Help: TV herkent laptop niet

Pagina: 1
Acties:

• Flippel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-01 20:58
Mijn nieuwe laptop geeft problemen als hem per VGA kabel met de TV verbindt. De laptop herkent wel dat hij verbonden is met een extra beeldscherm en geeft deze ook weer bij de beeldschermeigenschappen. Echter, de TV heeft niet in de gaten dat er een laptop aanhangt en daarom kan ik deze bron niet selecteren als inputbron. Het vreemde is dat mijn tweede oude laptop het met dezelfde kabel wel gewoon doet. :?
Als work-around kan ik dan ook eerst de oude laptop aansluiten, op de tv vervolgens de juiste bron selecteren en dan snel de kabel omhangen naar mijn nieuwe laptop. Dan werk het allemaal wel, maar dat is natuurlijk niet wenselijk. :/
De laptop is een Acer Aspire 7730G-664G100MN (Vista 32bit) met een Geforce 9600M GT grafische kaart. De tv is een LG 37LG5000.
Installeren van de nieuwste NVidia drivers heeft het probleem niet opgelost. Weet iemand wat het probleem is (ligt dit aan de laptop of tv?) en hoe het kan worden opgelost?
Alvast bedankt!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:18
Als je 2e oude laptop het wel goed doet en de nieuwe niet, is het dan logisch om te zeggen dat het probleem in de tv zit? Juist grote kans dat dan het probleem dus niet in de televisie zit maar in de nieuwe laptop die je probeert aan te sluiten. ;) Volgens mij verloopt de zogenaamde handshake niet goed waardoor de tv het signaal van de laptop niet accepteert, dan zou het probleem dus in de videokaart van de laptop zitten ;) (ik weet het bijna zeker)

Ik zou eerst een proberen de nieuwe laptop aan te sluiten op een andere tv om te kijken of het dan wel werkt, dan kan je dat weer uitsluiten. Of probeer eens een andere kabel, misschien dat je ipv vga de dvi aansluiting kan gebruiken?

• Flippel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-01 20:58
Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij ook het meest logische dat het aan de laptop ligt. Ik ga wel proberen hem op een ander scherm aan te sluiten om te kijken of het probleem dan weer optreedt.
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben gehad en hoe dit op te lossen is?