Ik ben al een tijdje opzoek naar een manier om op de commandline textbestanden te maken met iets van BASH of Perl, dit gebruik maken van een template file.
Stel ik heb:
En ik wil dit in een file schrijven als ik er een select * query op doe:
Dan zou een template file moeten zijn:
Dit blijkt echter niet zo makkelijk als het lijkt.
Mijn idee was om een bash script te schijven dat de query uitvoert en een 2-tal arrays aanmaakt welke door een ander stuk bash code netjes onder elkaar wordt gezet. Ik kan met een stuk bash script een 2-tal arrays onder elkaar printen, het blijkt alleen dat bash niet zo heel geschikt lijkt te zijn om in combinatie met MySQL queries te gebruiken.
BASH is iets wat ik wel lekker vindt werken, een alternatief zou Perl moeten zijn, Perl is nog niet echt mijn ding, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Het is echter de vraag of dit wel de juiste talen zijn om te doen wat ik wil.
Heeft iemand ervaring met dit soort scripts ? Ik heb er al een paar weken naar gezocht maar kom er niet direct uit wat de manier is, de online voorbeelden zijn er ook niet helemaal lekker bij te vinden.
Een duwtje in de juiste richting zou dus wenselijk zijn
Stel ik heb:
id | item | kleur |
1 | bal | rood |
2 | banaan | geel |
3 | peer | groen |
En ik wil dit in een file schrijven als ik er een select * query op doe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| kleuren: rood geel groen items: bal banaan peer |
Dan zou een template file moeten zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
| kleuren: %color% items: %items% |
Dit blijkt echter niet zo makkelijk als het lijkt.
Mijn idee was om een bash script te schijven dat de query uitvoert en een 2-tal arrays aanmaakt welke door een ander stuk bash code netjes onder elkaar wordt gezet. Ik kan met een stuk bash script een 2-tal arrays onder elkaar printen, het blijkt alleen dat bash niet zo heel geschikt lijkt te zijn om in combinatie met MySQL queries te gebruiken.
BASH is iets wat ik wel lekker vindt werken, een alternatief zou Perl moeten zijn, Perl is nog niet echt mijn ding, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
Het is echter de vraag of dit wel de juiste talen zijn om te doen wat ik wil.
Heeft iemand ervaring met dit soort scripts ? Ik heb er al een paar weken naar gezocht maar kom er niet direct uit wat de manier is, de online voorbeelden zijn er ook niet helemaal lekker bij te vinden.
Een duwtje in de juiste richting zou dus wenselijk zijn