Het lukt me om mijn bureaublad van de computer door te schakelen naar de TV in de woonkamer. Maar dat is dan ook alles. Icoontjes e.d. worden niet getoond. Ik wil bijv. tv-programma's van uitzending gemist op de grote TV in de huiskamer kunnen kijken. Wie weet hoe ik beelden e.d. ook kan doorsturen van de computer naar de TV? Ik heb een Intel-7 computer met 12 GB werkgeheugen, Windows 7 ultimate en een ATI Radeon 4850 videokaart. Alvast dank!
Als de 2 schermen dezelfde resolutie hebben is dupliceren het beste.
Indien dit niet het geval is, uitbreiden en het scherm met uitzending gemist naar de tv toe slepen.
Indien dit niet het geval is, uitbreiden en het scherm met uitzending gemist naar de tv toe slepen.
Mee eens, als je 2 schermen niet dezelfde resolutie hebben dan absoluut niet dupliceren kiezen, dit pakt altijd verkeerd uit.
In dat geval gewoon 1 van de andere opties kiezen.
Zijn ze gelijk dan dupliceren, dat is altijd de beste oplossing voor media, scheelt namelijk weer GPU/CPU kracht
In dat geval gewoon 1 van de andere opties kiezen.
Zijn ze gelijk dan dupliceren, dat is altijd de beste oplossing voor media, scheelt namelijk weer GPU/CPU kracht
Windows toets en P indrukken en dan de juiste optie kiezen, best simpel volgens mij. En dan kies je voor extend of projector only, bij extend moet je het er heen slepen en projector only heb je enkel beeld op je tv.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bedankt! Hoe sleep ik een programma naar het veld met dupliceren e.d.? Als ik nl. een programma probeer te slepen naar het "dupliceren/uitbreiden" e.d. dan verdwijnt dit veldje gelijk!
Wat ik verder ook raar vind, is dat ik mijn bureaubladpictogrammen ook niet op mijn andere TV zie. Ik denk, dat zodra ik die pictrogrammen ook daar zie, dat mijn probleem is opgelost. Vooralsnog lukt het nog steeds niet
!
Wat ik verder ook raar vind, is dat ik mijn bureaubladpictogrammen ook niet op mijn andere TV zie. Ik denk, dat zodra ik die pictrogrammen ook daar zie, dat mijn probleem is opgelost. Vooralsnog lukt het nog steeds niet

Je moet niks slepen er heen, je moet gewoon een optie kiezen. Je drukt op windows toets en P en kiest dan een optie uit en dat wordt het dan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Helaas, ik probeer al de hele tijd duidelijk te maken dat het zo niet werkt! Als ik druk op windows toets + p krijg ik keurig het menuutje te zien. Druk ik dan op een van de opties dan wordt het bureaublad getoond op de andere TV -tot zover geen probleem, maar stopt het daarbij; er zijn geen pictogrammen of andere beelden van de computer te zien. Wat nu??

Gozer, kijk eens gewoon rustig in je catalyst software/drivers. Daarin kun je alles instellen zoals je wil, veel makkelijker kan niet.
Jij wil je desktop clonen, nadeel is dat je dan wel beide dezelfde resolutie moet hebben. Wil je alleen full-screen video, dan is dat full-screen overlay o.i.d. (heb Nvidia, daar hebben ze het uitgesloopt
)
Je post al sinds 2000 alleen maar voor vragen hier, zoek zelf ook eens en draag ook eens bij
Jij wil je desktop clonen, nadeel is dat je dan wel beide dezelfde resolutie moet hebben. Wil je alleen full-screen video, dan is dat full-screen overlay o.i.d. (heb Nvidia, daar hebben ze het uitgesloopt
Je post al sinds 2000 alleen maar voor vragen hier, zoek zelf ook eens en draag ook eens bij
[ Voor 12% gewijzigd door KillerAce_NL op 16-12-2009 15:06 ]
Je moet ze daar wel heenslepen hoor. Afhankelijk van de resoluties (verschil daarin) moet je dat op een bepaalde manier doen.
Als je bij je beeldscherminstellingen kijkt zie je als het goed is 2 beeldschermen op actief staan (1 en 2 staat daarin). Als het goed is is je hoofdbeeldscherm (dus die van je computer) de linker van de 2. De rechter is dan je TV. Probeer als de rechter je tv is, eens alleen met je muis helemaal naar rechts te gaan op de "main-monitor" en dat het liefst zoveel mogelijk in het midden van de rechterzijkant.
Als het goed is zie je je muis dan wel op je tv verschijnen. Op die manier kan je daar ook schermen in plaatsen door ze op dezelfde manier te slepen naar je rechter scherm. Voor zover k weet werkt dit alleen met de "bureaublad uitbreiden" optie.
Staan de beeldschermen omgedraaid (2 links van 1) moet je naar links slepen, maar dat lijkt me logisch. Op zich is het ook gemakkelijk om het beeldscherm van je tv (op je computer, dus in de beeldschermeigenschappen) naar de juiste kant van beeldscherm 1 te slepen. Je kan dan namelijk "natuurlijker slepen", dat wil zeggen dat je ook echt naar links mag slepen als je 2e beeldscherm in werkelijkheid ook links van je hoofdbeeldscherm staat.
Als je bij je beeldscherminstellingen kijkt zie je als het goed is 2 beeldschermen op actief staan (1 en 2 staat daarin). Als het goed is is je hoofdbeeldscherm (dus die van je computer) de linker van de 2. De rechter is dan je TV. Probeer als de rechter je tv is, eens alleen met je muis helemaal naar rechts te gaan op de "main-monitor" en dat het liefst zoveel mogelijk in het midden van de rechterzijkant.
Als het goed is zie je je muis dan wel op je tv verschijnen. Op die manier kan je daar ook schermen in plaatsen door ze op dezelfde manier te slepen naar je rechter scherm. Voor zover k weet werkt dit alleen met de "bureaublad uitbreiden" optie.
Staan de beeldschermen omgedraaid (2 links van 1) moet je naar links slepen, maar dat lijkt me logisch. Op zich is het ook gemakkelijk om het beeldscherm van je tv (op je computer, dus in de beeldschermeigenschappen) naar de juiste kant van beeldscherm 1 te slepen. Je kan dan namelijk "natuurlijker slepen", dat wil zeggen dat je ook echt naar links mag slepen als je 2e beeldscherm in werkelijkheid ook links van je hoofdbeeldscherm staat.
[ Voor 30% gewijzigd door jbdeiman op 16-12-2009 15:17 ]
Bedankt voor dit uitgebreide, laatste bericht! Ik ben inderdaad wat aan het spelen gegaan met wat instellingen van het beeldscherm. Inmiddels krijg ik óf mijn bureaublad inclusief pictorgrammen, óf niets op de TV in de huiskamer. Probleem blijft dat als ik mijn pictogrammen op de TV in de huiskamer heb, ik de computer niet meer kan bedienen (of een beetje op de gok). Heb je nog een verdere tip?
Ja ga je er eens zelf in verdiepen, je hebt nu zo enorm veel tips gekregen, daar moet je het zelf nog wel mee kunnen lijkt me.
Je pictogrammen komen enkel op je primaire scherm dus tenzij je dupliceert zal je inderdaad geen pictogrammen op je tv krijgen.
Je pictogrammen komen enkel op je primaire scherm dus tenzij je dupliceert zal je inderdaad geen pictogrammen op je tv krijgen.
Pagina: 1