Vastlopen / crashen bij intensief gamegedrag.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 18:14

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Hey,

Ik heb mezelf net geupgrade van een oude p4 naar een Q9550 met 9800GT.
Echter crashed de grafische driver telkens tijdens load.

Geheugen is getest en goed, temp. is niet gek hoog, meerdere drivers geprobeerd.

Kunnen jullie mij vertellen of mijn voeding afdoende is voor een Q9550 / 2GB / 250GB hdd / fatal1ty pro XFi / 9800GT 512mb ?

psu
cpuid
voltages en temp onder load, demo 'Realtime Generation' @ 1680x1050 windowed met 8xAA, de tool heet mischien wel OC tool, maar alles loopt gewoon op stock speeds.

CPU : hovered altijd rond de 50 / 55 onder load

Het komt echt in alle games voor, ook na gronding cleanen met DriverSweeper.
MOBO : Asrock G41M-GS met nieuwste Bios ( 1.20 ) en nieuwste intel chipset inf/drivers.

[ Voor 11% gewijzigd door mvz op 14-12-2009 01:18 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

450 watt is echt het absolute minimum voor deze configuratie, een slechte voeding had het sowieso niet gedaan.
Deze heeft dan nog best wel hoge amperes op de 12 volt lijn, maar ik vrees toch dat het te weinig is als alles op full load is.

Ikzelf draai een E7400 met een 8800GT op 450 watt.
Dit is ook wat aangeraden word voor mij, maar aangezien jij daar best wel iets boven zit met je config denk ik dat je beter naar een 600 watt+ voeding kan kijken, zeker omdat voedingen er niet beter op worden als ze continu tegen de 90-100% aan zitten...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

De PSU lijkt zich goed te houden, zou ook wel voldoende moeten zijn. Als de CPU EN Chipset temp ook goed is heeft iets waarschijnlijk iets meer voltage nodig. Ik zou zeggen, probeer achtereenvolgens de northbridge, vcore en vdimm met een stapje meer spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
Nu zie ik dat net na het crashen in 3dmark06 ( ik gebruik als crash-reference Canyon flight @ 1680x1050 8xAA en 16tap ANI ) dat de geheugen-controller load op 100% blijft steken, ook terwijl ik gewoon op de desktop zit.

Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_j0x4uiiSzTo/SyZs_A32cqI/AAAAAAAAAQE/xhWHXMik8NM/memory.jpg

Is dit bij iedereen zo? of zou de kaart echt defect zijn.
( ik heb overigens ook nog even geprobeerd de deticated pci-e stroomkabel te vervangen door 2x molex, van iedere rail 1, met een pci-e verloopje eraan, mocht niet baten )

[ Voor 10% gewijzigd door mvz op 14-12-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:05

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Heb je mijn suggestie geprobeerd? stapsgewijs de relevante voltages in BIOS verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
voltages verhogen hielp ook niet.
Kheb nu een nieuwe voeding gekocht. de Recom PE-M600 modular.
maar hij crashed nogsteeds :(:(:(:(:(:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hoe is je I/O-performance ? Als ik zie dat je geheugencontroller op 100% zit, zou ik daar eens naar gaan kijken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
ja van de kaart ;p

heb ook een computerwinkel dat ding laten testen de hele middag, en volgens hun was de kaart stuk.
Dus zal er morgen een HD4770 in prikken..

Zie ook nergens RoHS staan op mn geforcesje, zou het mischien het welbekende solderingen probleempje zijn ofzo ;p

edit : never mind er staat Pb met een kruis erdoor ;p

edit : opgelost, 9800gt was kaduuk, met de HD4770 ( voor slechts 89 euries :D ) geen enkel probleem meer. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door mvz op 17-12-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 9800gt ultimate is gisteravond ook stukgegaan. Eerst alleen na een minuutje gamen alles distorted en uiteindelijk crashes,inmiddels constant dikke warboel op het scherm. Ik hang de kaart nog ff in een andere pc om 'zeker' te zijn en dan coolprices maar ff benaderen voor rma want ik heb em pas een jaar.
De kaart is standaard overgeklokt en is wellicht daardoor vroegtijdig gestorven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
mvz schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:40:
voltages verhogen hielp ook niet.
Kheb nu een nieuwe voeding gekocht. de Recom PE-M600 modular.
maar hij crashed nogsteeds :(:(:(:(:(:( :(
Ik snap niet dat als je je voeding verdenkt, je niet meteen een goede A-merk voeding koopt. Dan was 450W ook ruim genoeg geweest. In ieder geval lekker dat het opgelost is, je bent er nog iets in performance op vooruit gegaan ook en je hebt een kaartje dat minder stroom verbruikt en dus minder warmte produceert en waarschijnlijk stiller is. Goede keuze!

specs

Pagina: 1