Update van artikel GTX 360 en GTX 360? De slides zijn fake.

Pagina: 1
Acties:

• Da_DvD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 21:45
nVidia heeft ondertussen laten weten dat de slides fake zijn.

Zie ook:

http://www.techreport.com...opic.php?p=988442#p988442

http://www.nordichardware.se/nyhet,17011.html

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01 01:14
Iemand maakt wat slides in photoshop en alle ict nieuwssites posten als een stel kuddedieren hier nieuwsberichten over...

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:38
Ik geef het nog een nachtje. Focusgroup members van Nvidia noem ik nou niet bepaald de meest betrouwbare bron.

@deregtx, je hebt het nieuwsbericht niet gelezen, of wel? Er staat tot twee keer toe dat de slides wel eens 'nep' zouden kunnen zijn. Meer kunnen we niet voor je doen.

Verwijderd

Marc Rademaker schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:13:
Ik geef het nog een nachtje. Focusgroup members van Nvidia noem ik nou niet bepaald de meest betrouwbare bron.
Misschien niet.. maar hoe zat het ook weer met de betrouwbaarheid van jullie andere bron? })
@deregtx, je hebt het nieuwsbericht niet gelezen, of wel? Er staat tot twee keer toe dat de slides wel eens 'nep' zouden kunnen zijn. Meer kunnen we niet voor je doen.
Je kunt wel degelijk meer doen.... Je zou kunnen overwegen het artikel helemaal niet te plaatsen!

Je wilt als Tweakers een zekere professionaliteit uitstralen... dan moet je je ernstig afvragen of je dit soort "nieuws" niet gewoon achterwege moet laten. Is het zinvol iets te vermelden, wanneer je voor 99.99999% zeker weet dat het nep is?

Is Tweakers in dit geval niet teveel bezig om alles maar te melden, zodat niemand kan klagen dat Tweakers een dag te laat was met het nieuws? Dat lijkt me een verkeerde insteek... Ik wil niet zeggen dat je geen geruchten mag plaatsen, maar dat moet dan wel van een bron zijn, waar tenminste een schijn van een zekere mate van betrouwbaarheid te bespeuren is... En daar is hier toch echt geen sprake van... Laatst was er ook al zo'n gevalletje, van een site met 5 members.

Is er bij de redactie een richtlijn aangaande betrouwbaarheid van de bron, die bepalend is voor het wel of niet plaatsen van dit soort berichten?

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Nee, eigen inzicht van de redacteurs, zoals men vaker heeft aangegeven in andere topics. Best jammer inderdaad als het gaat om zoveel mogelijk nieuws neerzetten, waar het vroeger toch iets meer om kwaliteit leek te gaan.

• Da_DvD
Ik ben het eigenlijk wel eens met AHBdV. De meeste regulars uit het 'GPU wereldje' vonden het al waarschijnlijk dat de slides fake waren; als je de slides dan toch als nieuws wilt brengen, zorg er dan in ieder geval voor dat de keerzijde net zo sterk belicht wordt.

Op zijn minst zou het artikel nu al aangepast kunnen worden met een link naar de bron waar beweerd wordt dat de slides fake zijn ;)

Maar ja, the damage has been done, en hoewel de invloed op de verkopen van ATi minimaal zal zijn, is die er wel degelijk, en dat vind ik best een slechte zaak.

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:38
Een nogal late reactie, maar je moet een afweging maken tussen helemaal negeren, of toch plaatsen, maar dan met een flinke kanttekening. Er stond tot tweemaal toe in dat de slides even zo goed nep zouden kunnen zijn. Veel mensen hunkeren naar performance-cijfers van Nvidia, en als Tweakers.net het niet brengt, krijgen we ook reacties waarom we het niet gebracht hebben.

Ik heb alsnog een update aangebracht, voor het geval dat mensen het nieuwsbericht later nog eens teruglezen.

• punishedbrains
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-01 19:28
Het punt is echter dat mensen heel makkelijk eroverheen lezen dat het misschien weleens nep zou kunnen zijn. Wat ik veel liever zie, ook bij andere berichten, is een kleine alinea ipv een zinnetje waarin de andere kant belicht wordt. En dat kost tijd, maar in dit geval niet eens zoveel aangezien de aanwijzing al snel vrij sterk waren. Door die extra alinea heb je ook meteen niet meer die beschuldigingen van "Telegraaf journalistiek" die mensen, soms ietwat logisch, maken als ze de topics zien.

• Da_DvD
In ieder geval bedankt voor het updaten van het bericht :)
Pagina: 1