Beste medetweakers,
Ik heb hetvolgende systeempje:
Intel C2 E7200 (standaarspeeds)
Asus p5k/EPu
corsair 3gb ram (weet het typke nimeer vanbuiten) @800mhz ddr2
Xfx HD 4870 1024mb
dit allemaal in deze case: http://www.pointofview-on...ASE656192-Incognito-1.jpg
De case is al wat ouder, misschien niet de optimale cooling voor dit systeem.
men cpu fan is een Arctic Cooling Freezer 7 Pro, welke denk ik toch wel beter moet zijn dan standaard intelfan.
Ik was van plan om te gaan overclocken, maar deed eerst wat tests op standaardniveau:
Intelburntest, max load genomen, en men Cpu wijst met realtemp direct 72°C aan bij volledige belasting.
38°C idle.
voor zover ik als "noob" weet is dit onder load net iets te warm of ben ik verkeerd?
nu heb ik 2 vraagjes
alvorens te gaan overclocken zou ik willen weten of deze programma's echt betrouwbaar zijn, en of deze temperaturen normaal zijn?
tot welke temperaturen mag ik gaan, en als men temperaturen te hoog zijn, liegt dit aan men Case?
p.s. ik wist niet of dit in de cooling of overclockforum moest gepost worden
Ik heb hetvolgende systeempje:
Intel C2 E7200 (standaarspeeds)
Asus p5k/EPu
corsair 3gb ram (weet het typke nimeer vanbuiten) @800mhz ddr2
Xfx HD 4870 1024mb
dit allemaal in deze case: http://www.pointofview-on...ASE656192-Incognito-1.jpg
De case is al wat ouder, misschien niet de optimale cooling voor dit systeem.
men cpu fan is een Arctic Cooling Freezer 7 Pro, welke denk ik toch wel beter moet zijn dan standaard intelfan.
Ik was van plan om te gaan overclocken, maar deed eerst wat tests op standaardniveau:
Intelburntest, max load genomen, en men Cpu wijst met realtemp direct 72°C aan bij volledige belasting.
38°C idle.
voor zover ik als "noob" weet is dit onder load net iets te warm of ben ik verkeerd?
nu heb ik 2 vraagjes
alvorens te gaan overclocken zou ik willen weten of deze programma's echt betrouwbaar zijn, en of deze temperaturen normaal zijn?
tot welke temperaturen mag ik gaan, en als men temperaturen te hoog zijn, liegt dit aan men Case?
p.s. ik wist niet of dit in de cooling of overclockforum moest gepost worden