ik heb hier thuis een internet abbonement van 20 mb/s van kpn planet.
maar het probleem is dat de snelheid na een poosje gaat halveren.
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 10.380
het betreft hier het kpn premium abbonement
http://www.kpn.com/web/show/id=1100778
dat geeft de modem/router nu aan
het gaat hier om een THOMSON SpeedTouch 780 die ik kreeg bij het afsluiten van het abbonement.
na het vervangen van de telefoonkabel (die met dat RJ11 hoedje erop) word de snelheid wel weer zo', 20.000 kb/s
maar +-2 weken later halveerde de snelheid weer, kabel vervangen en het werkte weer met de max snelheid.
na weer enkele weken ging de snelheid opeens naar 9.000 kbps meer dan een halvering dus.
nadat ik de kabel weer had vervangen bleef de snelheid op maximaal 17.000 kbps. dat heeft een maand gewerkt nadat hij nu dus weer op 10.380 kbs zit.
weet iemand hoe dit probleem ontstaat.
kpn is al meerdere malen gebeld en hun geven aan dat er wel gewoon 20.000 kbps naar de modem gaat maar dat de kabel dan dus gewoon steeds kapot gaat.
vanaf 2002 is hier al kpn internet maar het probleem is pas recent.
wat kan het probleem zijn, modem staat op dezelfde plek als altijd, en zit achter slot in de meterkast.
ik heb dus geen zin meer om elke paar weken een nieuwe telefoonkabel te halen.
maar het probleem is dat de snelheid na een poosje gaat halveren.
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 10.380
het betreft hier het kpn premium abbonement
http://www.kpn.com/web/show/id=1100778
dat geeft de modem/router nu aan
het gaat hier om een THOMSON SpeedTouch 780 die ik kreeg bij het afsluiten van het abbonement.
na het vervangen van de telefoonkabel (die met dat RJ11 hoedje erop) word de snelheid wel weer zo', 20.000 kb/s
maar +-2 weken later halveerde de snelheid weer, kabel vervangen en het werkte weer met de max snelheid.
na weer enkele weken ging de snelheid opeens naar 9.000 kbps meer dan een halvering dus.
nadat ik de kabel weer had vervangen bleef de snelheid op maximaal 17.000 kbps. dat heeft een maand gewerkt nadat hij nu dus weer op 10.380 kbs zit.
weet iemand hoe dit probleem ontstaat.
kpn is al meerdere malen gebeld en hun geven aan dat er wel gewoon 20.000 kbps naar de modem gaat maar dat de kabel dan dus gewoon steeds kapot gaat.
vanaf 2002 is hier al kpn internet maar het probleem is pas recent.
wat kan het probleem zijn, modem staat op dezelfde plek als altijd, en zit achter slot in de meterkast.
ik heb dus geen zin meer om elke paar weken een nieuwe telefoonkabel te halen.