Ik wil op een projector (epson TW2900) en een lcd-televisie (Philips 32PFL5604) een Xbox360, hdx 1000 en wellicht later nog een hdmi-apparaat aansluiten. Heb ook een Wii maar dat lijkt me voor mijn vraag niet zo relevant (hoeft alleen bij projector gebruikt te worden).
Daarnaast heb ik een Marantz SR5004 receiver met 3 hdmi in en 1 hdmi uit aangeschaft.
De receiver staat in de kamer van de projector, de lcd-televisie wordt zelf gebruikt voor het geluid in de slaapkamer.
Nu kan ik twee dingen doen:
1: xbox/hdx - receiver - hdmi splitter 1 naar 2 - projector
- televisie
2: xbox/hdx - hdmi matrix switch 4:2 - receiver hdmi - projector
- televisie
voordeel van de 2e optie zou zijn dat ik mijn receiver niet aan hoef te zetten als ik iets afspeel op de televisie. Ik neem namelijk aan dat de receiver aan moet staan om een hdmi-signaal door te sturen naar de uitgang.
wat raden jullie aan?
zou dit probleemloos gaan werken?
Daarnaast heb ik een Marantz SR5004 receiver met 3 hdmi in en 1 hdmi uit aangeschaft.
De receiver staat in de kamer van de projector, de lcd-televisie wordt zelf gebruikt voor het geluid in de slaapkamer.
Nu kan ik twee dingen doen:
1: xbox/hdx - receiver - hdmi splitter 1 naar 2 - projector
- televisie
2: xbox/hdx - hdmi matrix switch 4:2 - receiver hdmi - projector
- televisie
voordeel van de 2e optie zou zijn dat ik mijn receiver niet aan hoef te zetten als ik iets afspeel op de televisie. Ik neem namelijk aan dat de receiver aan moet staan om een hdmi-signaal door te sturen naar de uitgang.
wat raden jullie aan?
zou dit probleemloos gaan werken?