[Exhange 2007] Mail komt niet meer binnen

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Vanmorgen ontdekte ik dat op de server de datum een dag te laat stond (15/12/2009 terwijl het nu 14/12/2009 is).
Deze datum heb ik aangepast en of het hiermee te maken heeft weet ik niet maar sindsdien komt er bij geen 1 mailbox meer de email binnen.

De mailserver is wel gewoon te benaderen via telnet op poort 25 en de mx records wordt ook gewoon goed herkent naar het juiste IP adres.

Het is naar mijn idee gekomen nadat de datum is aangepast, voor de rest is er niets op de server veranderd.

Voor de zekerheid een nieuwe mailbox aangemaakt maar daar komt ook niks op binnen.

De mailserver is opnieuw gemount.

Mails versturen lukt wel zonder problemen.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Geen foutmeldingen in het eventlog van de server? Heb je alleen de Exchange services herstart of de hele server? Interne mail lukt wel?

https://powershellisfun.com

• DaVaRiOuS
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:34:
Geen foutmeldingen in het eventlog van de server? Heb je alleen de Exchange services herstart of de hele server? Interne mail lukt wel?
Sorry voor de missende informatie...

Bij het verzenden van e-mail (extern) krijg ik geen melding terug van de server dus lijkt aan te komen.
Staan geen meldingen in de event log
Interne mail werkt prima
Exchange server herstart
Op dit moment is de gehele server aan het rebooten

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hopelijk werkt een complete herstart van de server, enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? (Geen problemen met NTP tijdssynchronisatie o.i.d?)

https://powershellisfun.com

• DaVaRiOuS
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:05:
Hopelijk werkt een complete herstart van de server, enig idee hoe dit heeft kunnen gebeuren? (Geen problemen met NTP tijdssynchronisatie o.i.d?)
Server is herstart en alles functioneert weer.

Ik heb niets veranderd aan de tijd server synchronisatie.
Het vreemde is dat die de tijd ook in het lokale netwerk synchroniseert, maar deze stonden nog wel gewoon allemaal op de goede dag.

Ik heb tot op heden nog niets kunnen terug vinden.
We gaan het in de gaten houden!