Toon posts:

[Mac 10.6 Server]Default subnet veranderen InternetSharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet

Ik wil het default subnet veranderen InternetSharing onder OS X Server 10.6. De assistent helpt je heel makkelijk door de configuratie heen. Echter geeft 'ie de LAN-kant 192.168.1.x en dat komt voor ons onhandig uit. Voor Snow Leopard 'client' vond ik hier handige tip. Die gaat helaas niet op voor Snow Leopard Server.
Uiteraard kan ik na de assistent de config op alle gebieden (zo mogelijk) gaan aanpassen; IPsettings, Firewall, DNS... Maar ik heb zomaar het gevoel dat het net zo makkelijk en efficient moet kunnen als onder Snow Leopard Client.

Ik hoor/weet het graag!

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
in de Server Admin kan je de DHCP-server instellingen zo veranderen dat ie adressen uitdeelt in een andere IP-range (tabje subnets bovenin). Als je dan ook de gateway veranderd in een adres in dezelfde range en je je server ditzelfde adres geeft moet het werken.

volgens mij hoort dit trouwens in /76

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd. Helaas werkt dat dus niet.
Sowieso staat dan mijn routingtable verkeerd. En de firewallrules staan nog op het 'oude' subnet... Ook de DNS-records die 'ie voor zichzelf aanmaakt staan dan nog verkeerd. Als het niet anders dan, dan moet het maar met gepiel, maar volgens mij moet het zeer makkelijk aan te passen zijn alvorens je bijvoorbeeld de assistent start. (zoals in de link die ik in de topicstart heb geplaatst).

BTW: Ik wist ook niet zeker of dit het juiste subforum was, maar ik de moderators kennende verplaatsten die 'm wel als zij er een beter plekkie voor weten. :)