[php] alle uitgevoerd code in 1 bestand opslaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
Ik heb wat aanpassingen gedaan aan Zend Framework en nu willen ze dat ik een script maak die de aanpassing kan benchmarken. Ze nemen niet genoeg met de aanpassingen die ik heb gedaan, ik moet echt een script hebben die de aanpassingen 10k kan draaien.

Nou heb ik al wat met Zend Profiler en Debugger gespeeld, maar ik heb niet echt een manier gevonden om alle code die wordt uitgevoerd makkelijk in 1 script op te slaan.
Weet iemand een makkelijke manier?

Wat ik bedoel is als je een request "/index/index" doet, dat er allerlei bestanden worden geincluded, maar ook veel weer niet, deze allemaal in 1 php bestand worden geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Niet :) Ik denk niet dat de methode om alles te includen in één bestand je het antwoord gaat geven op de vraag. Je wil een automatische test hebben die de benchmark uitvoert. Kijk dus naar mogelijkheden om je code te testen inclusief een alomvattende benchmark dan dat je alle code in een bestand probeert te stoppen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar ab, een benchmark suite van Apache. Hiermee kan je x seconden of y requests uitvoeren. Je kan beide (oud + nieuw) benchmarken met ab en de resultaten (met name gericht op snelheid) benchmarken. Je ziet hier al meteen: wat is hetgeen wat je wilt benchmarken? Geheugen, responsiviteit, andere dingen?

[ Voor 37% gewijzigd door mithras op 14-12-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Je zou ook kunnen kijken naar unit testing, selenium of een combinatie daarvan

[ Voor 50% gewijzigd door WouZz op 14-12-2009 22:32 ]

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Misschien heeft die specifieke manier van Unit Testen een benchmark in zich, maar dat hoort er niet standaard bij.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

Zend Server heeft een benchmark mogelijkheid maar ook een monitor functie welke je uitstekend kan aanpassen. icm de logwriter Zend_Log_Writer_ZendMonitor kun je erg leuke dingen doen.

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

CodeCaster schreef op maandag 14 december 2009 @ 22:32:
[...]

Misschien heeft die specifieke manier van Unit Testen een benchmark in zich, maar dat hoort er niet standaard bij.
Hmm.. ja. Eigenlijk was ik hiernaar opzoek, maar Unittesting heeft inderdaad een ander doel dan benchmarken.

On track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:00
Zelf heb ik al gebenchmarked met apache's ab tool. Ze willen alleen dat ik dus mijn aanpassingen in 1 script aanlever zodat zij het kunnen benchmarken. Ik zoek dus geen benchmark tools, maar een code combineer tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
chielsen schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 01:07:
Zelf heb ik al gebenchmarked met apache's ab tool. Ze willen alleen dat ik dus mijn aanpassingen in 1 script aanlever zodat zij het kunnen benchmarken. Ik zoek dus geen benchmark tools, maar een code combineer tool.
Een script wat ab geautomatiseerd aanroept? Sorry, maar je kan natuurlijk zó achterdochtig zijn dat je het zelf wil benchmarken. Dat je vervolgens als "oplossing" eist dat alles een script moet zijn om het dan makkelijk te maken, dat is absurd.

Ik zou de twee complete folders aanleveren, inclusief een php scriptje wat ab aanroept. En dan een korte beschrijving hoe het geheel te installeren en configureren zodat gemakkelijk de benchmarks uitgevoerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Staat het ergens in de Zend Framework Issue Tracker? Want ik heb zo'n vermoeden dat je het misschien verkeerd begrijpt wat ze van je vragen.
Pagina: 1