Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Mijn omgeving:

* SBS 2008
* Desktops met Windows XP en Vista die in het domein zijn toegevoegd.
* Lokatie A: SBS 2008 en een aantal desktops;
* Lokatie B: aantal desktops;
* Lokatie A en B zitten aan elkaar geknoopt d.m.v. een transparante VPN verbinding.

Als ik op lokatie A via de SBS 2008 console een desktop m.b.v. RDP wil overnemen gaat dit zonder problemen. Maar als ik via de SBS 2008 console een desktop in lokatie B wil overnemen lukt het niet. Nu komt het rare. Als ik eerst via de console "offer remote assistance" selecteer op een desktop in lokatie B werkt dit zonder problemen. Maar vervolgens kan ik ook ineens via RDP een desktop overnemen. Alleen na een paar dagen werkt dit alleen niet meer.

Is het misschien mogelijk dat als je eerst "offer remote assistance" selecteer er sommige settings tijdelijk worden gewijzigd zodat RDP wel gaat werken? Ook zou het misschien met Group Policy's te maken kunnen maken omdat dit maar tijdelijk werkt. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Krijgen de computers op locatie B via een Group Policy de settings binnen waardoor Remote Desktop wordt ingesteld? Zo nee, dan zou je een policy kunnen aanmaken waardoor je zeker weet dat Remote Desktop aan staat zodat je met RDP er bij kan komen.

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Alle desktops maken gebruik van dezelfde Group Policy's (SBS 2008) en als ik daar kijk zie ik dat het gewoon aanstaat. Ook als ik op de desktops op lokatie B kijk staat er gewoon een vinkje bij 'deze computers mogen een externe verbinding met deze computer maken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:17
lokale firewall? lijkt me dat door de optie: offer remote assistance er een poortje open gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 13:09

Tags NL

Harmful or Harmless?

Geen Firewall probleem op de clients? Krijg je een foutmelding als je een RDP connectie maakt naar een pc op lokatie B? Kun je een telnet naar poort 3389 richting een pc op lokatie B doen? Foutmeldingen in het eventlog van een computer op lokatie B als je connectie hebt geprobeerd te maken?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Als ik een telnet doe op poort 3389 werkt het niet. Totdat ik weer eerst weer een "offer remote assistance" uitvoer. Daarna kan ik netjes een telnet uitvoeren en ook een RDP sessie starten. Worden er settings veranderd als ik offer remote assistance uitvoer?

Edit: Als ik via Group Policy de FW uitschakel dan werkt het wel! Maar het rare is dat als de FW aanstaat, de uitzondering 'extern bureaublad' wel aangevinkt is. Ook heb ik dit probleem alleen op lokatie B. Daarom snap ik niet zo waarom het op lokatie A wel zonder problemen werkt...

[ Voor 35% gewijzigd door Count_B op 14-12-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
Het probleem is inmiddels opgelost! Het zat hem in de Group Policy's. De policy 'Allow inbound Remote Desktop Exceptions' stond ingesteld op het huidige subnet. Als er dus een andere lokatie bijkomt (met een anders subnet) gaat het mis. Toen ik deze setting had veranderd dat alle netwerken verbinding mogen maken ging het goed. Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1