Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke van deze 2 Golfjes zouden jullie nemen?

Pagina: 1
Acties:

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
Ik mag een nieuwe leasebak en heb mijn keuze nu beperkt tot:

VW Golf 6 140PK TDI Highline met 18 Inch Vancouvervelgen:

Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/1083090/484261/dsc-0982original-42137.jpg

Totaalkosten incl eigen bijdrage van 50e per maand: 311 euro netto per maand.
Pica:

Of een GOLF 6 GTD 170PK:

Afbeeldingslocatie: http://i681.photobucket.com/albums/vv176/lnxlnx/gtd.jpg

Totaalkosten incl eigen bijdrage van 75e per maand: 336 euro netto per maand.

Welke zouden jullie nemen?

Poll: Welke van deze 2 Golfies zouden jullie nemen?
Highline 140PK
GTD 170PK
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=347726&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 28% gewijzigd door wimpie007 op 15-12-2009 03:15 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:27
Tja, zonder informatie over de uitrusting is het moeilijk een oordeel te geven.

Maar zo op de plaatjes zou ik de GTD nemen, alleen die velgen zien er niet uit. Die Vancouver velgen zien er een stuk beter uit.

No Shame, only Fame!

• wimpie007
S2801 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:20:
Tja, zonder informatie over de uitrusting is het moeilijk een oordeel te geven.

Maar zo op de plaatjes zou ik de GTD nemen, alleen die velgen zien er niet uit. Die Vancouver velgen zien er een stuk beter uit.
Uitrusting is praktisch gelijk, een sportstuur hier en daar gelaten.
Beide hebben touchscreen cd speler.

Enige verschil zit hem in het uiterlijk en de 170 tov de 140PK.

Tevens vind ik het interieur en Velgen vand e Highline mooier.

Die velgen van de GTD vind ik idd ook niet zo heel mooi, maar als die Vancouvers eronder moeten komt er nog eens 15e per maand bij

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
puur op plaatjes: de 2e

iRacing Profiel

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Die 2e ziet er bruut uit inderdaad ! :P

Misschien een poll toevoegen :X :P

• wimpie007
ThinkPadd schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:25:
Die 2e ziet er bruut uit inderdaad ! :P

Misschien een poll toevoegen :X :P
Hoe doe je dat? En waarom is jouw naam roze?

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie007 op 14-12-2009 22:28 ]

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 13:27
Als ik ze zo vergelijk op de specificaties zou ik ook zeggen de GTD. Is wel lekker een stuk rapper dan de 140pk. Wat voor bestuurder ben je trouwens? Rustig of sportief?

Maar ik zou zeker voor GTD gaan. Dan maar een paar biertjes minder in de maand, en die mag je toch niet drinken. Je rijdt immers non-stop rond in je snelle golf. ;)

EDIT. Nog een rijtest gevonden.

[ Voor 14% gewijzigd door Marcusso op 14-12-2009 23:52 ]

No Shame, only Fame!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ik zou de 1e nemen, omdat die ten eerste goedkoper is en ten tweede blijkbaar net zo goed is uitgerust en voor dat alles betaal je een stukje minder. Ik denk ook niet dat je met die 140 PK iets tekortkomt ofzo.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik kan me ook voorstellen (pure speculatie dus, heb met geen van beide gereden) dat de GTD ook een wat sportiever weggedrag heeft, dus misschien moet je eens proefrijden om het verschil te evalueren. Wat voor de een te stijf en te strak is, is voor de ander net sportief genoeg.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:37

Speedmaster

Make my day...

offtopic
leuk z'n link...maar niet voor iedereen toegankelijk

• wimpie007
S2801 schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:34:
Als ik ze zo vergelijk op de specificaties zou ik ook zeggen de GTD. Is wel lekker een stuk rapper dan de 140pk. Wat voor bestuurder ben je trouwens? Rustig of sportief?

Maar ik zou zeker voor GTD gaan. Dan maar een paar biertjes minder in de maand, en die mag je toch niet drinken. Je rijdt immers non-stop rond in je snelle golf. ;)

EDIT. Nog een rijtest gevonden.
Zeer sportief ;-) Zeg maar gerust dat ik flink stevig rij vandaar de keuze voor deze 2 ipv een bluemotion ofzo ;-)
Enne bedankt voor de rijtest!
Haha, minder voor je haha. Hij is niet meer roze nu zie ik :P
Thanks, de POLL is toegevoegd

[ Voor 20% gewijzigd door wimpie007 op 15-12-2009 03:17 ]

Verwijderd

Ik zou geen van tweeën nemen want het is een Golf. Voor jou ws. de GTD. Zeker als je een tankpas hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 03:19 ]

• wimpie007
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 03:18:
Ik zou geen van tweeën nemen want het is een Golf. Voor jou ws. de GTD. Zeker als je een tankpas hebt.
Ja all-inn idd dus de diesel betaal ik niet zelf mag er ook mee naar het buitenland enz.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Je rijdt blijkbaar sportief, maar misschien knap je wel af op de wat langere ritten qua comfort in zo'n GTD. Er van uit gaande dat de GTD wat straffer geveerd is dan de comfortabelere Highline. Voor mij zou de keuze de Highline zijn, goedkoper en ik denk meer comfort. Race doe ik wel op twee wielen ;)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Mag je alleen diesel nemen?
een 160pk tsi met DSG is dat geen optie? (ook nog 20% bijtelling)

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Heb je de stoelen wel goed geprobeerd :) De GTD stoelen zijn hetzelfde als de GTI stoelen. De Highline stoelen zijn de "gewone" sportstoelen.

Ik zou natuurlijk voor de GTD gaan, maar als het zou mogen (@hierboven) inderdaad liever de 1.4TSI :)

• wimpie007
4of9 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:42:
Mag je alleen diesel nemen?
een 160pk tsi met DSG is dat geen optie? (ook nog 20% bijtelling)
Nee mag alleen diesel of LPG helaas, en op die TSI's kan geen gas
PWM schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:55:
Heb je de stoelen wel goed geprobeerd :) De GTD stoelen zijn hetzelfde als de GTI stoelen. De Highline stoelen zijn de "gewone" sportstoelen.

Ik zou natuurlijk voor de GTD gaan, maar als het zou mogen (@hierboven) inderdaad liever de 1.4TSI :)
Nee ik moet nog maar eens in de GTI gaan zitten denk ik ;-)
Zijn die stoelen hard ofzo?

[ Voor 45% gewijzigd door wimpie007 op 15-12-2009 13:59 ]

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
Hmmmzz, als ik veel kilometers moet maken zou ik voor de Highline gaan als ik moet kiezen tussen die 2. Comfort gaat bij mij boven PK's en looks. En 140PK vind ik meer als zat, meer PK's meer kans op boetes althans voor mij. Ik vind het trouwens ook veel geld per maand meer voor die paar extra's.
En de orginele velgen (die op de GTD) zitten vind ik ook zo slecht nog niet.....

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

• wimpie007
BAS80 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:01:
Hmmmzz, als ik veel kilometers moet maken zou ik voor de Highline gaan als ik moet kiezen tussen die 2. Comfort gaat bij mij boven PK's en looks. En 140PK vind ik meer als zat, meer PK's meer kans op boetes althans voor mij. Ik vind het trouwens ook veel geld per maand meer voor die paar extra's.
En de orginele velgen (die op de GTD) zitten vind ik ook zo slecht nog niet.....
Hmz, 25e per maand voor 30 PK meer en sportstoelen/interieur en onderscheid maken t.ov. van een gewone Golf vind ik wel meevallen. Dan maar een keer geen nieuwe PC dit jaar ;-)

Maar ik ben er nog niet helemaal uit helaas. In de GTD is nog niet proef te rijden dus straks valt ie enorm tegen qua comfort

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
wimpie007 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:29:
[...]
Hmz, 25e per maand voor onderscheid maken t.ov. van een gewone Golf vind ik wel meevallen.
Daardoor is het niet minder een "gewone Golf". (pleonasme)

Blijft een grijze muis.

Abort, Retry, Quake ???

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:24
Tsja, ik zou die 140 pk diesel in een Scirocco lepelen, dat is een stuk minder 'grijs' en niet eens zo heel veel duurder. Maar waarschijnlijk heeft TS nog wat andere redenen om voor de golf te kiezen (praktische redenen of beperkte keuzevrijheid bijvoorbeeld...)

Punctuality is the politeness of kings

• PWM
  • Niet online

PWM

wimpie007 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:58:
[...]

Nee ik moet nog maar eens in de GTI gaan zitten denk ik ;-)
Zijn die stoelen hard ofzo?
Niet bijzonder hard, en hard is ook nog eens beter voor de rug ;) Wel zijn ze redelijk smal. Als je wat breed bent (boven of onderin ;) ), kan het vervelend zijn. Ik zat met mijn 1,96 overigens prima in de GTI

Persoonlijk vind ik de GTD overigens helemaal niet zo grijs. Best een mooie auto, en de meeste mensen die de auto saai vinden, zijn zelf niet in de gelegenheid zo'n auto te rijden ;) Daarbij is de Golf niet voor niets zo populair. Het rijd prima en zit goed in elkaar.

[ Voor 23% gewijzigd door PWM op 15-12-2009 17:33 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou zeker voor de 170pk gaan. Niets zo fijn als lekker veel vermogen & koppel.
Je moet wel even proefrijden, het kan zijn dat de GTD een turbo heeft die pas bij een hoger toerental mee gaat blazen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:01

Ethirty

Who...me?

Ik zit een beetje met exact dezelfde keuze na het wegstrepen van diverse alternatieven. Ik neig zelf naar de GTD maar dan wel met 18" (GTI-velg of Vancouver) al is het alleen maar omdat de GTD gewoon net even wat "exclusiever" is dan een normale Golf.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 06:20
Die 1e, met evt. DSG als extra uitbreiding en/of ABT chips erin. :9

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
tdw schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:50:
Ik zou de 1e nemen, omdat die ten eerste goedkoper is en ten tweede blijkbaar net zo goed is uitgerust en voor dat alles betaal je een stukje minder. Ik denk ook niet dat je met die 140 PK iets tekortkomt ofzo.
Mee eens. Beide hebben ze meer dan voldoende vermogen om lekker sportief te rijden. Toch is een benzinemotor (zelfs nu nog) over het algemeen nog altijd net iets comfortabeler dan een dieselmotor en de benzinevariant is in dit geval zelfs ietsje goedkoper in de vaste kosten. Mij lijkt de keuze dan duidelijk. Als de uitrusting verder hetzelfde is dan is de 140 PK benzinevariant de meest voor de hand liggende keuze.

Maar ik zou wel even een proefrit maken met beide versies. Wellicht heeft de benzinevariant wel een belabberd bochtengedrag, of rijdt de diesel echt niet lekker...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 18:08

Matis

Rubber Rocket

GTD, puur op de looks ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

PWM schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:28:
[...]

Niet bijzonder hard, en hard is ook nog eens beter voor de rug ;) Wel zijn ze redelijk smal. Als je wat breed bent (boven of onderin ;) ), kan het vervelend zijn. Ik zat met mijn 1,96 overigens prima in de GTI

Persoonlijk vind ik de GTD overigens helemaal niet zo grijs. Best een mooie auto, en de meeste mensen die de auto saai vinden, zijn zelf niet in de gelegenheid zo'n auto te rijden ;) Daarbij is de Golf niet voor niets zo populair. Het rijd prima en zit goed in elkaar.
Tuurlijk, ze vinden een golf saai omdat er zo veel van zijn en het ontwerp redelijk behoudend is en dan zijn ze jaloers..

Jammer..

@TS ik zou eens goed de onderstellen vergelijken.

• PWM
  • Niet online

PWM

GoldenSample schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:16:
[...]

Tuurlijk, ze vinden een golf saai omdat er zo veel van zijn en het ontwerp redelijk behoudend is en dan zijn ze jaloers..

Jammer..
Jij noemt het jaloers, dat mag je zelf weten, dat bedoeld ik nog niet eens. Feit is dat behouden auto's veel (veeeeel) beter verkopen dan design uitspatingen.

Mensen die nieuwe auto's mogen uitzoeken (veelal lease dus), kiezen voor behoudend. Het zijn meestal de mensen die geen nieuwe auto kunnen bestellen (wat totaal geen schande is, ik zou prive ook geen nieuwe kopen), die dan melden: "Als ik kon kiezen, dan..." om vervolgens een exotische auto te noemen.

• wimpie007
dreamscape schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:47:
[...]

Tsja, ik zou die 140 pk diesel in een Scirocco lepelen, dat is een stuk minder 'grijs' en niet eens zo heel veel duurder. Maar waarschijnlijk heeft TS nog wat andere redenen om voor de golf te kiezen (praktische redenen of beperkte keuzevrijheid bijvoorbeeld...)
Scirocco wordt gezien als een coupe en niet geschikt als zakenauto kennelijk. Mag ik dus niet kiezen helaas en is een klap duurder.

Ik heb trouwens een proefrit gemaakt in een GTD vandaag ;-) Wat is dat snel zeg! Onderstel voelt heerlijk aan, lekker stuk maar niet onconfortabel. Die Highline met sportonderstel was net iets softer en wellicht iets meer comfort. Looks van de GTD vind ik zelf mooier dan een 'standaard' Golf. Enige waar ik nog mee zit is de vieze bekleding van die GTD en de Velgen, hoewel ze er in het echt eens stuk mooier uitzagen!

Ik heb gereden in een rode GTD, echter stond er ook een witte en die is echt mooi!

[ Voor 32% gewijzigd door wimpie007 op 15-12-2009 23:13 ]

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Crazy D

I think we should take a look.

GoldenSample schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:16:
Een Golf _is_ saai. Omdat je er zoveel van ziet (en ook nog eens in saaie kleuren), en omdat het ontwerp idd erg behoudend is. En je kunt je kont niet keren of je bent wel 3 keer over een Golf gestruikeld waarvan minimaal 1 geen petje-editie is maar een moderne. En nee, ik ben niet jaloers. Ik rij een BMW 1 leaseslet en 4 jaar geleden zag je die nog niet zoveel. Ondertussen is het 'de nieuwe Golf' qua aantallen (gevoelsmatig kom ik ze vaker tegen dan een nieuwe Golf) en vind ik die dus ook saai (hoewel ik 'm que model wel 'spannender' vind dan de Golf). Beiden rijden heerlijk dus saai is geen waarde oordeel over het rijgedrag (als ze niet lekker zouden rijden zou je er niet zo ontiechlijk veel van tegenkomen). (ik zit zelf overigens te denken, maar moet nog een jaar met deze, om te kijken of de nieuwe Megane (3 deurs) een optie is voor de lease, die vind ik heel erg mooi).

Ik zou, als het een Golf moet zijn, voor de 1e gaan. Is snel zat, beiden zijn een risico voor hoge abonnementskosten over te maken aan het CJIB, maar die 2e nog wat meer dan de 1e :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Juup schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:41:
het kan zijn dat de GTD een turbo heeft die pas bij een hoger toerental mee gaat blazen.
Nee, allebei 1750-2500, de highline is dan 320 nm en de gtd 350
Ook maximaal vermogen is bij beide 4200 en de highline dan 103 KW en de GTD 125KW
Alleen voor een of andere duistere reden is het bij andere modellen zoals de Sirocco en Touran bij de 2.0TDI 103KW het maximaal vermogen bij 4000 toeren.
El-Loco schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 19:45:
Die 1e, met evt. DSG als extra uitbreiding en/of ABT chips erin. :9
Dan moeten ze ook de DSG mee tunen omdat die standaard tot 350nm is gelimiteerd en dan wordt het een duur grapje, dat is niet zomaar even gedaan.
Kan ook met de GTD trouwens >:)

http://www.worldcarfans.c...-tuning-program-announced
ABT Sportsline has released details of its new Golf GTD. The car is based on the new Golf TDI with a 103kW (140hp) 2.0 TDI engine, but the more powerful factory GTD makes 125kW (170hp). ABT engineers have improved both power and torque to give it 140kW (190hp) and maximum torque of 390Nm. Zero to 100km/h is reached in 7.1 seconds and top speed is 230km/h. Driving the front wheels is a 7-speed DSG transmission. Fuel consumption figures were not provided but ABT says its car remains fuel efficient with low C02 emissions.
Ik zou kiezen voor de GTD, puur om het vermogen, het verschil is echter wel minimaal, ook standaard opties zijn nagenoeg hetzelfde met uitzondering van de uitlaat.
Maar als je portomonee wat minder snel leeg wilt hebben dan gewoon de highline nemen, ik zou ook niet al te veel poespas erop gooien, 18 " staat leuk, maar qua rijden zou het geen pretje zijn, zeker als je veel stadsverker hebt (lees: drempels en ander dingen die je velgjes aan gort helpen)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 23:48 ]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:02
GTD als ik alleen uit VW's kan kiezen. Mijn Golf VI heeft 15.000 km gereden en hoewel het een fijne wagen is die fantastisch rijdt en er goed afgewerkt uitziet, heb ik al wel de nodige rammels (ergens in de buurt van het schuifdak, ergens een los voorwerp dat soms rammelt, plastic panelen die kraken, rammelende hoedenplank) een een grote reparatie achter de rug (kop vervangen wegen koelvloeistof lekkage). Weet niet of ik weer VW zou nemen.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Moet het een golf zijn?

En zoals biobak laat zien, VW's zijn niet zo degelijk als veel mensen lijken te denken. Maar misschien is dat ook achteruit gegaan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:57:
[...]
Mensen die nieuwe auto's mogen uitzoeken (veelal lease dus), kiezen voor behoudend. Het zijn meestal de mensen die geen nieuwe auto kunnen bestellen (wat totaal geen schande is, ik zou prive ook geen nieuwe kopen), die dan melden: "Als ik kon kiezen, dan..." om vervolgens een exotische auto te noemen.
Ik mocht ruim een jaar geleden een nieuwe leaseauto uitzoeken. En natuurlijk ga je dan eens kijken wat er allemaal mogelijk is qua auto's die wat minder standaard zijn. Mijn conclusie was dat je met het leasebudget wat ik had (een kleine 800 euro p/m incl. benzine) altijd uitkomt op een standaardauto. En dan is een Golf gewoon een goede keuze (mijn keuze dus :+ ).

En laten we eerlijk zijn, als je bijvoorbeeld de keuze hebt tussen een Peugeot 308, een BMW 1-serie, een Golf of een Fiat Grande Punto, dan maakt het qua design niets uit; het zijn alledrie behoudende auto's. Allemaal één pot nat.

On-topic, op basis van eerste indrukken zou ik de GTD kiezen. Ziet er net wat cooler uit en wat meer vermogen is nooit weg (zolang het betaalbaar blijft) natuurlijk.

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:38:
Dan moeten ze ook de DSG mee tunen omdat die standaard tot 350nm is gelimiteerd en dan wordt het een duur grapje, dat is niet zomaar even gedaan.
Kan ook met de GTD trouwens >:)

http://www.worldcarfans.c...-tuning-program-announced
Dat verhaal gaat uit van de 7-traps DSG, terwijl in de GTD echt de 6-Traps DSG ligt, met natte koppeling :)

Verwijderd

PWM schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:45:
[...]

Dat verhaal gaat uit van de 7-traps DSG, terwijl in de GTD echt de 6-Traps DSG ligt, met natte koppeling :)
Dat maakt niks uit voor tuning, het is juist indrukwekkender omdat de 7 bak maximaal 250 nm kan hebben.
De 7 bak heeft betere koeling doordat ze meer hebben gedaan om de wrijving minder te maken en de extra versnelling is puur een 'overdrive', door het toevoegen van de droge koppeling is het geheel samen dat die bak 1,7 liter olie verbruikt en de oude bak 7 liter.
Ik verwacht echter wel dat met bijna 400nm de olie er iets sneller doorheen gaat dan de standaard 1,7 liter >:)

• wimpie007
Well vandaag de order er doorheen gedrukt, nu op goedkeuring wachten ;-(

Is een GTD met Carbon Steel Grey geworden met RCD510 zodat ik een lekker groot touch screen heb ;-)
Tja fuck it, auto is ook hobby.

Heb wel de 17 inch standaard velgen gehouden omdat ik anders denk dat het een stuiterkar wordt ;-)

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-11 04:30

MadMan

What the....

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 17:23:
Ik verwacht echter wel dat met bijna 400nm de olie er iets sneller doorheen gaat dan de standaard 1,7 liter >:)
Ik weet niet hoe je dat bedacht hebt, maar dat heeft niets met elkaar te maken. Die standaard 1,7 liter worden niet verbruikt, dat is de inhoud. En als het goed is, word daar helemaal niets van verbruikt.

De olie zal misschien wat eerder vervangen moeten worden door het verhoogde koppel, maar dat heeft in dit geval niets met de vulhoeveelheid te maken.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• PWM
  • Niet online

PWM

wimpie007 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 00:26:
Well vandaag de order er doorheen gedrukt, nu op goedkeuring wachten ;-(

Is een GTD met Carbon Steel Grey geworden met RCD510 zodat ik een lekker groot touch screen heb ;-)
Tja fuck it, auto is ook hobby.

Heb wel de 17 inch standaard velgen gehouden omdat ik anders denk dat het een stuiterkar wordt ;-)
De RDC510? Dat is hetzelfde als de RNS510 maar dan zonder Navi?

17 inch is wel een goede keuze imho. Los van het stuiteren vind ik die velgenrace sowieso een beetje onzin. 18 inch onder een Golfje 8)7 Toen ik mijn eerste leaseauto uitzocht was ik met 15 inch nog de bom :P

Ik heb zelf ook besloten bij 17 te stoppen. Mijn volgende auto bestel ik ook weer mooi met die maat. 18 inch of groter laat ik over aan echte auto's (M5's, 911's, F430''s etc.) en aan jongetjes met petjes op oudere auto's.

Bovenstaande mijn mening, en geen feit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 18-12-2009 19:06 ]

• wimpie007
PWM schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:04:
[...]

De RDC510? Dat is hetzelfde als de RNS510 maar dan zonder Navi?

17 inch is wel een goede keuze imho. Los van het stuiteren vind ik die velgenrace sowieso een beetje onzin. 18 inch onder een Golfje 8)7 Toen ik mijn eerste leaseauto uitzocht was ik met 15 inch nog de bom :P

Ik heb zelf ook besloten bij 17 te stoppen. Mijn volgende auto bestel ik ook weer mooi met die maat. 18 inch of groter laat ik over aan echte auto's (M5's, 911's, F430''s etc.) en aan jongetjes met petjes op oudere auto's.

Bovenstaande mijn mening, en geen feit ;)
Ja de RCD510 is hetzelfde als de RNS510 alleen dan zonder Navi en 30GB wel met het grote touch screen en SD card reader

Ja voor 18 inch moest ik ook nog eens extra voor banden betalen enz, bleh en die GTD velgen zijn alleen onder de GTD te krijgen dus iets specialer

• wimpie007
Hij is besteld ;-) De GTD in Carbon Steel Grey ;-)

Nu maar afwachten.Prod is in week 8, nu maar hopen dat ze niet gaan staken in Wolfburg ;-(

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst, maar dat zal wel lukken met een GTD ;)

Gratis tip:
Laat de schroeven van je RDC510 door je dealer vervangen voor de anti-diefstal schroeven. Normaliter vervangen ze die pas nadat je installatie één keer gejat is, maar omdat die dingen erg gewild zijn, lijkt voorkomen me beter dan genezen.

Nee, merp!

• wimpie007
PauseBreak schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:59:
Gefeliciteerd en veel rijplezier gewenst, maar dat zal wel lukken met een GTD ;)

Gratis tip:
Laat de schroeven van je RDC510 door je dealer vervangen voor de anti-diefstal schroeven. Normaliter vervangen ze die pas nadat je installatie één keer gejat is, maar omdat die dingen erg gewild zijn, lijkt voorkomen me beter dan genezen.
Thanks!
Ik begrijp dat je uit ervaring spreekt?
Minders in ieder geval, zal het eens vragen idd, zit liever niet zonder radio!

Ik zal als ik hem heb wel ff wat foto's posten en ervaringen

• PWM
  • Niet online

PWM

PauseBreak schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:59:
Gratis tip:
Bij 2 collega's heeft dat niets geholpen. Het enige resultaat was dat ze meer schade hadden na de diefstal.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kom er net achter dat er nu ook een MTM GTD is: 205 pk, 19" forged wielen en 8 pots remklauwen O+

Jammer dat leasebudgetten niet flexibel zijn O-)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

wimpie007 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:30:
[...]

Thanks!
Ik begrijp dat je uit ervaring spreekt?
Minders in ieder geval, zal het eens vragen idd, zit liever niet zonder radio!

Ik zal als ik hem heb wel ff wat foto's posten en ervaringen
Gelukkig geen directe ervaring want ik rij Renault, maar mijn buren hebben er wel een en daar lag 2 weken na aflevering de ruit eruit en het interieur was ook flink beschadigd. Dat is toch wel erg zuur hoor, dus ik hoop dat het jou niet overkomt.

Nee, merp!

• wimpie007
Ethirty schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:12:
Kom er net achter dat er nu ook een MTM GTD is: 205 pk, 19" forged wielen en 8 pots remklauwen O+

Jammer dat leasebudgetten niet flexibel zijn O-)
Zo ik zie het ja, wel heel dik!

Afbeeldingslocatie: http://www.autospies.com/images/users/turbox/main/MTM%20Golf%20VI%20GTD%205.jpg

Afbeeldingslocatie: http://carsroute.com/wp-content/uploads/2009/11/MTM-Volkswagen-Golf-VI-GTD-1.jpg
PauseBreak schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 21:00:
[...]

Gelukkig geen directe ervaring want ik rij Renault, maar mijn buren hebben er wel een en daar lag 2 weken na aflevering de ruit eruit en het interieur was ook flink beschadigd. Dat is toch wel erg zuur hoor, dus ik hoop dat het jou niet overkomt.
Ik hoop het ook niet ;-(

[ Voor 28% gewijzigd door wimpie007 op 21-01-2010 13:19 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ben even benieuwd, ben je voor de 3 of de 5 deurs gegaan? Die zwarte kleur van de MTM staat hem toch ook wel vreselijk goed. Moeilijk moeilijk.

#team_UTC+1

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:43

MBV

Kennis van me had in een maand tijd 4 inbraakpogingen: 3x betrapt aan de overkant van de straat, 1x niet en navi weg. Vooral z'n xenon-lampjes waren erg geliefd 8)7 En nee, een alarm inbouwen kon niet af van het leasebudget, hij moest de opties (navi, xenon, etc) maar laten uitbouwen van z'n baas 8)7

• wimpie007
Ethirty schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:31:
Ben even benieuwd, ben je voor de 3 of de 5 deurs gegaan? Die zwarte kleur van de MTM staat hem toch ook wel vreselijk goed. Moeilijk moeilijk.
Ik ben voor de 5deurs GTD gegaan in Carbon Steel Grey dit ivm gemak en omdat ik het toch mooier vond.

• PWM
  • Niet online

PWM

MBV schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:48:
Kennis van me had in een maand tijd 4 inbraakpogingen: 3x betrapt aan de overkant van de straat, 1x niet en navi weg. Vooral z'n xenon-lampjes waren erg geliefd 8)7 En nee, een alarm inbouwen kon niet af van het leasebudget, hij moest de opties (navi, xenon, etc) maar laten uitbouwen van z'n baas 8)7
Toch lees je dat steeds meer. Werkgevers en leasemaatschappijen die de RNS systemen gewoon niet meer vervangen. Jammer dan. Je hebt geen poot om op de staan, staat keurig in de kleine lettertjes van het contract. En ze hebben gelijk. Alarm maakt ook geen ruk uit.

Zolang je in Nederland de RNS systemen per 20 op marktplaats aan kan bieden zonder bezoekje van de politie, zullen de leasemaatschappijen er steeds minder vervangen. Bij een aantal mag hij er uberhaupt al niet meer in.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:37

Vos

AFCA

wimpie007 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:18:
[...]

Zo ik zie het ja, wel heel dik!

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

Ik hoop het ook niet ;-(
Ik ben geen Golf fan, maar deze is wel erg nice!

• wimpie007
PWM schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:39:
[...]

Toch lees je dat steeds meer. Werkgevers en leasemaatschappijen die de RNS systemen gewoon niet meer vervangen. Jammer dan. Je hebt geen poot om op de staan, staat keurig in de kleine lettertjes van het contract. En ze hebben gelijk. Alarm maakt ook geen ruk uit.

Zolang je in Nederland de RNS systemen per 20 op marktplaats aan kan bieden zonder bezoekje van de politie, zullen de leasemaatschappijen er steeds minder vervangen. Bij een aantal mag hij er uberhaupt al niet meer in.
Hmz, laten we hopen dat het allemaal erin blijft zitten dan maar! Maar zonder radio ga ik niet rijden voor de baas!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Om even je topic te kapen...

Ik ben eindelijk in dezelfde fase aanbeland: offertes opvragen, vergelijken, overleg met leasemaatschappij, weer terug naar de dealer, etc.

Heb nu de volgende 2 opties liggen:
Golf GTD 3d carbon steel grey, schuifdak, RCD510 met multimediabox, licht/zicht ii
Golf 2.0 TDI 5d Highline united grey, schuifdak, Dynamic met 18" Vancouver, RCD510 met multimediabox, licht/zicht ii, PDC (was eerst Advance pakket met Xenon, maar dan ging ik er nét overheen) én winterbanden regeling.

Beiden met centrale inkoop, dus onderhandelen bij de dealer heeft ook geen zin meer.

5 deurs lijkt me qua parkeren etc gewoon een stuk praktischer maar dat kan er bij de GTD écht niet meer vanaf, heb de Vancouvers ook al moeten schrappen.

Persoonlijk neig ik nu toch naar de Highline, net even wat meer luxe en comfort. Wel belangrijk bij 35.000 per jaar. Maar iets in me zegt: ga voor die GTD en hopen dat de KLPD je niet te vaak betrapt >:)
In de bijtelling is de GTD voor mij persoonlijk iets goedkoper, maar helaas moet ik incl brandstof binnen het budget blijven en ze rekenen gewoon een hoop meer brandstof voorschot voor de GTD.

Iemand nog iets zinnigs toe te voegen wellicht die mij een ander inzicht geeft?

#team_UTC+1

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nou ja, je kunt die 2.0TDI ook zonder problemen laten chippen bij Abt. Dan heb je ongeveer het vermogen van de GTD (ongeveer he :p) met de luxe van de Highline. Ik zou 't wel weten en gewoon voor de Highline gaan in jouw geval.

Nee, merp!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als er nog ruimte over was in het budget had ik de keuze niet hoeven maken ;) Voor chippen is echt geen ruimte meer, zeker niet die van Abt. Open dak en 18" inleveren is niet bespreekbaar, dat zijn 'eisen' die ik aan mijn nieuwe wagen heb gesteld 8)

#team_UTC+1

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:33
Ik zou ook lekker de Highline nemen, 5 deurs is echt zo ideaal, zeker als je mensen meeneemt, hoef je niet te klootviolen met stoelen naar voren klappen ed :) .

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Ethirty schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:27:
Als er nog ruimte over was in het budget had ik de keuze niet hoeven maken ;) Voor chippen is echt geen ruimte meer, zeker niet die van Abt. Open dak en 18" inleveren is niet bespreekbaar, dat zijn 'eisen' die ik aan mijn nieuwe wagen heb gesteld 8)
Nou ja, ook in dat geval zou ik gewoon voor de Highline gaan. Meer luxe, meer comfort en 5 deuren. Dat is toch wel erg fijn als je mensen (of veel spullen) mee moet nemen.

Nee, merp!

• wimpie007
Zo topickaper :P

Mijn auto is inmiddels gemaakt en hopelijk onderweg naar NL

Ik zou die PDC en Licht en ZichtII laten vallen
Ook zou ik kijken naar 17 inch porto's ipv die 18 inch, ik vond het aardig hobbelen. Al zien die Vancouvers er super mooi uit!

Bovendien moet je in de calculator van ING en (Athlon geloof ik ook) ook nog apart een andere bandenmaat opgeven als je die 18 inch neemt, gaat niet automatisch mee in de calculatie dat je dat weet. Dan komt er dus nog een bijtelling over die bandenmaat die wel kan oplopen tot 13e per maand (los van de meerprijs van dyncamicpakket met 17 of 18inch

Ik zou lekker die GTD nemen in 5D net zoals ik en dan die multimediaboxl en licht en zichtii laten zitten.
In de RCD510 zit al een SD card slot he

Het schijnt trouwens dat de bekleding van de highline erg snel slijt en lelijk wordt, dus je kan ook een Comportline met die mooie zwarte stof nemen en die helemaal tot de nok vullen met opties al konden daar geen 18inch onder dacht ik

[ Voor 17% gewijzigd door wimpie007 op 02-03-2010 21:52 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Spannend! Wel foto's plaatsen in het VW topic he!

Ik ben met Leaseplan in overleg over de kosten en die rekenen ook een premium voor de grotere banden. Helaas besef ik me maar al te goed wat het allemaal extra kost. 18" kost €40/mnd :X en de bijtelling in vergelijking met mijn huidige Leon gaat bijna €100 omhoog, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of dat het me allemaal waard is.

Multimediabox is voor de iPod, maar dat kan ook achteraf ingebouwd worden met een module van Kufatec, scheelt weer iets in de bijtelling.

#team_UTC+1

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:36
ik zou voor de higline gaan, hij is toch luxer? , en 5 deuren is wel praktisch!//

en met een 2.0TDI kan je heus wel gasgeven :)

• wimpie007
Reloader schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:40:
ik zou voor de higline gaan, hij is toch luxer? , en 5 deuren is wel praktisch!//

en met een 2.0TDI kan je heus wel gasgeven :)
Met een GTD nog meer ;-)
maar ja hij kan wel veel meer opties nemen op die highline zie ik.
Lekker ruim leasebudget dus ;-)
Ikzelf moet 80e aand eigen bijdrage voor die GTD betalen ;-( ach ja

• wimpie007
Bump, nog maar 1 week en dan is ie er ;-)
Zal wel ff wat foto's schieten als ik em heb maar eerst rijden ;-)
Pagina: 1