Laptop videokaart verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• stimpyMGS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 06:09
Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om de videokaart die nu in mijn laptop zit er uit te laten. Op dit moment is de accuduur om te huilen, en aangezien mijn laptop een aparte videokaart heeft in plaats van een videochip op het moederbord zoals de meesten dat hebben, vroeg ik mij af of het mogelijk is om de kaart er uit te laten.

Ik heb een Acer aspire 5920, er zijn meerdere versies van deze laptop, zo zijn er ook een aantal met alleen een videochip op het moederbord. Ik weet niet of de mijne dit ook heeft, als ik de videokaart verwijder krijg ik geen beeld, misschien dat ie eerst 'geswitched' moet worden naar de onboard videochip (als hij deze heeft natuurlijk).

Via google vind ik alleen informatie over hoe ik de kaart moet vervangen (dat is ook een meer logische vraag dan de mijne ;) )

Alvast bedankt!

[ Voor 8% gewijzigd door stimpyMGS op 14-12-2009 16:55 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

stimpy-NL schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:54:
Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is om de videokaart die nu in mijn laptop zit er uit te laten. Op dit moment is de accuduur om te huilen, en aangezien mijn laptop een aparte videokaart heeft in plaats van een videochip op het moederbord zoals de meesten dat hebben, vroeg ik mij af of het mogelijk is om de kaart er uit te laten.

Ik heb een Acer aspire 5920, er zijn meerdere versies van deze laptop, zo zijn er ook een aantal met alleen een videochip op het moederbord. Ik weet niet of de mijne dit ook heeft, als ik de videokaart verwijder krijg ik geen beeld, misschien dat ie eerst 'geswitched' moet worden naar de onboard videochip (als hij deze heeft natuurlijk).

Via google vind ik alleen informatie over hoe ik de kaart moet vervangen (dat is ook een meer logische vraag dan de mijne ;) )

Alvast bedankt!
Je zou in de BIOS kunnen kijken of Onboard Videocontroller optie aanwezig is (of wat er op lijkt). Als je die inschakelt en je kaart eruit haalt, zou je praktisch gezien kunnen werken met je onboard video :)

Wauw, een sig!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-05 16:03
stimpy-NL schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:54:
Hallo,

Alvast bedankt!
Als je nu een deticated kaart erin hebt zitten, dan kun je die er met sloopwerk misschien uithalen. maar er zit dan GEEN onboard kaartje in. niet in een 5920 iig. denk dat je beter op ebay op via acer zelf een nieuwe accu kunt halen. nieuw bij acer zon 100 euro, op ebay kost het minder maar zit er meer risico aan vast.

• stimpyMGS
bedankt voor de snelle reacties.

In de bios kan ik nauwelijks iets zien over de videochip, laat staan iets veranderen (Acer, waarschijnlijk is alles afgeschermd..)
De videokaart heb ik al verwijderd maar gaf een vreemd scherm met verticale strepen als resultaat ;)

Verwijderd

GPU-Z?, Kan je achterhalen of je een MXM module in je laptop hebt.

• stimpyMGS
dat mxm gebeuren heb ik in mijn laptop ja. Kan ik hier iets mee?
sorry voor erg late reactie btw

Verwijderd

Er uit slopen, 6600M GT inpleuren, Gaan Met Die Banaan!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een MXMslot hebt kun je er inderdaad een andere MXMkaart inzetten (op ebay zijn die vrij makkelijk te vinden in de regel).

• stimpyMGS
maar het gaat mij dus om het energie verbruik. Op dit moment heb ik een Ati mobility radeon HD 3450 erin zitten. Ik geef niet om grafische kracht omdat ik de laptop voor school gebruik, ik gebruik een PS3 voor te gamen :P is de 6600GT dan een betere optie voor mij? (dus een lichtere kaart)

[ Voor 13% gewijzigd door stimpyMGS op 22-01-2010 13:10 ]

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-04 16:32

pcprutser

No message

je kan -zoals al gezegt- beter een nieuwe accu erin doen ;) heb je waarschijnlijk meer aan dan een andere graka, vaak moet je daarvoor ook je hele laptop uit elkaar voor schroeven...
Pagina: 1