Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zouden jullie mij wat advies kunnen geven over de aanschaf van een nieuwe gsm?
Ik heb net al wat topics hier doorgespit, maar van de meeste termen snap ik niet :)...sorry, ik ben een vrouw en een echte electronica nitwit, maar wil dus wel graag een nieuwe gsm aanschaffen ;) .

Mijn eisen aan een telefoon zijn: ik wil ermee kunnen internetten (voornamelijk mailen), het scherm moet groot genoeg zijn om de pagina's fatsoenlijk weer te geven, en de processor moet snel genoeg zijn om de paginas goed te laden. Ook wil ik erg graag radio erop. Oh en ik moet er nog minimaal 1,5 jaar mee kunnen doen (zolang loopt mijn sim-only abo helaas nog :-S).

Een vriend heeft de HTC Touch 2D, die vind ik echt heel erg mooi (maar boven mijn budget, ik wil max 400 euro uitgeven, maar t liefst minder).
Een paar toestellen waar ik over aan het twijfelen ben: de Samsung Jet, de HTC Hero, de Samsung Galaxy, de Nokia N97, Nokia 5530...maar ik zie door de bomen het bos niet meer. En de reviews op internet wisselen ook per site, lastig!!

Hebben jullie tips/voorkeuren voor bepaalde toestellen?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 21:33
Tja wat vond je goed/niet goed aan de genoemde toestellen?

Wat wel belangrijk is voor internet (wat voor jou een belangrijk uitgaanspunt lijkt te zijn), is dat je abonnement dat ondersteunt. Om niet op een onverwacht hoge rekening te stuiten, kan je het best een onbeperkt internet abonnement afsluiten. Wat voor abonnement heb je nu?

Orienteer ook eens op besturingssystemen (OS'en). Zo zijn er voor smartphones grofweg: Windows Mobile, Android en Symbian.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:23:
Hebben jullie tips/voorkeuren voor bepaalde toestellen?
Tja, wat verwacht je dan? Hele opsomming wie welke telefoon leuk vind?

Zoals gezegt, kijk eerst eens welke OS je interessant vind en ga daarna verder zoeken welke toestellen er beschikbaar zijn. 1,5 gaan ze allemaal wel mee, ligt maar puur aan het feit wat je er allemaal mee wil doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Zoek eens reviews van de genoemde toestellen op youtube, dan heb je een beter beeld over hoe de toestellen functioneren e.d. . Daaruit zou je een eigen oordeel kunnen veilen.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,
Thanks voor de snelle reacties.

Ik wil voor 10 euro per maand (telfort) een data-bundel erbij nemen, zodat ik onbeperkt kan internetten.

En ja, gezien de reacties is het misschien een hele domme vraag die ik stel, maar dat over die besturingssystemen wist ik bv niet. Ik hoorde laatst over verschillende processoren die erin kunnen zitten, en dat die bepalen hoe snel de telefoon de internetpagina's laadt. Dat wist ik ook niet.

En reviews op youtube wist ik ook niet, ik ga het eens bekijken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 17:02 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-11 21:33
De processor zou ik niet te veel op focussen. Vooral bij de huidige smartphones is het geheugen een belangrijkere factor. Mijn smartphone geeft regelmatig aan dat het geheugen vol zit, waardoor hij zelf programma's afsluit of het hele apparaat gewoon vastloopt.

Dat van YouTube-reviews ondersteun ik trouwens. De interface (software die je op je scherm te zien krijgt) is erg belangrijk en zie je vaak niet in de winkel. Bij reviews wordt daar veel meer op gelet.

Weet overigens wel waar je aan begint; met een smartphone kan je meer, maar als je niet weet hoe je er mee moet omgaan, kan er ook veel meer mis gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Qips op 14-12-2009 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm weer iets om over na te denken. (Voornamelijk over dat niet mee om weten te gaan en veel misgaan) hahaha :)

Alhoewel ik denk ik niet echt snel mijn geheugen vol krijg, ik download nooit muziek of andere dingen, ben ik ook niet van plan met nieuwe telefoon.

Maar maakt het erg veel uit qua internet of je de nieuwste van de nieuwste hebt (bv HTC HD2) of iets oudere (zoals bv Nokia 5530)...?? Of zeg ik nu weer iets doms?

Verwijderd

Ik denk dat je gebruiksgemak bij je telefoon voorop moet stellen. Zelf heb ik windows Mobile telefoons( de meeste HTC toestellen tot midden 2009) en Nokia gehad, en een tijdje de iphone 3g. Nokia heeft nog niet echt een internetsmartphone wat gemakkelijk in gebruik is, Windows mobile weer wel. Als je touchscreen wil gaan , kijk op youtube naar toestellen van Windows Mobile en Android als besturingssysteem. Deze hebben de beste verhouding gebruiksgemak/prijs. de Iphone zal denk ik wat duur uitvallen gezien de abonnement.

enkele voorstellen HTC(windows mobile) : HTC HD1, HTC touch pro 2(beste keyboard volgens vele reviews)
enkele toestellen hTC(ANdroid) : HTC HERO(met knikje maar gebruiksgemak prima),HTC MAgic

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, nu snap ik ook de combinatie van toestel met besturingssysteem...dat had ik nog niet zo door.
Ik zal de reviews op youtube van die toestellen eens bekijken!!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Hoi Kippetje83,

In onze PriceWatch (PW) staan alle toestellen die momenteel verkrijgbaar zijn. Als je daar nou eens jouw wensen/eisen ga invullen, dan krijg je een beter overzicht van welke toestellen voor jou geschikt zijn.

Zoals ik nu hierboven zie, wil je een toestel van maximaal 400 euro, e-mail en met radio. Als je hier kijk, dan zie je dat ik je budget al voor je heb ingesteld. Nu kan je vast zelf op basis van Youtube en ons PW een selectie maken van toestellen die geschikt zijn voor jou.

Dan kan je daarna de topics die hier op GoT over die toestellen gaan bezoeken en daar de ervaringen lezen.

Ook move ik even jouw topic naar Non-Windows Based Mobiles, want je wil een smartphone. Dus geen 'dumb'phone die wij hier in GSM bespreken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Pagina: 1