Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Office '07] Compatibilty pack op D: Partitie

Pagina: 1
Acties:

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-11 11:19

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben mijn EEE PC opnieuw aan het inrichten, dit keer met het zicht op ruimte op mijn C: partitie, doordat deze maar 4 GB groot is wil ik deze zo clean mogelijk houden.
Nu heb ik dus op de D partitie Office 2003 geinstalleerd, om toch een beetje bij de tijd te blijven heb ik het Office 2007 compatibility pack geinstalleerd, alleen deze forceerd zich richting C, dat is toch alweer 30mb aan ruimte die ik kan besparen.

Ik dacht eerst simpelweg, mapje kopieren plakken en klaar, helaas zo werkt dat niet, wanneer ik dan een docx openen dan vraagt hij welke codering ik wil gebruiken, het maakt niet uit welke ik pak, er staan een hoop mooie tekens behalve de tekst. wanneer ik de map uit Program Files weer terugplaats dan is er niets aan de hand en opent hij hem ook gewoon.

Nu ben ik dus al wat rond gaan zoeken op google maar heb nog weinig kunnen vinden, ben toen zelf even het register ingedoken om te kijken of ik wat kon vinden, heb hier wel de volgende sleutels gevonden:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Office\12.0\Common\FilesPaths]
"mso.dll"="C:\\PROGRA~1\\COMMON~1\\MICROS~1\\OFFICE12\\MSO.DLL"
"ogl.dll"="C:\\PROGRA~1\\COMMON~1\\MICROS~1\\OFFICE12\\OGL.DLL"

Ik heb de map waarin deze bestanden staan, evenals de map die er gewoon in Program Files word aangemaakt verplaatst naar de D schijf en deze paden in het register aangepast, maar ook hier blijft hij vragen naar de codering.

Heeft er iemand een oplossing hiervoor, ik heb namelijk de C schijf zo schoon mogelijk.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Kun je niet de partities resizen of de pagefile naar de d: schijf verhuizen zodat je wat meer ruimte op je c: schijf hebt? Standaard paden aanpassen is uiteindelijk vragen om problemen...

https://powershellisfun.com

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
Pagefile had ik in eerste instantie nog niet aan gedacht, bij deze ook naar D verplaatst, scheelt toch al een hoop, partities resizen gaat niet, er zit 1 fysieke SSD in, welke opgedeelt is in 2 fysieke flash drives, een van 4 en 1 van 8 gb

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

Spongerobie schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:07:
Pagefile had ik in eerste instantie nog niet aan gedacht, bij deze ook naar D verplaatst, scheelt toch al een hoop, partities resizen gaat niet, er zit 1 fysieke SSD in, welke opgedeelt is in 2 fysieke flash drives, een van 4 en 1 van 8 gb
Werkt dat echt zo bij SSD's? Je ziet dus in je Disk Management twee disks i.p.v een disk met twee partities?

Edit:

Ik zie het: http://techreport.com/articles.x/15442/4 , vaag zeg...

[ Voor 7% gewijzigd door Tags NL op 14-12-2009 22:17 ]

https://powershellisfun.com

Verwijderd

een gedeelte gaat sowieso in de windows-folder & de program files folder. (het common gedeelte). maar je zou kunnen overwegen enkel windows op de c te houden en de volledige program files (en ook de pagefile) naar de d-schijf te verplaatsen.

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Topicstarter
nu de pagefile naar d verplaatst is en ik ook alle software (wel geteld Office, Live Messenger, en Adobe reader) op D installeer heb ik al 2 gig over op C: die pagefile hakt er toch wel in zeg :O
Pagina: 1