er ook in druk. Vaag genoeg is de menu wel gewoon in de juiste kleur en scherpte weegeven, wat mij het gevoel geeft dat de beeldbuis niet kapot is (althans dat hoop ik). Heb alle bedradingen bekeken, mijn aparatuur aan een ander tv gehangen, en die doen het gewoon.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 19:12 ]

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:00
Zit er geen garantie op het toestel?

Het is een onverstandige koop geweest ben ik bang. Low budget lcd's zijn van gerenomeerde merken als Samsung al niet heel verstandig (beeldkwaliteit), maar van dit soort b-merken is het echt vragen om problemen.

Het kan echt vanalles zijn. Een lichter beeld kan duiden op een backlight probleem.
Een groenig beeld krijg je als je een slechte scartkabel gebruikt, dus probeer s een andere.
Bij hdmi kabels heb je zelden beeldproblemen (of het moet een Action kabel van 3 euro zijn)

Hopelijk heb je nog garantie en anders moet je proberen geld opzij te zetten voor een betere tv, want hd beeld icm hdmi moet echt ongelooflijk mooi zijn.

Ik leg altijd aan mensen uit dat wanneer ze een hdtv gaan kopen voor de eerste keer, ze altijd moeten gaan testen in de winkel door zelf spullen mee te nemen (xbox, ps3) en dan blu-ray, dvd's te gaan kijken en te gaan gamen.
Verander vooral de beeldinstellingen van de tv.

Het hoeft niet eens zo duur te zijn. Ik heb een 42 inch Panasonic PX80 hdready plasma en je gelooft je ogen gewoon niet..zó mooi is het beeld. Die kostte een jaar geleden nog maar €700 en zal nu goedkoper zijn.
De 37 inch is nog goedkoper.
Ik heb nogal wat ervaring en heb ook een Pioneer KRP600M (die staat wereldwijd bekend als de beste tv die er op dit moment te koop is), dus ik weet wel iets van beeldkwaliteit ;)