Zit een beetje met de handen in het haar hoe ik dit kan fixen.
De situatie is deze:
4 PCs met elk windows XP pro
1 email adres: info@firmanaam.be (klassiek)
Nu had ik graag dat alle PCs toegang hebben tot de e-mail, en er ook in kunnen werken.
lezen, verzenden en klasseren.
Dus 1 oplossing: een server.
Deze kan ik dan ook gebruiken als file server.
Ik had mijn oog laten vallen op windows home server omwille van 2 zaken. Is Windows 2003 en is goedkoop en gemakkelijk.
Dit configureren is echt een eitje. MAAR dat e-mail probleem weet ik niet hoe ik dit kan oplossen.
Weet iemand raad?
ik wil absoluut vermijden op met email adressen te werken zoals: naam1@firmanaam.be, naam2@firmanaam.be,...
Alles moet in 1 poel terecht komen.
Thanks!
PS: een belangrijk gegeven vergeten. Mijn ISP is Telenet, dus deze verplicht me POP3 te gebruiken...
De situatie is deze:
4 PCs met elk windows XP pro
1 email adres: info@firmanaam.be (klassiek)
Nu had ik graag dat alle PCs toegang hebben tot de e-mail, en er ook in kunnen werken.
lezen, verzenden en klasseren.
Dus 1 oplossing: een server.
Deze kan ik dan ook gebruiken als file server.
Ik had mijn oog laten vallen op windows home server omwille van 2 zaken. Is Windows 2003 en is goedkoop en gemakkelijk.
Dit configureren is echt een eitje. MAAR dat e-mail probleem weet ik niet hoe ik dit kan oplossen.
Weet iemand raad?
ik wil absoluut vermijden op met email adressen te werken zoals: naam1@firmanaam.be, naam2@firmanaam.be,...
Alles moet in 1 poel terecht komen.
Thanks!
PS: een belangrijk gegeven vergeten. Mijn ISP is Telenet, dus deze verplicht me POP3 te gebruiken...
[ Voor 6% gewijzigd door aem kei op 14-12-2009 14:20 ]