Toon posts:

Yamaha rx-v1065

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had graag willen weten of er hier nog yamaha rx-v 1065 eigenaars zitten?Ik krijg mijn versterker niet behoorlijk afgesteld en had graag wat hulp gehad.
Ik heb de auto set up laten lopen en heb een paar dingen moeten vaststellen.Bij het bekijken van BR's was het geluid niet echt super.De center stond te zacht leek me en was ook niet echt gedetailleerd.Ik moet zeggen dat het geluid van een tv hd zender veel zuiverder en mooier klonk.Ik heb daarna met dezelfde instellingen nog een gewone dvd bekeken en dat geluid klonk ook heel mooi,beter dan de BR.
Heeft hier iemand een suggestie van wat ik eventueel fout zou kunnen gedaan hebben?
mvg
Ik gebruik de Elac FS 127 als front,de 123's als surrounds de center en de sub van dezelfde reeks.

Verwijderd

heb geen 1065 maar wel een 661 en een 563 bij mn ouders beneden ;)

Je hebt de YPAO wizard (met microfoon) zonder issues/warnings verlopen neem ik aan? (vooral dat geen warnings is belangrijk)

Je hebt de versterker gewoon op STRAIGHT staan bij het afspelen van BD?

welke speler gebruik je ? hoe is deze verbonden (hdmi?) ? zie je PCM/Dolbt/DTS/DolbyHD/DTSMA op je display verschijnen (check handleiding even voor uitleg display) lichten ook alle 5 speakers + subwoofer op op het display?

om even de handleiding te quoten (blz 25 staat het wat duidelijker met plaatje)
Druk op Cursor up/down om Signal Info te
selecteren en druk dan op ENTER.
De informatie over het ingangsignaal wordt
weergegeven. Zie bladzijde 40 voor details over elke
informatie.
wat zie je daar staan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de auto set up idd zo laten lopen.Ik heb de Panasonic dmp80 BR speler verbonden met hdmi.Versterker staat niet op straight,als ik dvd kijk kan ik een van de beschikbare dsp functies kiezen en lichten ook alle speakers op op het display.Wanneer ik dan een BR film opzet kan ik ineens geen dsp functie meer kiezen en is het geluid niet echt meer wat het moet zijn.Er komt ook niks op het display ivm PCM/Dolbt/DTS/DolbyHD/DTSMA .

Verwijderd

hmm ik zou normaal gesproken sowieso altijd op DSP mode STRAIGHT luisteren, aangezien dit gewoon het originele geluidsspoor zoals het op de disc staat weergeeft =] (de andere gebruik ik alleen met headphones of met een 2 kanaals TV uitzending)

dit MOET altijd gewoon goed klinken, zowel DVD als bluray (klinkt DVD met STRAIGHT wel goed nu dan?)

je mag ervanuitgaan dat hij na een juiste YPAO calibratie gewoon goed klinkt op STRAIGHT, dus als je dan nog een issue hebt met blurays vermoed ik een probleem met de instellingen van je bluray speler. Die moet je waarschijnlijk instellen dat ie alles bitstreamed via HDMI of iets dergelijks.

Kan je wel voor de zekerheid wel nog even nakijken wat de resultaten van je YPAO calibratie waren? Komen die een beetje in de buurt van wat je zou verwachten naar aanleiding van je speakers? (hij herkent mn S606 als fullrange wat ik anzich wel prima vindt, maar voor mn center+rears zet hij de crossover op 120 hz die ik zelf liever op 80 zet naderhand)
Als daar iets raars tussenzit kan dat misschien verklaren waarom hij op DVD met een DSP programma wel "beter" klinkt ...

Verwijderd

Topicstarter
straigt(enkel de 2 fronts die dan spelen),gebruik ik enkel om naar tv uitzendingen te kijken.Bij dvd stond de dsp gewoon op standard.En daarna bij br kon je niet eens een dsp functie kiezen.Lampje van dsp op het display brand dan ook niet.
Moeten mijn surround speakers(Elac fs123)ingesteld staan als large of small?Alhoewel dat niet veel invloed heeft op het probleem.

Verwijderd

STRAIGHT houdt niet meer in dan dat alle bronnen 1:1 worden afgespeeld met alleen de YPAO aanpassingen qua volume erbij

dus bij een 2 kanaalsbron (TV) spelen alleen de fronts ja, bij een Dolby/DTS/etc multikanaalsbron horen alle bijbehorende speakers te spelen

die DSP's zijn dus vooral leuk om 2kanaalsbronnen leuker te laten klinken, maar voor multikanaals kan je het gewoon op STRAIGHT houden en van alles genieten =]

maargoed wat je probleem betreft zal je denk ik even in de instellingen van je Pana bluray moeten kijken, even proberen met PCM en Bitstream output en wat voor een effect dat heeft op de Yamaha (zie mn eerste post over hoe je de signaalinfo die de Yamaha binnenkrijgt kan opvragen)

Als je het goede (DTS HD/DTS MA denk ik dan voor bluray) signaal binnenkrijgt en het klinkt nogsteeds slecht, dan moet je maar eens handmatig de speakers afstellen en kijken of dat beter klinkt

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 01:00 ]

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10-2025

LogiForce

The Black Whole

Wat hierboven ook al gezegd word, ik vermoed inderdaad een instelling issue van de Blu-ray speler.

Zover ik begrijp als jij hem op straight zet krijgt hij maar 2 kanalen binnen (en laat hij ook maar 2 speakers zien die hij dus maar hoeft te activeren). Kijk met de bovenstaande tip het desnoods nog even na, maar ben er wel zo goed als zeker van.

Ik vermoed dat jouw Blu-ray speler instellingen staan op PCM of Bitstream maar dan enkel met stereo output. Om wat voor reden dan ook.

Om even een andere insteek te gebruiken op het detecteren van de oorzaak van jouw probleem. Het geluid van je andere geluidsbronnen klinkt wel goed. En ik neem aan ook via straight. Dus dan kan het niet anders zijn haast dat je Blu-ray speler iets verkeerd uit aan het zenden is, tenminste niet zoals jij wenst dat hij zou doen.

Moraal van het verhaal... het is wel voor 95% met zekerheid vast te stellen dat er een instelling verkeerd staat in de blu-ray speler. Dus daarvan even het boekje pakken en pluizen.

PCM of Bitstream? Bitstream gewenst in deze.
Stereo of Multi-kanaals? Multi-kanaals uiteraard.
Disc instellingen? Pakt hij standaard het multi-kanaals (dolby of dts) geluid als audio spoor op de disc?

Wat verder nog punten van aandacht zijn geen idee. Dat word meer speler specifiek.

Succes! :)

ps. wat mij net nog te binnen schiet is dat bij mijn Playstation 3 je over meerdere uitgangen geluid kan laten lopen. Alleen is een uitgang geschikt voor multi-kanaals audio, de rest zal stereo zijn. Misschien heeft jouw speler ook zo'n soort instelling? Geen idee, maar het is het nakijken waard als het bovenstaande nog niets op heeft gelost.

[ Voor 11% gewijzigd door LogiForce op 15-12-2009 01:21 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Verwijderd

Topicstarter
Bij geluidsinstellingen van de BR speler stond de instelling Mpeg audio op pcm ipv bitstream.Zou dat het verschil kunnen maken?Kan het even niet testen met een BR schijfje wegens weer naar de videotheek gebracht-(
Pagina: 1