• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:56
ik heb een lg 32lf2500 gekocht die toch echt 1920x1080(full hd) moet kunnen weergeven. hij will op mijn acer laptop niet hoger dan hd ready wil. (videokaart ondertsteunt dit wel, want door een andere driver te kiezen kan ik wel 1920x180 kiezen maar dan zegt de tv niet ondertsteunt).

ik heb in de gebruiksaanwijzing gekeken (die voor 100 modellen is) en volgens mij moet het gewoon kunnen. weet iemand iets? ik vind het een beetje zonde. aangezien ik een goede vga kabel heb. en nog geen hdmi kabel

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

is het niet stiekem een HD ready? Dat zie ik namelijk op diverse vergelijkingspagina's staan.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Het zou moeten kunnen met VGA lees ik weleens. Op mijn PC kon ik met VGA ook niet in hele hoge resoluties komen. Met DVI-d ging dat wel. Als je het niet aan de praat krijgt is een HDMI kabel geen grote investering. Je hebt dan ook meteen het geluid naar je TV.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:48

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nee is wel een FullHD tv... via LG site staat het duidelijk.

Maar wellicht kan je tv gewoon geen 1080p signaal over analoge input aan? Ondanks dat VGA voldoende bandbreedte biedt?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Je TV moet dit specifiek ondersteunen. 1920x1080 "past" namelijk net niet over VGA.

Daarom is er VGA met RB (reduced blanking) bedacht. Vroegâh met beeldbuizen moest de elektronenbundel altijd van onderen weer naar boven bewegen, dat kostte wat tijd, en in die tijd moest het signaal uitzijn, anders zag je het op het scherm. Dat is de blankingperiode.

Met moderne TV's en schermen is dat niet meer nodig omdat er geen elektronenkanon meer is. Deze blankingperode kan dus een stuk korter. Dat is dus reduced blanking. Dit was dan net voldoende teruggebracht zodat 1920x1080 nét over VGA kan.

Je TV moet dit echter wel snappen, en er zijn er maar weinig die dat doen. Ik heb mijn TV er specifiek (onder andere) op uitgezocht.

Lang verhaal kort, jouw TV kan dit dus niet, in de handleiding staat welke formaten hij wel aankan.

Ik zou hem via DVI aansluiten, eventueel met DVI-HDMI verloop, dan kan het wel. :)

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 14-12-2009 14:48 ]

• Speeddragon
hmm oke dan weet ik genoeg. Ja in de gebruiksaanwijzing staat eigenlijk dat het toch een soort van wel kan. maar het is gewoon heel onduidelijk omdat die voor zoveel modellen is. Ach ik ben in iedergeval geholpen. dankjewel!

ik vind het beeld btw redelijk mooi alleen aan de zijkant (verticaal) is een zwarte streep zichtbaar. Net of het niet beeldvullend is.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Speeddragon schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:01:
hmm oke dan weet ik genoeg. Ja in de gebruiksaanwijzing staat eigenlijk dat het toch een soort van wel kan. maar het is gewoon heel onduidelijk omdat die voor zoveel modellen is. Ach ik ben in iedergeval geholpen. dankjewel!

ik vind het beeld btw redelijk mooi alleen aan de zijkant (verticaal) is een zwarte streep zichtbaar. Net of het niet beeldvullend is.
Dat kan je ook wel bijstellen als het goed is. Nogmaals, boekje. ;)

• Speeddragon
nou ik heb dat boekje gecheckt maar er is geen auto adjust functie ofwel?

• Speeddragon
oke even een update, misschien handig voor een ander in de toekomst.

de zoom functionaliteit van die LG is beperkt, je kan wel zoomen maar het beeld niet verschuiven(pannen toch?)

verder kunnen de nieuwe budget modellen van samsung wel 1080p via vga:D

gister een LE32c530 van samsung gekocht, bij de bcc nu in de aanbieding voor 399! en echt 2 stappen beter dan de lg.
-metalen achterkant, met echt goede ophangpunten
-1080p via vga
-goede zoom
-betere analoge input

ik ben zeer tevreden

Pagina: 1