iPod niet zichtbaar in iTunes (Mac)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-01-2023
Ik heb mijn oude 30Gb iPod heel lang niet meer gebruikt want ik heb ook een 80Gb. De 30Gb gebruikte ik tot 2 jaar geleden onder Windows en deze is ingesteld op disc mode. Nu wil ik hem toch graag weer gaan gebruiken en tegenwoordig heb ik een MacBook ipv een Windows computer. Alleen als ik hem aansluit verschijnt hij in de Finder als een removable disc en in iTunes wordt ie niet zichtbaar.

Ik heb hier en op diverse fora gezocht en daar wordt gesuggereerd om iTunes opnieuw te installeren, andere kabel te gebruiken etc. etc. Alleen dat lijkt me niet nodig, want mijn 80Gb iPod werkt prima met dezelfde computer, iTunes en kabel. Ik heb Snow Leopard en de laatste versie van iTunes. Ik heb geprobeerd de 30gb iPod te resetten met de hold toets heen en weer en dan menu+select 10sec in te drukken, maar niks verandert.

Iemand suggesties hoe deze iPod weer bruikbaar te laten worden cq. te laten praten met mijn MacBook via iTunes?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 80GB iPod Video. Enige oplossing die ik heb is eerst iTunes afsluiten (dus Quit of CMD + Q), iPod aansluiten en daarna iTunes openen. Dan herkent iTunes de iPod wel. Ik denk dat het komt door de disc mode, want die heb ik ook aanstaan.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
azt33 schreef op maandag 14 december 2009 @ 06:22:
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 80GB iPod Video. Enige oplossing die ik heb is eerst iTunes afsluiten (dus Quit of CMD + Q), iPod aansluiten en daarna iTunes openen. Dan herkent iTunes de iPod wel. Ik denk dat het komt door de disc mode, want die heb ik ook aanstaan.
Helaas, die methode had ik ook al geprobeerd. Alleen de iPod start iTunes vervolgens automatisch op en wordt daarna enkel zichtbaar in de Finder. Waar kan je dat eigenlijk uitzetten? In iPhoto kan je dat gewoon in de voorkeuren doen, maar in de iTunes voorkeuren kan ik dit niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maXXzz
Goede tip via een PM gekregen dus die zal ik hier nog even delen. Heb in mijn Windows partitie in VMware Fusion maar even iTunes geinstalleerd en de iPod aangesloten. Daar zag iTunes hem wel en gaf meteen aan dat software update 1.3 beschikbaar was. Die geinstalleerd en daarna weer eens in OSX geprobeerd en toen zag iTunes hem wel! Dus het werkt weer.

Wel raar dat OSX een iPod met oude software niet herkent en Windows wel.

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 14-12-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
nm

[ Voor 116% gewijzigd door Dagg op 23-12-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem gehad.
wat bij mij hielp was een oude versie van itunes gebruiken (in mijn geval 9.0.1)
hierin werd de ipod wel gezien.
toen kon ik de software op de ipod updaten.
daarna was de ipod ook te zien in de nieuwste versie 9.0.2

succes!!
Pagina: 1