Linksys netwerkkaart, wisselende snelheid

Pagina: 1
Acties:

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds kort heb ik een nieuwe PC, met allemaal redelijk goede onderdelen. Alles werkt als een trein en het systeem is erg snel. Het enige waar ik alleen helemaal niet tevreden over ben is de interne draadloze netwerkkaart van Linksys die ik erin heb gestoken:

pricewatch: Linksys Draadloze N PCI Adapter met Dual-Band - WMP600N

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1241602535.png

Het probleem is dat ik erg slechte ontvangst heb. Mijn router staat redelijk ver weg (die staat boven en mijn PC staat beneden), maar dat gaf bij mijn vorige computer geen problemen. Mijn vorige computer stond op dezelfde plaats als de nieuwe en hierop kreeg ik internet door een externe Dell Truemobile 1300 draadloze netwerkadapter:

Afbeeldingslocatie: http://imagesb.ciao.com/inl/images/products/normal/575/product-1262575.jpg

Dit is ook een redelijk brakke netwerkadapter volgens mij want het internet viel af en toe uit en er zijn geen drivers beschikbaar voor Windows 7 (dat ik gebruik op mijn nieuwe PC). Maar met deze externe adapter haalde ik wel constant ~1.2 MB/s.
Bij de nieuwe interne Linksys kaart (met twee antennes) haal ik heeeele variërende snelheden. Ik heb echt al lang doorgebracht onder mijn bureau om de antennes te richten maar het wil niet veel helpen. Soms schiet de snelheid ook naar 1.2 MB/s maar dan daalt deze vrij snel tot 300 KB/s en gaat daarna verder met variëren. Het probleem is dus het richten van de antennes of er is iets anders mis. Hebben jullie tips m.b.t. het richten?
En hebben jullie nog andere tips voor mij? En wat raden jullie mij aan als deze snelheid echt zo blijft schommelen? Het is natuurlijk zonde van het 20mbit lijntje dat ik hier heb liggen als ik niet met maximale snelheid kan downloaden.

De netwerkkaart zit overigens vlak onder de videokaart (Radeon 5770) en de antennes zitten vrij dichtbij de DVI kabel. Ik neem aan dat deze kabel (of andere kabels) niet voor interferentie zorgen en zo mijn downloadsnelheid doen variëren?

Mijn accespoint / router is een:

pricewatch: Asus WL-530g

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/8/1/1/81138/img/1/G.jpg

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Stel je antenne`s af, zodat de straal van je modem/router ook binnen de straal van je netwerkkaart valt.

De antenne`s kun je vergelijken met vuurtorens die `s nachts een lichtsignaal verspreiden (ronddraaiend). Zet je de antenne dus recht vooruit (horizontaal), dan krijg je een straal naar beneden (=goed, want dan ga je door de vloeren). Hetzelfde kun je doen met een van de antenne`s beneden; horizontaal zetten.

Eventueel kun je met een stukje verlegsnoer de antenne van je desktop boven iets mee richting het trappenhuis/gat zetten (wederom horizontaal) om een beter ontvangst te krijgen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A