Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuk geprijsd moederbord voor m'n Pentium Dual E6300 (2,8Ghz, 2mb cache, Wolfdale core). Nu kwam ik de volgende tegen: MSI G31M2

Tussen de ondersteunde CPU's staat deze er niet tussen... Maar het is wel gewoon een Wolfdale core met 2mb cache, net als de E5xxx serie.

Dus mijn vraag, iemand enig idee of dit toch gaat werken? Anders moet ik naar de G41 chipset die prijstechnisch toch alweer een stukje hoger ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik zou voor een G31M-ES2L van Gigabyte gaan. Die heb ik zelf ook en die bevalt me uitstekend.
Ik vind de positionering van de onderdelen veel beter bij de GB. Bij de MSI heb je eerst een 16x PCI-e en dan pas de 1x. Als je dan een 2 slots videokaart installeert kan je de 1x al niet meer gebruiken.

Het scheelt maar 3 euro qua prijs. Ik denk die MSI hem ook wel ondersteund aangezien de E6500 ook ondersteund wordt.

[ Voor 16% gewijzigd door Bolletje op 13-12-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-09 21:28
DIt gaat gewoon werken volgens intel.
Zie link E6300 spec.

Ik heb zelf dezelfde processor besteld icm de ASUS P5KPL/EPU en volgens de spec van dit moederbord gaat de processor hier gewoon op werken met de goede versie bios natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bolletje92 schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:07:
Ik zou voor een G31M-ES2L van Gigabyte gaan. Die heb ik zelf ook en die bevalt me uitstekend.
Ik vind de positionering van de onderdelen veel beter bij de GB. Bij de MSI heb je eerst een 16x PCI-e en dan pas de 1x. Als je dan een 2 slots videokaart installeert kan je de 1x al niet meer gebruiken.
Goeie tip, die heb ik besteld! Die ondersteunt de processor in ieder geval...