Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ricoh scanner: scheidingspagina?

Pagina: 1
Acties:

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
We hebben hier een Ricoh Aficio 2035e staan (en nog andere Ricoh multifunctionals) en het is de bedoeling dat de post ingescand gaat worden. Dit moet in één batch gebeuren, dus tussen verschillende documenten komt een scheidingspagina. Tenminste, ik heb gehoord dat dat kan.

Ik scan vanuit de scanner zelf (niet vanuit een programma) naar een map.

Het blijkt dat een witte pagina niet werkt, dan komt er gewoon een extra pagina tussen (dat had ik al gedacht, maar het viel te proberen).

Weet iemand hoe zo'n scheidingspagina kan worden gemaakt/ingesteld?

(Ik heb al op internet gezocht; de leverancier van de printer is momenteel slecht te bereiken en bovendien niet al te deskundig.)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55

breinonline

Are you afraid to be known?

Ehm, bij mijn weten is een scheidingspagina een witte pagina? Als ik je verhaal goed begrijp werkt het dus zoals het hoort. Wat versta jij dan onder scheidingspagina?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• pinockio
Neeee! D.m.v een scheidingspagina moet elk document, bestaande uit 1, 2 of meer pagina's, opgeslagen worden als een losse PDF! (Ik dacht dat dat wel duidelijk zou zijn. Niemand wil toch zeker alle post in één document, lijkt me?)

Dus:
Pagina 1 van 1 - scheidingspagina - Pagina 1 van 2 - Pagina 2 van 2 - scheidingspagina - Pagina 1 van 1 --->

Doc1.pdf (1 pagina) - Doc2.pdf (2 pagina's) - Doc 3.pdf (1 pagina)

Wat dus nu gebeurt is dat alles in één document komt, en dat moet juist niet.

[ Voor 11% gewijzigd door pinockio op 15-12-2009 07:23 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:24
Heb nog nooit problemen gehad met Ricoh support, tevens helpen ze goed ook met exotische vragen.
Telefoonnummer : 073-6451333

• pinockio
Ehh ja Ricoh is OK maar ons contract loopt via een andere partij. Maar bedankt voor je tip.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Met welke software worden de scans verwerkt ?
Het lijkt me dat dáár "iets" ingesteld moet worden om een scheidingspagina als zodanig te herkennen en een nieuw document te beginnen.

Zo is 't in elk geval met onze OCE's geregeld

• joey129
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 06:25
In de drivers van de Ricoh? Is er geen ondersteunend programma gekoppeld aan je DMS?

• pinockio
Ik begin maar net met die scanzooimethodes.
Tot nu toe werden altijd individuele documenten gescand, naar e-mail.

We hebben nieuwe bedrijfssoftware waar elektronische documenten aan gebruikers/dossiers/klanten worden gekoppeld. We hebben nog geen instructie over hoe dit verder gaat, alleen dat:

- Elke gebruiker heeft een map op de server in de bedrijfssoftware
- De secretaresse scant alle post in en zet deze in de verschillende mappen (per gebruiker)
- De gebruiker koppelt de verschillende documenten aan een dossier

Bij de Ricoh scanner zit iets als Function Pallette o.i.d. (zo heette het vroeger in ieder geval), maar zoals gezegd zijn we gewend vanuit de scanner te scannen. Dat scheelt ook werk, want dan hoef je niet heen en weer van scanner naar PC te lopen bij een nieuwe batch. Maar als daar een betere methode voor is dan wil ik dat graag weten/onderzoeken. ALS Ricoh scanners allerlei mogelijkheden hebben om te scannen naar e-mail, naar verschillende mappen, en in verschillende resoluties/bestandsformaten, neem ik ook aan dat ze overweg kunnen met scheidingspagina's. Alleen kan ik in de manual daar niets over vinden.
http://www.ricoh-usa.com/...ls/bw/aficio2035e-45e.pdf

De leverancier van de bedrijfssoftware heeft over het scannen nog niets gezegd, ik heb ze deze vraag ook gesteld. Daar wacht ik nog op.

Reactie:
Dit is op elk kantoor anders. Scannen naar een map vanuit de printer is gebruikelijk. Daarbij draait dan vaak op de achtergrond een progamma als “QuickScan pro” dat iedere minuut die map scant op documenten en deze verdeelt in losse documenten.

QuickScan Pro kan ook op een aparte PC geïnstalleerd worden, dan wordt vanuit die PC opdracht tot scannen gegeven.

[ Voor 25% gewijzigd door pinockio op 15-12-2009 10:15 ]

Pagina: 1