Computer geluid besturen via RF afstandsbediening

Pagina: 1
Acties:

• hopjesvla6
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2010
Hallo, ten eerste bedankt voor het lezen van mijn topic. Ik ben nieuw hier en kwam hier terecht via google.
Ik heb me een ongeluk gezocht naar een bescheiden afstandsbediening die aan de volgende eisen moet voldoen:

- klein bescheiden afstandsbediening voor de pc, met niet meer functies dan (computer) geluid dempen, harder en zachter zetten
- aansluiting via USB
- werkt via RF
- in meerdere aankopen beschikbaar, zodat ik met ~5 afstandsbedieningen 1 pc geluid kan besturen

OF:

Een bescheiden speakerset voor de computer, bestuurbaar via meerdere RF afstandsbedieningen (met niet 30 extra functies)

Ik ben nogal wanhopig geworden door het zoeken, en word er levensmoe van! :)
Alvast bedankt voor de antwoorden

Verwijderd

Zouden de eenvoudige communicatiemethoden van presentatie-afstandsedieningen met wat handigheid om te toveren zijn tot commando's voor het dempen en reguleren van het volume?

http://www.logitech.com/i...m/432/5993&hub=1&cl=us,en

Ik ga hier even kijken wat voor commando's mijn Kensington variant doorstuurt.

Update;
Met het remappen van de key die mijn remote doorstuurt kan ik nu het geluid regelen. Ik heb daarvoor wel de b toets en page up/down opgeofferd. Ik hoopte dat met het installeren van mijn keyboard drivers deze zelfstandig weer terug zouden komen, maar helaas. Ik vrees dat mijn idee alleen mogelijk is voor mensen die de driver kunnen aanpassen zodat het register ongemoeid kan blijven.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 11:28 ]

• hopjesvla6
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:15:
Zouden de eenvoudige communicatiemethoden van presentatie-afstandsedieningen met wat handigheid om te toveren zijn tot commando's voor het dempen en reguleren van het volume?

http://www.logitech.com/i...m/432/5993&hub=1&cl=us,en

Ik ga hier even kijken wat voor commando's mijn Kensington variant doorstuurt.

Update;
Met het remappen van de key die mijn remote doorstuurt kan ik nu het geluid regelen. Ik heb daarvoor wel de b toets en page up/down opgeofferd. Ik hoopte dat met het installeren van mijn keyboard drivers deze zelfstandig weer terug zouden komen, maar helaas. Ik vrees dat mijn idee alleen mogelijk is voor mensen die de driver kunnen aanpassen zodat het register ongemoeid kan blijven.
dat is wel erg veel moeite, en ik denk niet dat ik de driver zou kunnen aanpassen.. maar erg bedankt voor de suggestie! :*)

• hopjesvla6
Is hier echt geen andere oplossing voor ? :(

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06-2025
Een telefoon met bluetooth..

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
hopjesvla6 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:32:
Is hier echt geen andere oplossing voor ? :(
Het is dat je RF wil.. voor IR zijn meer oplossingen.

Bluetooth is ook een optie.. maar dan zul je ook zelf wat dingen moeten programmeren / uitzoeken.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• hopjesvla6
hmm ik ben bang dat met IR de verbinding beperkt zal zijn. Maar wat voor oplossingen zouden er voor IR zijn dan?
Pagina: 1