Toon posts:

Optische aansluiting apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen!

ik heb internet afgestruind maar kan niks vinden als het gaat om optische recievers. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met het probleem. Want ik heb ondertussen steeds meer apparatuur met alleen optisch geluid output.

- TV
- Playstation
- Decoder
- Macbook
- iMac

Hoe krijg ik dit via een soort van receiver samen zodat ik alles over mijn geweldige boxen kan beluisteren. Er zijn wel genoeg recievers op de markt, maar allemaal met maar 1 optische ingang en dat slaat werkelijk nergens op.

So help me !!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit kan je bereiken met een Digital Audio Switcher :)
Zie ook: http://www.google.nl/sear...+Switchers&meta=&aq=f&oq=

Zo kan het eruit zien:
klik

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 14-12-2009 13:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 19:32

page404

Website says no

over wat voor soort receivers hebben we het? Meestal zitten er nog niet overdreven veel optische ingangen op de gemiddelde A/V receiver, maar toch zeker 3 of meer.

Dure dingen zeg, die DA switchers.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:07
ze zijn er wel, ze kosten alleen wat meer ;-)

http://www.google.co.uk/s...+amplifier&meta=&aq=f&oq=

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik elke keer dat apparaat verzetten als ik ergens anders geluid wil.. Enn dan heb ik dat geschakeld, dan zou ik dat optische kabeltje wat eruit komt ook nog steeds op mn speakers aan moeten sluiten.

Want zo moet ik dus nóg 2 dingen aanschaffen om geluid te krijgen.

*edit ik vind het gewoon belachelijk dat dingen zoals tv's en hd decoders alleen optical out hebben en niks anders, terwijl er nog zo weinig randapparatuur op de markt is om hier gebruik van te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 14:01 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 19:32

page404

Website says no

blijkbaar gaat het om een losse versterker en niet om een receiver.
Ik vind namelijk 8 receivers onder de 400 euro met minimaal 3 SPDIF-inputs.
Dus nogmaals, begrijpen we elkaar nu goed of niet?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Pioneer heeft in de LX-serie 2 receivers met 4 ingangen en ééntje met zelfs 6 ingangen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:49:
Hoe krijg ik dit via een soort van receiver samen zodat ik alles over mijn geweldige boxen kan beluisteren.
Welke set heb je nu dan? En dan vooral de receiver/versterker, want de speakers doen er niet eens zo veel toe.

Want het is nu redelijk onduidelijk wat het probleem is. Want zoals aangegeven door Outerspace zijn er gewoon switches op de markt om van meerdere ingangen één output te maken op S/PDIF gebied. En zoals door anderen weer gezegd zijn er genoeg receivers op de markt met meer dan één digitale ingang.

Dus ik vraag me zeer af hoe ver jij gekeken hebt als je alleen receivers met maar één optische ingang kan vinden (of tot welk budget).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1