Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224929

Topicstarter
Beste tweakers

Ik zou graag zelf een server pc in elkaar steken.
Deze hoeft niet zwaar te zijn,
is enkel nodig om een mailprogramma en boekhoudprogramma op te laten draaien

De onderneming telt ook niet meer dan 10 werknemers.

Ik heb deze componenten al gezocht.
nu weet ik niet of deze goed samenwerken en
weet ik ook niet welke case en voeding ik nodig heb

CPUIntel® Xeon® X3440, 2.53Ghz, 8MB Cache, Turbo, HT
MoederbordAsus P7F-E
RamKingston ValueRAM 8GB (2 x 4GB DDR3-1333, ECC, Registered)
HDD's2 x Seagate Savvio ST9146803SS
(145 GB, 10k rpm, SAS)
SAS-controllerHighPoint 2640x1 PCIe SAS RAID Controller

Graag wat hulp gekregen :(
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
als 't echt voor een bedrijf is adviseer ik je gewoon een servertje bij IBM, Dell of HP te bestellen. Of natuurlijk bij een van je favoriete grotere computertenten... waar je gewoon garantie hebt op je server ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 14:16

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik mis iets qua backup mogelijkheid, geen LTO drive of iets dergelijks? Qua server zou ik een HP of Dell server nemen met een goed supportcontract, misschien SBS2008 als OS?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224929

Topicstarter
bedankt voor u reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:23
Pak een HP ML110G5 icm 4 sata disks in raid0+1, rust hem uit met 8 GB intern geheugen en SBS2008. Je hebt dan meer dan voldoende aan een rappe dualcore voor een kleine werkgroep en applicaties zoals beschreven. Deze servers gaan niet stuk (ik heb ze nog nooit stuk zien gaan) en mocht dat het geval zijn, is het prettig om de service van HP aan het werk te zetten ipv door zelf met allerlei componenten te wisselen de storing te achterhalen.

Een HP ML310 is wat zwaarder en kan uitgerust worden met hotswap voedingen en harddisks, maar lijkt mij al een beetje overkill worden.

Zelfbouw van een server is naar mijn mening alleen interesant voor thuis gebruikers, specifieke toepassingen of grotere aantallen in indentieke configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Misschien is een Mac Mini server icm een timemachine een oplossing voor je of is het windows afhankelijk je software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 10:29

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Stouten schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:49:
Misschien is een Mac Mini server icm een timemachine een oplossing voor je of is het windows afhankelijk je software?
Het debacle met Apple nog gezien bij Kassa? (Ik zal iig geen Apple kopen.) Daarnaast is het natuurlijk nog maar de vraag of de software op dit platform wil draaien. Als het op een klein kantoor is, dan voldoet bijna elke simpele pc. Rackmachines (pizzadozen) zijn meestal luidruchtig en bedoeld voor in een serverruimte. Ik heb zelf een Debian thuisserver op een Qnap TS-119 draaien, maar dat zal voor jouw eisen niet voldoen.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ransbal schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:46:
Zelfbouw van een server is naar mijn mening alleen interesant voor thuis gebruikers, specifieke toepassingen of grotere aantallen in indentieke configuratie.
En voor als je heel goedkoop uit wilt zijn :)

'T is de vraag of je het wilt, maar goed. Als je echt lichte toepassingen draait kan 'goedkope' hardware misschien al voldoen. (niet dat ik hiermee adviseer dat te doen, daarvoor heb ik niet genoeg server-ervaring. :P maar als je taken echt licht zijn...)

[ Voor 28% gewijzigd door bwerg op 15-12-2009 11:10 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Anoniem: 258590

Let op:

Xeons cpu`s worden niet officieel ondersteund in de meeste gewone s1156 bordjes.

Het enige merk dat ze ondersteund voor een betaalbare prijs is Asrock

(Ik heb de p55 extreme, dit is echt een heel goed bordje met allerlei handige dingetjes erop
het enige minpunt is dat de bios niet echt veel overklockopties heeft)
Pagina: 1