Acer 5315 reparatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik ben echt heel boos:O op acer.
Ik had mijn laptop bijna een jaar (361 dagen), en toen ging mijn laptop stuk:O Ik had windows er opnieuw geinstaleert het bios geflashed.
Dat werkt dus niet, dus had ik de laptop naar ze toe gestuurt dat allemaal binnen 2 dagen. 2 weken later kreeg ik mijn laptop weer terug van acer :*) ..
maar het was gewoon nog stuk, ze hadden de bios geflasht, en windows er opnieuw opgezet, ik had ze verteld dat ik dat ook al had gedaan. want je moest er een briefje bij doen met wat je had gedaan om het probleem vast te stellen, en om het te verhelpen.
Dus ik had het laptop binnen 2 dagen weer terug naar hun gestuurt. nu bijna 3 weken later krijg ik een mail van hun dat ik bijna 300 euro moet betalen om het door hun te laten reaperen, omdat het buiten garantie is. En als ik het niet wil betalen moet ik ze 60 euro ofzo aan onderzoeks kosten betalen.

Kan ik ze hier niet voor aanklagen of een klacht indienen bij een instantie ofzo? :O
btw: hoor je niet standaard 2 jaar garantie te krijgen om appratuur?
.. want ik vind het echt heel belachelijk... die laptop is niet eens 300 euro waard, dan koop ik nog liever een nieuwe laptop ( zeker geen acer! :( )

Samenvatting
Laptopstuk, stuur het naar acer terwijl het nog in garantie is, kreeg het stuk terug. (ca. 3 weken verder)
Stuur laptop weer terug naar acer na 2 weken wachten krijg ik een prijs opgave van 300 euro.
laptop is 300 niet waard:(, will een klacht indienen,

p.s. sorry voor spel fouten enzo..:S O-) nederlands blijf moeilijk... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 22:01
Acer kan prima bepalen dat ie buiten garantie is, en dan heb je pech....

Dat je een andere verwachtte levensduur hebt geld bij particuliere aankopen. Aangezien acer niet particulier direct levert, kunnen hun prima andere voorwaarden hanteren.

Als je aanspraak wil maken op de verwachte levensduur enz, zul je bij de verkopende partij moeten zijn waar jij m gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh:(:(....

dat is echt heel fok op...:O want ze zijn al een half jaar failiet:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

by the way, je hebt toch X maanden garantie over de reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb er 12:O,
maar je kan er bij kopen... maar laptop deed het prima dus vond het neit nodig, en het is ook duur 120 euro.
mestal als er iets mis mee is gebuert het binnen een jaar... -_- jammer dat het nu net de eind van het jaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Boos mailtje naar de klantenservice dat het defect binnen de garantieperiode optrad, en ze het niet verholpen hebben waar dat eigenlijk wel moest? (geen scheldmailtje, dat helpt waarschijnlijk niet zo :P gewoon dat je verwacht dat een defect binnen de garantieperiode fatsoenlijk afgehandeld wordt)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik had de klaten service ook al een keer eerder gemailt, toen was er iets anders mis mee.... ze hadden noooit geeageerd, had ze 3 keer gemailt....

offtopic: ik zal mijn vader heel lief moeten aan kijken, voor een nieuwe laptop |:( :X

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Dit topic krijgt een move richting Shopping Forum.

Ik raad de topicstarter wat meer te letten op zijn of haar interpunctie zodat het voor anderen een stuk prettiger te lezen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het onderwerp in de OP is een probleem dat erg veel langs is gekomen. Ik kan mij niet voorstellen dat je niks hebt gevonden op de zoekwoorden Acer en garantie.

Daarnaast heb je op je aankopen een minimale wettelijke garantie van 2 jaar. Zie voor meer info hierover op consuwijzer. Hier staat zelfs een voorbeeldbrief.

De reden waarom ik dit topic toch nog open laat is omdat ik het interessant vind om te weten wat de rechten zijn van de TS aangezien de winkel blijkbaar failliet is en Acer blijkbaar alsnog de garantie wilde overnemen. De vraag luidt imo dan ook of de TS aanspraak kan maken op zijn wettelijke garantie termijn bij Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:58:
Het onderwerp in de OP is een probleem dat erg veel langs is gekomen. Ik kan mij niet voorstellen dat je niks hebt gevonden op de zoekwoorden Acer en garantie.

Daarnaast heb je op je aankopen een minimale wettelijke garantie van 2 jaar. Zie voor meer info hierover op consuwijzer. Hier staat zelfs een voorbeeldbrief.

[mbr]De reden waarom ik dit topic toch nog open laat is omdat ik het interessant vind om te weten wat de rechten zijn van de TS aangezien de winkel blijkbaar failliet is en Acer blijkbaar alsnog de garantie wilde overnemen. De vraag luidt imo dan ook of de TS aanspraak kan maken op zijn wettelijke garantie termijn bij Acer?[/]
Acer heeft niks overgenomen. De eerste reparatie is kosteloos gedaan, aangezien deze gewoon binnen de garantie valt. Ik zou gewoon blijven bellen naar Acer tot je het voor elkaar hebt. Eventueel bellen naar het hoofdkantoor in Den Bosch. Acer is over het algemeen zeer coulant met dit soort zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even samenvatten :)

De winkelier is failliet, dus de garantie die zij horen te bieden is er helaas niet meer.
De fabrikant levert een fabrieksgarantie, en repareert daarbinnen hun apparatuur.

Jij meldt een defect, binnen die garantie, en Acer accepteert die garantieclaim. Het probleem blijken ze echter niet op te lossen. Daarmee is de reparatie van het probleem zoals binnen de garantieperdiode gemeld nooit opgelost. De insteek dat de garantieperiode verloopt na 12 maanden ongeacht of het probleem binnen die tijd is gemeld is mijns inziens onredelijk. Het zou namelijk betekenen dat een fabrikant een product op de plank kan leggen tot de garantie is verlopen, om vervolgens te melden dat de garantie is verlopen.

Door in eerste instantie de garantie aan te nemen, doch het probleem niet op te lossen, wordt imho (IANAL) je positie sterker. Immers, je eigenlijke garantiekanaal bestaat niet, maar de fabrikant onderkent zijn fabrieksgarantie ook direct te leveren.

Het lijkt me dat het moment van aanmelden leidend is voor het afhandelen, waarmee Acer zich nu niet kan beroepen op verlopen van de garantie, tenzij ze tenminste aannemelijk kunnen maken dat het probleem wel degelijk was opgelost de vorige keer.

De voorbeeldbrieven van consuwijzer zijn zover ik weet met name gericht op normale garantie bij een winkel. In dit geval zal je moeten benadrukken dat dit garantietraject binnen fabrieksgarantie is aangemeld, maar in eerste instantie de reparatie niet vakkundig is uitgevoerd waarmee je alsnog recht hebt op herstel.

Het is helaas meer standaard dan uitzondering dat bedrijven proberen kosten van garantie te drukken en het zo moeilijk mogelijk te maken in de hoop dat mensen het opgeven. Hard duwen helpt daarbij meestal, omdat als duidelijk wordt dat je het er niet bij laat zitten de kosten uiteindelijk hoger voor ze zullen zijn dan het toch gewoon in behandeling te nemen.

Blijven duwen dus :)

• Rickky
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 03:18
Aangezien een nieuw topic openen weinig zin heeft. En omdat er al veel topics over hetzelfde gaat (Garantie Acer) zet ik het hier neer.

Ietsjes langer dan een jaar geleden Augustus08. Heb ik een Acer laptop (5920G) bij de MediaMarkt gekocht( Erg he?). Hier heb ik achteraf dikke spijt van gehad. En had ik hem liever bij een andere winkel met veel betere service gekocht. Maar goed 2 maanden geleden(oktober) is mij laptop kapot gegaan. Hij lade niet meer op. En dus starte hij niet meer op, ook niet meer op netstroom. Aangezien ik overal lees dat ik 2 jaar garantie heb, kon ik het toen eventjes afkloppen.

Gelijk met de MediaMarkt gebeld, en natuurlijk deden die moeilijk. Uiteindelijk gaven ze mij gelijk en kon ik de laptop brengen. Paar dagen geleden naar de Mediamarkt geweest, en daar werd mij vertelt dat ik hem beter zelf kon opsturen dan zou het allemaal iets sneller gebeuren. Aangezien bij hun 1x per maand de reparatie word opgehaald.

Gebeld met Acer. Alles uitgelegd, en gelijk werd er weer moeilijk over garantie gedaan. Nog een aantal keer gebeld waarvan er zelfs een paar gewoon is opgehangen. Nog een keer een boos telefoontje. En er werd toegegeven dat ik 2 jaar garantie heb, en dat het product gerepareerd zou worden.(Tenzij de fout nl aan mij zou liggen) Laptop word dan gratis opgehaald en vervolgens 4 weken niks gehoord. Na die 4 weken(nu dus). Krijg ik opeens een mailtje van Acer met kosten van €399,01 of ik dit zo spoedig mogelijk wil overmaken.

Het moederbord moet namelijk vervangen worden kosten: €230,30
En een Workmanship HW €80,-? Wat moet ik me hierbij voorstellen?
En nog een Workmanship SW €0,-? Wat houd dit precies in?
Vervolgens staat er nog onderop de factuur een bedrag van €25,- euro. Ik dacht dat ze het gratis zouden ophalen?

Over een uurtje ga ik ze even bellen. En hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga geen 400 euro betalen als de laptop mij 599,- heeft gekost. Zullen ze dat zelf ook niet bij Acer zien?

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 00:25
Workmanship HW zal waarschijnlijk de reparatietijd zijn die het duurt om de HardWare te vervangen en workmanship SW is waarschijnlijk de software die geinstalleerd moet worden.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Rickky
Jup bedeankt, dat zijn de arbeidskosten. €80,- wel hoog maja.

Verwijderd

Gewoon even de standaard brief van consuwijzer erbij pakken en aangeven dat er per telefoon 2 jaar garantie is beloofd.

Het liefste neem je telefonisch contact op en schrijf je de naam van de medewerker op. De brief e-mail/fax je naar ze waarin je verwijst naar die medewerker!

Edit: overigens erg laf van MM. Vziw regelen zij alles via een centraal magazijn, dus hebben ze twee keer verzending ipv 1 keer, daarom zou het bij jou sneller moeten gaan!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2009 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Dat Acer je een PO stuurt is normaal, aangezien er maar 1 jaar fabrieksgarantie op zit. Dat MM je buiten het jaar naar Acer doorstuurt kan echter niet door de beugel, aangezien zij ook dondersgoed weten dat Acer maar 1 jaar geeft. Zoals eerder gezegd heb je als consument zijnde recht op meer dan een jaar garantie, iets waar MM verantwoordelijk is.

Acer is de fabrikant en heeft niks met de consumentenwetgeving te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je bij Acer geen gelijk kunnen halen dan kun je ook nog met de rekening door naar MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Dank voor de reactie's.

Maar bij wie moet ik de schade nou eigenlijk neerleggen? Is MM verantwoordelijk voor de 2-jarige garantie of Acer?

Had vrijdag gebeld met Acer, en kreeg een, een of andere grote onzin verhaal, dat ik contact met Acer moest maken via de mail en dat het dan verder gereld word. Waarom zou dat niet via de telefoon kunnen? Omdat de mensen daar niet bevoegt voor zijn ofzo? Iniedergeval ben er niet veel wijzer van geworden. Maar heb ze wel ff duidelijk verteld dat ik helemaal geen rooie cent ga betalen, als het op deze manier moet gaan.

Uiteindeijk heb ik ze toch maar een mail gestuurd. Met een brief daarbij waarin ik het probleem heb beschreven. Wacht nu op reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Rickky schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:36:
Dank voor de reactie's.

Maar bij wie moet ik de schade nou eigenlijk neerleggen? Is MM verantwoordelijk voor de 2-jarige garantie of Acer?

Had vrijdag gebeld met Acer, en kreeg een, een of andere grote onzin verhaal, dat ik contact met Acer moest maken via de mail en dat het dan verder gereld word. Waarom zou dat niet via de telefoon kunnen? Omdat de mensen daar niet bevoegt voor zijn ofzo? Iniedergeval ben er niet veel wijzer van geworden. Maar heb ze wel ff duidelijk verteld dat ik helemaal geen rooie cent ga betalen, als het op deze manier moet gaan.

Uiteindeijk heb ik ze toch maar een mail gestuurd. Met een brief daarbij waarin ik het probleem heb beschreven. Wacht nu op reactie.
Zoals ik al zei, Acer is geen partij in deze. Ik snap overigens het wazige standpunt van Acer ook niet qua garantie ook niet. Ipv dat ze keihard zeggen dat ze 1 jaar garantie geven gaan ze er omheen draaien, wat een hoop onduidelijkheid schept
Mediamarkt is jouw aanspreekpunt(en dus ook verantwoordelijk voor de garantieafwikkeling), alleen zul je MM ook in de gelegenheid moeten stellen om het probleem op te lossen. Dus laptop laten terugsturen naar jou en door MM laten behandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Ja, achteraf gezien had ik toch meer herrie moeten schoppen bij MM. Omdat simpelweg ik bij hun een laptop heb gekocht, en niet bij Acer.

Vorige week dus een nette brief geschreven naar Acer.
En vandaag een mailtje terug gekregen dat mijn product klaar is voor verzending. Maar ik heb nergens gelezen dat hij gerepareerd is of niet. Ga alweer een mailtje terug sturen wat er nu precies gedaan is. Aangezien ze over de telefoon mij nergens mee kunnen helpen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Rickky schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:22:
Ja, achteraf gezien had ik toch meer herrie moeten schoppen bij MM. Omdat simpelweg ik bij hun een laptop heb gekocht, en niet bij Acer.

Vorige week dus een nette brief geschreven naar Acer.
En vandaag een mailtje terug gekregen dat mijn product klaar is voor verzending. Maar ik heb nergens gelezen dat hij gerepareerd is of niet. Ga alweer een mailtje terug sturen wat er nu precies gedaan is. Aangezien ze over de telefoon mij nergens mee kunnen helpen :S
Als ze hem terugzenden kun je er vanuit gaan dat hij gerepareerd is, aangezien je normaal gesproken moet betalen als je hem niet wilt laten reparaeren maar wel terugwil. Acer is echt de moeilijkste niet als de fabrieksgarantie vervallen is valt me op. HP, dat zijn pas een stel boeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickky
Als het goed is komt hij vandaag of morgen binnen :D
Moederbord is dus vervangen. Had er zelf een 'niet eerlijke' windows opgezet, was bang dat ze hem daarom niet zouden repareren. Als er een nieuw moederbord ingezet is, word windows dan ook opnieuw geïnstalleerd?

Had nog even gebeld. Maar die mensen aan de telefoon weten echt helemaal niets. Dit is echt een groot minpunt van Acer.

Ik hoorde/las juist dat Acer over vervallen fabrieksgarantie het moeilijkst doet. Dit is dus echt een voorbeeld dat ze heel goed weten dat je 2 jaar garantie hebt. Maar het wel even moet gaan bewijzen. Dus tip voor iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:14

paQ

Rickky schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:16:
Als er een nieuw moederbord ingezet is, word windows dan ook opnieuw geïnstalleerd?
:Y)

Je bent zelf ICT medewerker. Ik hoop dat je daar het antwoord dan wel op kunt bedenken.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:52
Rickky schreef op woensdag 23 december 2009 @ 09:16:
Ik hoorde/las juist dat Acer over vervallen fabrieksgarantie het moeilijkst doet. Dit is dus echt een voorbeeld dat ze heel goed weten dat je 2 jaar garantie hebt. Maar het wel even moet gaan bewijzen. Dus tip voor iedereen ;)
2x fout:
Er is een Europese richtlijn die consumenten minimaal 2 jaar garantie geeft. In Nederland is dat nog wat ruimhartiger geimplementeerd door de garantie te verbinden aan de verwachte 'levensduur' van het artikel. Jammer genoeg is "verwachte levensduur" dan wel weer voer voor discussie, maar voor computers is minimaal 3 jaar wel algemeen geaccepteerd.
Daarnaast geldt deze verplichting tot het verlenen van garantie voor de verkoper van het artikel, niet voor de fabrikant. Een fabrikant is niet verplicht tot fabrieksgarantie en mag zelf de duur en voorwaarden ervan bepalen. Dat Acer jou toch (kosteloos?) geholpen heeft buiten de fabrieksgarantie heeft waarschijnlijk te maken met afspraken tussen de verkoper en de fabrikant.
Pagina: 1