1 email adres met meerdere gebruikers (simultaan)

Pagina: 1
Acties:

• aem kei
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01 12:56
Zit een beetje met de handen in het haar hoe ik dit kan fixen.

De situatie is deze:

4 PCs met elk windows XP pro
1 email adres: info@firmanaam.be (klassiek)

Nu had ik graag dat alle PCs toegang hebben tot de e-mail, en er ook in kunnen werken.
lezen, verzenden en klasseren.

Dus 1 oplossing: een server.
Deze kan ik dan ook gebruiken als file server.

Ik had mijn oog laten vallen op windows home server omwille van 2 zaken. Is Windows 2003 en is goedkoop en gemakkelijk.
Dit configureren is echt een eitje. MAAR dat e-mail probleem weet ik niet hoe ik dit kan oplossen.

Weet iemand raad?

ik wil absoluut vermijden op met email adressen te werken zoals: naam1@firmanaam.be, naam2@firmanaam.be,...

Alles moet in 1 poel terecht komen.

Thanks!

PS: een belangrijk gegeven vergeten. Mijn ISP is Telenet, dus deze verplicht me POP3 te gebruiken...

[ Voor 6% gewijzigd door aem kei op 14-12-2009 14:20 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 15:42
Niks kunnen vinden? Je zou een mailserver als Mercury kunnen installeren en dan met z'n allen een enkele imap box kunnen gebruiken. Maar er zijn genoeg mogelijkheden, zeker als een andere NAS/server nog een optie is.

[ Voor 24% gewijzigd door _H_G_ op 14-12-2009 14:55 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beetje met een kanon een mug doodschieten dit? Ik zou de mail laten afhandelen door Google (is gratis - http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html) en alle PC's via IMAP de mail laten benaderen. Probleem opgelost.

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je zou ook gebruik kunnen gaan maken van Google Apps, daar zit standaard Exchange functionaliteit in wat jij nodig hebt.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 10:49

Brons

Fail!

Oplossing: andere provider nemen en IMAP gebruiken.

Een eenvoudige oplossing is om Google Apps te gebruiken zoals Wilko aangeeft. Dat kan je binnen een uur up and running hebben.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:55
Ja gewoon met z'n allen op een IMAP account werken. En als je hosting dat dus niet ondersteunt (ik weet niet wat je ISP er mee te maken heeft maar ik denk dat je je hoster bedoelt) dan idd via Google Apps. Ik zou de moeite niet nemen om hier een server voor op te zetten of te configureren.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• aem kei
Dacht dat dit lekker meegenomen was dat ik dan alles centraal kon opzetten met een WHS...

Maar ik zal dit zeker eens bekijken. Blijkbaar veel gemakkelijker dan ik dacht :)

Alleen hopen dat ik dan mijn bestaande mails ook nog kan overzetten dan... zodat alles leesbaar blijkft voor iedereen wat nu al in de account staat.

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 10:49

Brons

Fail!

Je kan je oude e-mail naar Apps exporteren.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met het standaard mailprogramma op de Mac kan dat in ieder geval gewoon door middel van sleur en pleur, ik neem aan dat andere mailprogramma's dat ook wel kunnen :)

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-03 15:42
Wilko schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:56:
Beetje met een kanon een mug doodschieten dit? Ik zou de mail laten afhandelen door Google (is gratis - http://www.google.com/apps/intl/en/group/index.html) en alle PC's via IMAP de mail laten benaderen. Probleem opgelost.
Mhua, ligt eraan of TS het zelf wil backuppen of niet. Ik zou Mercury ook geen kanon willen noemen. Vrij simpel/gratis pakketje.

En zoals ik al een hint gaf: er zijn ook NAS systemen waar het wel ingebouwd zit.

• aem kei
Zonet de volledige tutorial doorlopen van google Apps...

ziet er echt wel lekker uit!
wel maf dat dit alles gratis is...

Jullie zijn alvast bedankt voor deze zeer nuttige info!!
Pagina: 1