Umlauts windows 7 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sinds ik windows 7 op mijn pc heb geinstalleerd heb ik een probleempje met umlauts. Na het opstarten werkt alles goed, als ik ' en dan u indruk komen er mooi twee puntjes op te staan, maar na een tijdje verandert dit. Dan krijg ik ''. De toetsenbordinstellingen staan precies het zelfde als op mijn laptop waar ook windows 7 op staat... Standaard invoertaal: NL - VS(internationaal), en bij toetsenbord heb ik dan eerst Nederlands en dan Verenigde staten. Weet iemand een oplossing:S? Heel irritant..

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:53

mace

Sapere Aude

Ja, de Nederlandse toetsenbordindeling wegmikken zodat je alleen nog maar VS internationaal hebt.

• Cobiwan
  • Niet online
mace schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:39:
Ja, de Nederlandse toetsenbordindeling wegmikken zodat je alleen nog maar VS internationaal hebt.
Doet nog steeds precies het zelfde dan...

• mace

mace

Sapere Aude

Weet je zeker dat je bij alle invoertalen VS internationaal hebt?
VS (zonder internationaal) heeft geen deadkeys (dat is wat je wilt).

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
Heb het hier op deze manier staan en dat werkt gewoon prima:

Afbeeldingslocatie: http://stuff.pfeffernuss.com/umlaut.png

Nickname does not reflect reality

• mace

mace

Sapere Aude

Kijk, en als hij dus op US springt, dan zal ü niet werken maar krijg je "

• Cobiwan
  • Niet online
Heb nu weggegooid en gerestart.. lijkt tot nu toe te helpen. Het rare was dat als je switshcte tussen talen het probleem bleef.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
mace schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:18:
Kijk, en als hij dus op US springt, dan zal ü niet werken maar krijg je "
Heb nog niet meegemaakt dat de PC a mind of it's own had en dingen begon te doen die ik niet wilde ;)

Nickname does not reflect reality

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hmmm, ik heb hier 3 PC's met Vista Business staan die precies hetzelfde doen... Ik ben er nog niet uit waar het aan ligt... 't was in ieder geval niet vanaf het begin zo... Pas het laatste half jaar ofzo.

• MacManus
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:37
Volgens mij kun je met Ctrl-Shift tussen de beschikbare talen switchen. Het komt nogal eens voor dat je dat per ongeluk doet.

• mace

mace

Sapere Aude

Sj44k13 schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:22:
Heb nu weggegooid en gerestart.. lijkt tot nu toe te helpen. Het rare was dat als je switshcte tussen talen het probleem bleef.
Ja heb ik ook altijd last van gehad, en ik was het op een gegeven moment zat en toen heb ik dus de overbodige toetsenbordindelingen verwijderd. Bevalt me altijd goed. Ik doe het nu telkens tijdens installatie.

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

MacManus schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:48:
Volgens mij kun je met Ctrl-Shift tussen de beschikbare talen switchen. Het komt nogal eens voor dat je dat per ongeluk doet.
Bingo!!! Dit is hem voor mij!! Thanks! _/-\o_

Nog een aanvulling:
Je kan deze sneltoets ook uitzetten...
In confifuratiescherm --> Landinstellingen --> Toetsenbord en talen --> Toetsenbord wijzigen, en dan op het tabblad geavanceerde toetsinstellingen de sneltoets voor het schakelen tussen talen op 'niet toegewezen' zetten...

[ Voor 34% gewijzigd door Paling1 op 14-12-2009 17:06 ]

• Cobiwan
  • Niet online
Nu doet ie dus weer precies het zelfde.... krijg weer ""o ipv een umlaut op de o:S heel raar dit allemaal

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MacManus schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:48:
^^

Om voor zo'n veel voorkomende vraag nou weer een topic omhoog te trekken is wel wat simpel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.