Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje over mijn HTC magic.
Als gevolg van waterschade blijft mijn touchscreen van mijn telefoon donker en kan ik alleen bij veel licht nog zien wat er op mijn scherm staat.
Ik kan mijn telefoon nog wel aan doen, ik kan nog bellen, internetten, sms'en kortom ik kan alles nog maar mijn scherm blijft donker ook al zet ik de helderheid op zijn hoogst. Heeft iemand hier ervaring mee? Zoja, betekent dit dat het hele scherm vervangen moet worden of is eht een kwestie van een lampje?

Alvast bedankt

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
heb je 'm wel open gemaakt om 'm van binnen helemaal droog te maken?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb:

- het achterste klepje er af gehaald e.d. (niet opengeschroeft),
- geföhnt
- in een tupperware bakje met rijst gedaan zodat het vocht eruit kan trekken.

• JarlSX
denk niet dat je daarmee al het vocht eruit krijgt

setje torx schroevendraaiers halen en verder uit elkaar halen

het minste geringste vocht kan zorgen voor kortsluiting EN roest

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 19:04

Sebazzz

3dp

Als je hem niet afspoelt met gedeminiraliseert water zal je toestel vroeg of laat falen. Correct me if I'm wrong, maar metalen roesten als er zouten/mineralen in water zitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

indien je telefoon vochtig is geweest is de werking daarvan niet te garranderen.
zou 'm laten fixen door zo'n hama-figuur, schermpje ~100euro, denk totale kosten 150euro
misschien verhalen op je inboedel verzekering??

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• JarlSX
100 euro? minder dan 50, incl shipping, op ebay

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:42
JarlSX schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:26:
100 euro? minder dan 50, incl shipping, op ebay
Een nieuwe telefoon of wat bedoel je? Of een nieuw schermpje?
Als je hem bij zo'n 'telefoonTurk' ben je ook niet zeker van garantie. Ik heb slechte ervaringen met vocht en telefoons, corrosie is a bitch. Ik zou er niet teveel geld in pompen. Als je het niet via de garantie kan fixen zou ik het OF zelf proberen te fixen OF gewoon een andere Magic op de kop tikken. Ben je uiteindelijk waarschijnlijk goedkoper uit dan dat je er geld in pompt.

there's no tweak without the tweaker

• JarlSX
50 voor een scherm bedoelde ik. maar denk dat uit elkaar halen en van binnen helemaal droog maken belangrijker is
zoals je al zegt, corrosie is een bitch, maar het zou best kunnen zijn dat het scherm niet kapot is, maar gewoon niet werkt omdat er nog kortsluiting is

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
JarlSX schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:19:
maar denk dat uit elkaar halen en van binnen helemaal droog maken belangrijker is
Het uit elkaar halen van een Magic is een nagenoeg onmogelijke klus. D.w.z. dát zal wel lukken, maar de omgekeerde procedure gaat mijns inziens geen normaal werkende/passende telefoon opleveren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 15-12-2009 10:45 ]

Nickname does not reflect reality

• JarlSX
heb je dat geprobeerd dan? :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-11 11:01
Na het lezen van de service manual (wilde er een andere kleur cover op zetten) is er werkelijk geen haar op mijn hoofd die er ook maar aan dénkt hier aan te beginnen. Hopeloze situatie. Véél te complex (voor mij dan).

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1