ServGate PointForce wachtwoord en procurve 2512 ip adres

Pagina: 1
Acties:

• alopex
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-03-2018
Een paar dagen geleden heb ik een "ServGate PointForce" op de kop kunnen tikken. Nu heb ik hem gereset en zit hij op 192.168.0.1, maar als ik naar de webinterface ga zegt hij om de quick start guide te starten (die in de cgi bin zit). Maar dan vraagt hij om een wachtwoord (en ja ik heb admin en default al geprobeerd). Nu het spijtige is dat het bedrijf niet meer op de markt zit en de site dus ook niet meer werkt, en informatie van grote vriend google is ook schaars.

Ook heb ik toen een procurve 2512 (switch) kunnen kopen. Nu weet ik zijn (default) mac-adres wel maar hoe kom ik dan op zijn ip (en ja ik heb al tooltjes geprobeerd en het valt ook niet in te stellen in me router)?

Kort :
  • Wat zou het geresette wachtwoord zijn van een ServGate PointForce?
  • Hoe verkrijg ik het ip adres via het mac adres?
mvg,
alopex

Come to the dark side.... we have cookies!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 12:30
Zit er een com poort op dat ding? Mischien zou je hem dan via die weg kunnen benaderen..

• alopex
Ja op de servgate en op de switch zitten er com poorten. Nu als je het toestel aansluit (op een oude pc met com poort) wat moet je dan doen, ik verwacht dat ik nog wel een programma zal nodig hebben om met de com poort te communiceren?

• HiDNN
Als het goed is zou je het via de hyperterminal in windows moeten kunnen uitlezen als ik mij niet vergis.. :)

• alopex
Klein probleempje... ik heb geen com kabel meer.

• HiDNN
Dat zal dan een probleem worden idd.. wellicht dat je een kunt halen bij de lokale pc boer :?

• alopex
Ik heb geprobeerd met de hyperterminal, maar hij wil geen connectie maken/het scherm blijft wit.Zijn er miss nog andere wegen?

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Volgens mij heb je een null-modem serial kabel nodig, en gaat een standaard serial kabel niet werken.

• matver01695
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03-2023
Ik denk dat je ook nog een 'minicom' nodig hebt om de eigenlijke communicatie te maken.
Meer info op minicom.com

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

matver01695 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 21:56:
Ik denk dat je ook nog een 'minicom' nodig hebt om de eigenlijke communicatie te maken.
Meer info op minicom.com
Urr, waarom :?

Null-modem kabeltje ertussen, evt. Putty gebruiken als HyperTerm je niet bevalt en uiteraard ook de bitrate-instellingen goedzetten. Dan zou je als je het apparaat restart gewoon output moeten hebben (of na een enter krijg je die vaak al, zonder restart).

[ Voor 3% gewijzigd door BHQ op 17-12-2009 08:57 ]

• kibje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05-2021
Jarpse schreef op donderdag 17 december 2009 @ 08:57:
[...]

Urr, waarom :?

Null-modem kabeltje ertussen, evt. Putty gebruiken als HyperTerm je niet bevalt en uiteraard ook de bitrate-instellingen goedzetten. Dan zou je als je het apparaat restart gewoon output moeten hebben (of na een enter krijg je die vaak al, zonder restart).
Inderdaad! Even ter bevestiging voor de OP; dit is inderdaad het juiste advies.

Lid van Team Kodi sinds 2013

Pagina: 1