Burn in test: ram errort als ik multiplier verhoog

Pagina: 1
Acties:

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Omdat ik wel eens wou weten of m'n voltage echt zo hoog moet staan om m'n cpu stabiel te laten draaien (het afgelopen jaar heb ik m'n athlon classic slot A 500@750, 1,90V gehad) ben ik gaan testen met Burn in Test. Eerst gewoon op de instellingen waar m'n TD2 op stond (750Mhz, 1,90 V). Daarbij kreeg ik al vrij snel errors. MAAR, ik kreeg die errors bij m'n RAM en niet bij m'n cpu. Terwijl ik met m'n Ram helemaal niks gedaan heb, want ik heb alleen m'n multiplier verandert (7.5*100); dus niet m'n fsb...
Na een beetje kloten ben ik erachter gekomen dat Burn in Test deze problemen bij elke CPU speed geeft alleen m'n originele 5*100=500 niet. Ik snap er dus helemaal niks van. M'n multiplier heeft toch helemaal geen invloed op m'n geheugen??
Wie weet hoe dit kan? Of is het gewoon een foutje van burn in test???

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
kom op hee.. wie??

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-02 10:55
ik zou als ik jou was ff je voltage proberen te verlagen kan zijn volgens mij dan ook aan de voltage van je mobo liggen heb namelijk ook wat problemen met mijn sdram..door overclocken (of het ligt aan mijn mobo een Aopen AK72) :'(

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

• _nethack
  • Laatst online: 23:54

_nethack

We're all MAD here

De multiplier heeft geen directe invloed op je RAM, maar wel op je cpu-cache, die gaat harder lopen als je de multiplier verhoogd. Als je cache de snelheid niet aankan lijkt het me mogelijk dat er ram fouten optreden.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
Ja, maar als het aan m'n cpu cache zou liggen zou dat proggie (burn in test) toch bij m'n cpu erroren??
In ieder geval is het opgelost want met idd een lager voltage is er niks aan de hand.
Thanks anyway.

Verwijderd

bloasfist: hoe zie je (afgezien van crashes) dat je memory errors krijgt? Heb je daar een proggy voor? Ik zoek daar nl. al een tijdje naar

• bloasfist

bloasfist

Slot-A Crew

Topicstarter
het heet burn in test.. mail maar ff voor minder legale praktijken.

Pagina: 1