Toon posts:

nettv / viera cast / AppliCast

Pagina: 1
Acties:
  • 690 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik ben geinteresseerd in de mogelijkheiden van internet via tv.

Meeste fabrikanten hebben inmiddels een dergelijke mogelijkheid.

Philips nettv
Panasonic Viera Cast
Sony Aplicast.
Samsung heeft ook iets dergelijk.

In mijn zoektocht op het internet kwam ik erachter dat er nogal wat verschillen tussen zitten.
Ik ga vooralsnog kijken tussen de Philips / Sony / Panasonic.

Sony heeft echt een beperkte mogelijkheid door gebruik te maken van een paar widgets zoals een klop / kalender etc. In mijn ogen tamelijk beperkt.

Philips nettv heeft best veel vaste sites (via een portaal kennelijk) en heeft de mogelijkheid om webadressen in te voeren. Dat laatste is kennelijk niet helemaal geweldig. De sites zoals you tube / nieuws en weersites etc zijn best interessant.

Panasonic heeft een soortgelijk systeem als Philips waar Panasonic niet buiten het portaal kan gaan geloof ik. Tevens denk ik dat het aantal sites binnen portaal bij Panasonic lager ligt dan bij Philips.

Helaas kan ik slecht achterhalen wat de sites van Panasonic binnen Nederlands portaal zijn.
En ik zie helaas weinig berichten met ervaring van Nettv / viera Cast / AppliCast.

Mijn hoop is op dit forum dat en een levendige discussie over dit item kan komen.

Gr.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand ervaring met nettv viera cast en applicast?

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 21:52
Ik vind de meerwaarde van dit soort dingen op de TV 0,0. Zelf heb ik een blu-ray speler die Viercast ondersteund, maar na 1x kijken heb ik het nooit meer gebruikt.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het blijft allemaal erg behelpen zonder echte browser, vrije URL-keuze en toetsenbord+muis. De meeste fabrikanten lijken in te zetten op een eigen portaal zodat navigatie via de afstandbediening kan geschieden.

Bijkomend probleem is dat geen enkele fabrikant zich commiteert de software en portaals voor de levensduur van de TV te zullen onderhouden. Vaak zie je dat na een jaar al geen software/firmware updates zijn. Zodra het model vervangen is door een nieuw model is het einde verhaal voor ondersteuning. Ik geloof daarom niet in internet via de TV zolang het een propriëtaire oplossing is.

TVs moeten eigenlijk uitgerust worden met een HTPC bordje zodat men zelf software kan installeren. Hierdoor wordt het mogelijk om open source of zelfs commerciële software/firmware van derden te installeren.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Verwijderd

Topicstarter
Het zal denk ik ook nooit een vervanger voor de pc worden. Maar valt me op dat ik over Nettv wel een paar ervaringen op inernet kan vinden. Deels positief, deels gematigd postief, deels negatief.
Mbt Viera Cast van Panasonic en Applicast van Sony is vrijwel geen review te vinden. Ook welke sites te bezoeken zijn is lastig terug te vinden.

Gr

Verwijderd

Ik gebruik mijn PS3 (Viera cast nooit gebruikt).Die heeft een browser (die veel dingen ondersteund) en ik kan mijn muis en toetsenbord aansluiten mocht dat nodig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 18:36 ]

Verwijderd

Hallo,

Is het met Philips NetTV of Samsung Internet@TV mogelijk om foto's, muziek en films via het netwerk vanaf je pc af te spelen? Of is dit nog een andere applicatie op de TV?

Alvast bedankt.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

Hallo Dequiero en welkom op GoT :W

Zoals te lezen in Het algemeen beleid is het op GoT de bedoeling eerst wat eigen inzet te tonen alvoor je een vraag stelt. Het is hier namelijk geen vraag-en-krijg-antwoord-forum :)
En zonder bovenstaande een relatief oud topic kicken gaat hem dan ook niet worden ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.