Beperkt TV geluid via mijn receiver

Pagina: 1
Acties:

• hoeksmaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik heb mijn TV (LG 32LF7300) via de optische audio uitgang aangesloten op mijn receiver (pioneer VSX-519). Ik krijg nu geluid bij de tv kanalen nederland 1, 2 en 3 (alle 3 in HD, Dolby Digital) en bij de zender Nickelodeon (SD MPEG). Voor de overige zenders heb ik geen geluid. Ik zou verwachten dat ik in alle gevallen geen geluid zou hebben (of wel). Niet bij een beperkt aantal zenders.

Kan iemand me helpen om dit probleem op te lossen zodat ik eindelijk kan genieten van normaal stereo en/of surround geluid.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48

BCC

Stuurt de TV voor die zenders geen signaal uit wat de receiver niet aankan?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Hoi, en welkom op GoT.

Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Denk hierbij aan dingen die je zelf al hebt geprobeerd, instellingen (die relevant zijn) van de tv en de eventuele decoder.
.
Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid.

Maar goed, ontopic dan maar:
Je hebt je tv zeker via een kastje voor digitale tv aangesloten? Dit omdat je via anloge zenders nooit HD beelden en Dolby Digital door kan sturen. Maar goed, staan die instellingen van de decoder wel goed? Of probeer de decoder eens rechtstreeks op de receiver aan te sluiten om zo de tv uit te sluiten of deze het signaal wel goed wordt doorgestuurd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• hoeksmaw
Aanvullende info:
- Ik maak gebruik van een CI+ module van Ziggo. De kaart zit in de TV en ik heb dus geen aparte ontvanger
- de TV heeft slechts 1 audio uitgang (een optische uitgang);
- de receiver heeft 2 optische ingangen. Ik heb beide ingangen geprobeerd om het geluid van de TV af te spelen met hetzelfde (negatieve) resultaat.
- de DVD speler is ook aangesloten middels een optische kabel op de receiver. Op beide ingangen v/d receiver wordt het geluid van de DVD speler goed weergegeven;
- ik heb de beide optische kabels (tussen DVD/receiver en TV/receiver) verwisseld. Het resultaat blijft hetzelfde (dus beperkt TV geluid);
- de zender Nickelodeon/Comedy Central heeft als audio signaal MPEG. Het geluid van deze zender wordt wel goed weergegeven via de receiver. De overige zenders (bv. RTL4) heeft ook MPEG. Het geluid van deze zenders worden niet weergegeven via de receiver.
- in het menu van de TV kan je aangeven of je de TV speakers aan/uit wilt zetten. Ik geval ik deze uit zet zou het signaal naar de receiver moeten gaan. Dit gebeurd dus voor een beperkt aantal zenders. Als ik de TV speakers weer aanzet heb ik voor dezelfde zenders zowel via mijn TV als via de receiver geluid;
- op de receiver staat de indicatie 'digital' wanneer ik de TV aanzet en met de stand TV speaker uit. Dit geldt voor alle zenders. Er zou (althans vlgs. de beschrijving van de receiver) een digitaal signaal op de receiver zijn ontvangen.

[ Voor 37% gewijzigd door hoeksmaw op 14-12-2009 22:21 ]

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Als ik de TV speakers weer aanzet heb ik voor dezelfde zenders zowel via mijn TV als via de receiver geluid;

hoewel niet helemaal perfect is dit toch een oplossing lijkt me. Zet dit aan, zet het tv geluid op 0 via de volume regeling (of mute) en probleem 'opgelost'

• hoeksmaw
=> Als ik de TV speakers weer aanzet heb ik voor dezelfde zenders zowel via mijn TV als via de receiver geluid;

Dit geldt alleen voor de zenders welke ik via mijn receiver ook al kan beluisteren (dus alleen NL 1, 2 3 en Nickelodeon) maar niet de overige zenders (bv RTL4).

Verwijderd

Ik heb met hetzelfde toestel hetzelfde probleem. Ook in combinatie met de CI+ module van Ziggo.
Bij sommige zenders wordt het geluid wel via optische output verstuurd, andere weer niet.

Mijn receiver is een Onkyo TX-SR507

Weet iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1