Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Dit is het probleem:

Ik wil nieuwe in-ear oordopjes voor mijn iphone hebben en ben tot de conclusie gekomen dat ik een Nuforce NE-series wil gaan aanschaffen.

Wat zou jullie keuze zijn ? :

Of : Fiio E1 Headphone Amplifier (25 euro) in combinatie met NUFORCE NE-6 = 64 euro
Of: NUFORCE NE-7 M = 64 euro

Verschil : Met de NE-7M kun je bellen (ik bel weinig)
Verscihl 2: Headphone amp heeft volumeknopjes + beter output via line-out?

Er is geen verschil tussen de NuForce Ne-6 en de Ne-7M anders dan dat de Ne7 een remote heeft

Graag hoor ik jullie input!

Bronnen :
http://www.head-fi.org/fo...adphone-amplifier-452276/

http://www.pda-247.com/wo...-ne-7m-headphones-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 00:59
Nou je zegt het zelf al een beetje:

- Ne-7 is bijna gemaakt voor iPhone, met mic enzo dus handig te gebruiken om eventueel te bellen
- Ne-6 is de Ne-7 zonder mic support

Geluids kwaliteit zal dus vrijwel gelijk zijn.

Ik heb de Ne-6 hier naast me liggen en de geluidskwaliteit is gewoon echt goed. Heb je dus een headphone amp nodig? I dunno, heb geen idee van de iPhone geluidskwaliteit.

Voor mijn gevoel is het gewoon handig om met je phone te kunnen bellen via de headset, maar als je dat toch nooit gebruikt, kan je betere muziek kwaliteit gaan (wellicht) met een headphone amp.

Denk er wel aan dat met de in-ears je wat meer afgezonderd bent van de wereld, das best fijn denk ik voor handsfree bellen (maar let wel op de veiligheid, je krijgt echt minder mee van de omgeving). Ik zou gaan voor de Ne-7 omdat ik denk ik toch zou willen kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
BradKing schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:34:
Nou je zegt het zelf al een beetje:

- Ne-7 is bijna gemaakt voor iPhone, met mic enzo dus handig te gebruiken om eventueel te bellen
- Ne-6 is de Ne-7 zonder mic support

Geluids kwaliteit zal dus vrijwel gelijk zijn.

Ik heb de Ne-6 hier naast me liggen en de geluidskwaliteit is gewoon echt goed. Heb je dus een headphone amp nodig? I dunno, heb geen idee van de iPhone geluidskwaliteit.

Voor mijn gevoel is het gewoon handig om met je phone te kunnen bellen via de headset, maar als je dat toch nooit gebruikt, kan je betere muziek kwaliteit gaan (wellicht) met een headphone amp.

Denk er wel aan dat met de in-ears je wat meer afgezonderd bent van de wereld, das best fijn denk ik voor handsfree bellen (maar let wel op de veiligheid, je krijgt echt minder mee van de omgeving). Ik zou gaan voor de Ne-7 omdat ik denk ik toch zou willen kunnen bellen.
Dankjewel voor je aanbeveling!

Ik heb maar gekozen voor de NE6 met Amp vanwege het feit dat ik haast nooit de headset functie gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333764

Hoe verhouden deze doppen zich dan tegenover andere in ear doppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Ik gebruik ze nu een halve dag in combinatie met de Amp. Ik moet zeggen dat de AMP zeker een toevoeging is en dat ik geen slechte keuze daarmee gemaakt heb, al is mijn draadje nu wel vrij lang en zal ik die nog op een simpele manier even moeten inkorten. (dubbel lus hangknoop). De amp maakt de bas wat strakker en gecontroleerder, verminderd ruis en laat hoog wat rustiger naar voren komen (minder snerpend).

Ik zou de vergelijking met andere dopjes niet kunnen maken anders dan met de Creative EP-630. Over het algemeen zijn de Nuforce erg prettige oordopjes. De isolatie is geweldig en zitten lekker in de oren. Ze klinken ook prettig en gaan opmerkelijk laag, wat ik persoonlijk erg prettig vind.

Een betere vergelijking t.o.v andere modellen vind je hier

http://www.head-fi.org/fo...s-added-1-15-09-a-383617/

mvg