Ik heb op mijn Areca 2 raidsets lopen, Raidset #00 1 disk geconfigureerd als Raid-0 dat is de bootdrive (XP) op Ch01 en Raidset #01 meerdere disks in een Raid-5 configuratie.
Ik heb 2 stomme dingen gedaan:
1. Als die bootdrive op de raidcontroller zit had ik er een passtrough disk van moeten maken.
2. Ik had die boot-drive beter rechtstreeks op het moederbord kunnen zetten.
Punt 1 heeft verder geen vervelende consequenties gehad, maar ben nu zover dat ik de boot-drive van de controller af wil halen en rechtstreeks vanaf het moederbord wil laten aansturen.
Zo gezegd zo gedaan, maar bij de reboot krijg ik een melding: NO BIOS DISK FOUND
In de bios van het moederbord wordt de drive keurig weergegeven.
Heeft iemand een idee hoe ik de drive weer bootable kan maken vanaf het moederbord?
b.v.d.
Ik heb 2 stomme dingen gedaan:
1. Als die bootdrive op de raidcontroller zit had ik er een passtrough disk van moeten maken.
2. Ik had die boot-drive beter rechtstreeks op het moederbord kunnen zetten.
Punt 1 heeft verder geen vervelende consequenties gehad, maar ben nu zover dat ik de boot-drive van de controller af wil halen en rechtstreeks vanaf het moederbord wil laten aansturen.
Zo gezegd zo gedaan, maar bij de reboot krijg ik een melding: NO BIOS DISK FOUND
In de bios van het moederbord wordt de drive keurig weergegeven.
Heeft iemand een idee hoe ik de drive weer bootable kan maken vanaf het moederbord?
b.v.d.