Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding ideaal vermogen ?

Pagina: 1
Acties:

• APriem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Ik wil een nieuwe pc gaan bouwen met de volgende onderdelen :

MSI P55-GD65 moederbord
Intel® Core™ i5-750 (volgens mij max. 95W)
GeiL 4 GB DDR3-1333 Kit
nVidia GTX275 videokaart (volgens mij max. 225W)
OCZ Vertez 60Gb SSD
DVD-ROM speler

Dit wil ik gaan voeden met de OCZ ModXStream Pro 600W voeding. Ik weet dat dit soort 80+ gecertificeerde voedingen het best 'presteert' (dus het zuinigst operereert) bij een belasting van rond de 50%, en ik wil dit liefst zo goed mogelijk bereiken. Volgens mij moet dit ongeveer kloppen. Iemand hier een mening over ?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Welke voeding heb ik nodig? Deel 23 gemist? ;)

Maar waarom zou je eigenlijk nog een GTX275 willen kopen? :?

[ Voor 32% gewijzigd door -The_Mask- op 14-12-2009 19:44 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
50% is natuurlijk maar een grof genomen waarde (al meen ik meestal 60-65% te horen). de exacte waarde waarop een voeding het zuinigst is is per model anders volgens mij.. ik zou zeggen, zoek wat reviews op.

oh en onthoudt dat de opgegeven waarden bij hardware gelden onder hoge belasting. tenzij je de machiene continu zwaar belast zal jouw systeem waarschijnelijk geen 300 watt trekken. denk ik.

• APriem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
De videokaart loop ik al lang over te twijfelen. Een 5850 was mijn eerste keus, maar ik lees hier en daar in forums dat Aion (een spel dat ik veel speel) niet erg goed met Ati kaarten overweg kan. De gtx275 is wat betreft een 'veilige' keus.

Ik zou overigens blij zijn als iemand me kan overtuigen dat de 5850 prima werkt met Aion (liefst uit eigen ervaring) :*)