Het viel me net op in V&A dat er geen mogelijkheid is om spellen in de verkoop te doen. Is dit bewust? Zo niet: kan dit misschien alsnog? Het lijkt me wel iets waar wel vraag voor is.
In de T.net FAQ staat een kopje Wat mag ik nu wel en niet aanbieden of vragen? en daarin staat dat software (dus ook spellen) niet verkocht mag worden in de V&A.
Waarom? Omdat het waarschijnlijk veel te moeilijk na te gaan is of aangeboden software wel legaal is of niet.
Waarom? Omdat het waarschijnlijk veel te moeilijk na te gaan is of aangeboden software wel legaal is of niet.
The devil is in the details.
Volgens mij worden console spellen wel toegestaan....Regeneration schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 13:11:
Het is zo dat we momenteel de verkoop van software in het algemeen niet toestaan als ze los worden verkocht. Echter bijvoorbeeld een PC met een legale OEM licentie van Windows is wel toegestaan zoals je inderdaad in die quote van de FAQ aangeeft. Bij spelcomputers en games geldt een soortgelijke beleid. We begrijpen dat de vergelijking niet helemaal opgaat en er wordt hier intern ook over gediscussieerd of en hoe het beleid dan aangepast zal worden.
Dat lijkt me alleen van toepassing als de spelcomputer in combinatie met een spel (of twee) kwam, zo'n combipack dus.Wiethoofd schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:55:
[...]
Volgens mij worden console spellen wel toegestaan....
The devil is in the details.
Tot nu toe is het nog steeds niet toegestaan om Software te verkopen, en dat zal totdat software niet meer illegaal kan zijn denk ik wel zo blijven.
Er is al vaker gezegd, Games zijn toch meer een Markplaats/Ebay en hardware meer een tweakers ding.
Laten we hopen dat dit zo blijft, aangezien je denk ik niet wilt dat de markplaats types hiernaartoe komen. En dan bedoel ik de oplichters en onwetende mensen die je daar soms tegenkomt. Ik in ieder geval wel.
Er is al vaker gezegd, Games zijn toch meer een Markplaats/Ebay en hardware meer een tweakers ding.
Laten we hopen dat dit zo blijft, aangezien je denk ik niet wilt dat de markplaats types hiernaartoe komen. En dan bedoel ik de oplichters en onwetende mensen die je daar soms tegenkomt. Ik in ieder geval wel.
Haha ok ik kan me er wel in vinden.
Ik vroeg het omdat ik alleen voor een LAN-party Modern Warfare 2 wil gaan aanschaffen en daarna weer wil verkopen: het liefste via tweakers omdat ik dat een betrouwbaarder verkoopplatform vindt dan marktplaats.
Ik vroeg het omdat ik alleen voor een LAN-party Modern Warfare 2 wil gaan aanschaffen en daarna weer wil verkopen: het liefste via tweakers omdat ik dat een betrouwbaarder verkoopplatform vindt dan marktplaats.
Gaat niet. Ook voor LAN moet je die activeren via Steam.Sigma2k8 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:48:
Haha ok ik kan me er wel in vinden.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Software mag alleen met de originele hardware aangeboden worden, dat geldt dus ook voor consolegames. Die moeten dus met een console aangeboden worden.Wiethoofd schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:55:
Volgens mij worden console spellen wel toegestaan....
Uiteraard zou de bijbehorende steamaccount meeverkocht worden danSnake schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:53:
[...]
Gaat niet. Ook voor LAN moet je die activeren via Steam.
Afijn: mij is het helder waarom er geen spellen worden aangeboden op tweakers. Bedankt voor de opheldering!
Pagina: 1