[Snow Leopard] Applicaties in stacks weergeven

Pagina: 1
Acties:

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben bezig met het inrichten van mijn nieuwe MacbookPro 13" ik kom van een 20" iMac en heb dus wat minder schermoppervlak. Nu raakt mijn dock erg vol, iconen verkleinen maakt het er niet beter op. Nu heb ik al mijn applicaties gegroepeerd dmv "dock separators" dat ziet er zo uit;

Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/7016/screenshot20091214at447.png

Nu zou ik al die eilandjes eigenlijk samen willen vatten in stacks;
  • safari, adium en skype in een stack "internet"
  • itunes en vlc in een stack "media"
  • cyberduck, frostwire en transmission in een stack "download"
  • adress book, mail en ical in een stack "agenda"
  • keynote, pages en numbers in een stack "office"
  • crossover in een stack "emulatie"
Nu kan ik alleen stacks maken aan de rechterkant van het dock, waar de standaard stacks staan.
Heeft iemand hier ervaring mee?

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Misschien is Quicksilver gewoon een beter alternatief? Command+r, dan de eerste 2 letters van je app intypen, enter rammen en klaar ben je. Lijkt mij veel gemakkelijker dan eerst door zo'n stack te bladeren.

Macbook Pro, 640 WD extern

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:58
Van de applicaties een Duplicate aanmaken (shortcut) en die in 1 map zetten.
De gehele map sleep je naar je dock, dan maakt hij daar een stack van :)

gewoon nee.

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:10
SanderPS3 schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:16:
Van de applicaties een Duplicate aanmaken (shortcut) en die in 1 map zetten.
De gehele map sleep je naar je dock, dan maakt hij daar een stack van :)
Dat werkt inderdaad, maar is zijn probleem niet, hij wil namelijk zijn stacks midden in zijn dock.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, en kun je stacks alleen rechts in je dock laten.

Waarom niet gewoon gebruik maken van Spotlight (CMD + space) en de eerste paar letters van je app? Of eventueel van Quicksilver?

• Bartjeee
  • Niet online
Ik ben wel bekend met Quicksilver en Spotlight maar wil toch ook mij veel gebruikte iconen in het dock hebben ivm het open hebben staan van de applicaties.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:28
thaan schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:19:
[...]

Dat werkt inderdaad, maar is zijn probleem niet, hij wil namelijk zijn stacks midden in zijn dock.
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, en kun je stacks alleen rechts in je dock laten.

Waarom niet gewoon gebruik maken van Spotlight (CMD + space) en de eerste paar letters van je app? Of eventueel van Quicksilver?
Als je dan alle andere dockitems verwijderd gaan ze toch automatisch naar 't midden, of heb ik 't hier mis?

• Bartjeee
  • Niet online
Het gaat mij er niet om dat de iconen naar het midden gaan. Ik wil gewoon een stack maken met applicaties in het linkse gedeelte van het dock. Buiten het minimaliseren naar applicatie icoon vind ik het ook makkelijk als ik een overzicht heb van de applicaties die ik regelmatig gebruik. Heb gister nog flink lopen zoeken maar denk dat het het niet mogelijk is.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Is Overflow misschien niet een idee?

• Bartjeee
  • Niet online
Dit komt al in de buurt, alleen zodra je een applicatie opstart komt hij als nog in het dock terecht. Bijna alle applicaties in mijn dock heb ik constant open staan.

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Mja, aangezien dat ook exact de bedoeling van het dock is (het is niet alleen een app launcher) zoek je eerder naar een complete dock replacement. Dan zijn Overflow en alle andere genoemde zaken niet hetgeen je zoekt. Ik heb eens gezocht op "mac os x dock replacement" en kwam uit op een pagina van macosxhints.com: Create a 'superdock' replacement for Apple's Dock Desktop. Als ik dat verhaal zo lees komt dat overeen met wat je wilt doen.
Pagina: 1