Toon posts:

Dropdown

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met mijn Win98SE bak op NT4 (workstation ) of W2K aanlog gebeurt er elke keer iets vreemds.
Na ongeveer een 15 á 20 min. ligt het hele netwerk plat:(. De logboekmelding in nt4 was: netwerkverkiezing gehouden er probeert een andere PC het netwerk over te nemen. Hoofdbrowser is gestopt.
De netwerkkaarten zijn Realtek 8139. Protocolen die geïnstalleerd zijn: Netbeui en TCP/IP.

Als ik in linux samba installeer dan is er wel een optie om linux meer kans te geven om verkiezingen te winnen. Wat is het advies van jullie om dit met windows op te lossen?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand......

Verwijderd

volgens mij haal je twee dingen door mekaar hoor.
die verkiezing is er om te kijken welke computer er op dat moment het snelst bereikbaar is. die gene die het snelste bereikbaar is gaat dan de inhoud van het netwerk aan jou laten zien als jij erom vraagt( als je met je windows verkenner bijv. in het mapje netwerk omgeving kijkt.) het is dus niet zo dat een andere computer je netwerk over neemd. je kan die verkiezingen wel uitzetten in NT dan maar ik denk dat je netwerk er niet sneller van word.

Verwijderd

Control panel -> Network -> file -> print sharing. Zet "Browser Master" en "LM Announce" op "No".

Good luck.

Op deze manier zal je win98 niet meer aan je browser election meedoen (is meestal toch een goed idee ..)