Toon posts:

Hoe betrouwbaar zou deze Wii-verkoper zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.285 views

Verwijderd

Topicstarter
Op internet heb ik een leuke advertentie gevonden voor een 2e hands Wii, maar ik heb m'n twijfels over de betrouwbaarheid hiervan.

Ik ben nog nooit via internet opgelicht en zou dat graag zo houden. Ik hoop dat jullie advies hebben hoe ik erachter kan komen of deze verkoper oprecht is. Hij verkoopt ook nog PS3 en XBOX-360's.
hallo
alles is bijna op en ik doe alleen nog verzenden
mvg

2009/12/13 kurt <kurt@hotmail.com>
Zou ik hem morgen kunnen ophalen? Vrienden van mij hebben evt. ook nog interesse.

Van: dhr weggehaald [mailto:weggehaaldbk@gmail.com]

Geachte heer/mevrouw,

Zojuist ontving ik van u een mail dat u interesse heeft voor de spelcomputer. Het volgende kan ik over deze spelcomputer vertelen, hij is geheel nieuw in de doos voorzien van alle accessoires,garantiebon en btw factuur
.
Op het moment verkoop ik deze spelcomputer omdat, ik afgelopen week mijn gameshop in Rotterdam
heb verkocht en ik en mijn vrouw zijn een restaurant begonnen. Voor mij is echter het probleem de groothandel neemt alleen grote partijen goederen terug en het betreft het maar een partij van 12 spelcomputers daarom heb ik er voor gekozen om deze op marktplaats te zetten voor bijna de inkoopprijs dan mag ik vernemen dat deze zo verkocht zijn.

Verder is de garantie voor 1 jaar en ik heb de garantie van deze spelcomputer overgezet naar de bart smit.

Zoals u in de advertentie heeft gezien kan u ook losse accessoires kopen en ook enkele games alle goederen zijn orgineel en zitten is een gesealde doos met alles nog in het plastic.

Omdat, we nu nogal druk zijn met ons nieuw bedrijf geeft de voorkeur aan verzenden. Afhallen is deze dagen echt geen optie dan kan u beter een duurder model kopen in de winkels zelf. Dit doen wij aangetekend via de tnt post en dat duurt 1 dag. Van de verzending krijgt u een gescande bon en kan u zelf op de www.tntpost.nl kijken wanneer u bestelling aankomt.De verzendkosten bedragen 6,00 euro

Verder vragen wij u dan om als u tot koop over wilt gaan vandaag een betaling te regelen via internetbankieren.

Voor een verzending hebben wij de volgende gegevens nodig :

Naam:
Adres:
huisnummer:
postcode:
Heeft u verder nog vragen of wilt u een aankoop doen dan vernemen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet,
B.weggehaald

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01 17:46
verzin nog een vraag en bel het nummer.

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen telefoonnummer, maar heb wel gevraagd of ik ook onder rembours kan betalen.

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
onder rembours kan ie gewoon een steen sturen natuurlijk. Gewoon eerst zijn adres + telefoonnummer vragen en dan via de telefoon wat gaan regelen. Grote kans dat ie niet zijn telefoonnummer geeft en dan weet je dat ie fout is :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rembours haalt nog niet veel uit, want je mag pas openen na tekenen.

Tevens heeft hij het erover dat hij de garantie overgezet heeft naar Bart Smit? Hoe dan? Vraag hem dat soort dingen, want ik vertrouw het verhaaltje niet helemaal..

Tevens lees ik ook dat hij het aangetekend verstuurd voor 6 euro ?

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 13-12-2009 19:41 ]

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:19
Is het misschien dezelfde verkoper als deze: http://link.marktplaats.nl/304563906 ?
Die is namelijk zeker een oplichter, ik zag laatst een waarschuwing op Marktplaats en Google maar eens op zijn woonplaats en oplichting: http://www.google.nl/#hl=...chter&fp=51711868826908ab

Ik zou het in ieder geval niet vertrouwen.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs van de Wii is € 100,-. Het is inderdaad erg goedkoop, maar hij zegt dat hij er 12 moet verkopen. De verzendkosten bij bestelling zouden € 6,- bedragen. Onder de 10kg klopt dat ook gewoon, al zou dat niet aangetekend zijn.

Ik heb er niet heel veel vertrouwen in, het zou namelijk echt heel mooi zijn.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:47
Ik zou dit niet vertrouwen.
Eerste gedeelte lijkt wel betrouwbaar, tot hij begint over garantie overzetten.
Dit is volgens mij niet mogelijk.

Verwijderd

En als het te mooi klinkt om waar te zijn... ?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als 'ie zogenaamd is "gestopt" met een webshop, heeft 'ie vast wel een URL waar 'ie op te bereiken is en mailt 'ie niet vanaf een hotmail-adres.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

trap er maar niet in

ook al had die um voor de inkoopsprijs , dan zou die nogal gek zijn om die zonder winst te verkopen

• silmaril8
  • Niet online
Als iemand niet wil dat je het komt afhalen dan betekent dat in 99% van de gevallen dat het een oplichter is. Ik begrijp niet dat je uberhaupt hier nog aan twijfelt.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 10:52

Vos

AFCA

Waarom kan je niet langskomen? Alleen verzenden? Owja.... En inderdaad waarom voor de inkoopprijs verkopen terwijl je er ook easy laat ik zeggen 50 euro meer voor kunt krijgen?

• DjDuivert
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Ziet er erg wonderlijk uit allemaal. Ik vertrouw het ook niet op eerste gezicht, ik zou zeggen probeer wat meer informatie te zoeken/krijgen. Welke gameshop was het bijvoorbeeld of hoe heet het restaurant?

Dat ie wel tijd heeft voor verzenden en niet voor afhalen lijkt me onzin, afhalen is veel sneller. Hij hoeft alleen maar thuis te zijn, jij neemt geld mee. Eerlijke oversteek en je gaat weer..

2600K - 4.6G|8GB 1333|P8P67 EVO|Club3D 4870 1G OC|2x 2493HM|DasKeyboard Ultimate|Logitech G5|Lian-Li PC-A71b + demping|Intel 510 120G|WD Black 1TB + Green 2TB|Be-Quiet P7-Pro 850W|Xonar D2x|Phonar Ethos R 100G EdMa|Music Hall DAC25.3 + A15.2|AKG K701

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-01 17:53
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:44:
De prijs van de Wii is € 100,-. Het is inderdaad erg goedkoop, maar hij zegt dat hij er 12 moet verkopen.
Waarom zou het een goede reden zijn om iets veel te goedkoop te verkopen als je er meerdere van hebt :?

Geef gewoon iets meer uit en speel op safe...

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt inderdaad uit Retranchement. Zijn e-mail adres staat niet op deze lijst, maar hij gebruikt wel een gmail.com-adres.

Heb net even gebeld naar de persoon van de bovenstaande waarschuwings-advertentie en ze zegt dat er op google enorm veel te vinden is en dat het een oplichter is.

Wat een walgelijke figuren zijn het. De betreffende marktplaats-advertentie is te vinden op http://www.marktplaats.nl...R%26fta_ind%3D25%26fs%3D1.

Ik verzoek jullie nog niet te mailen, ik vraag nu zijn rekeningnummer en hopelijk kan ik nog zijn IP achterhalen. Tsja, dat lijkt me dan niet echt de bedoeling.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 14:49 . Reden: Als je iets wilt achterhalen, dan moet je dat zelf maar doen! ]

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:50:
Helaas. Hij komt inderdaad daarvandaan. Zijn e-mail adres staat op deze lijst, maar hij gebruikt wel een gmail.com-adres.

Heb net even gebeld naar de persoon van de advertentie en ze zegt dat er op google enorm veel te vinden is en dat het een oplichter is.

Wat een walgelijke figuren zijn het.
Deze figuren bestaan omdat er zoveel domme mensen die er vanwege hun naiviteit maar in blijven trappen.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ze spelen alleen maar in de op de gewetens van de Hollanders, zo goedkoop mogelijk met zo min mogelijk nadenken...

Ik praat het niet goed hoor, maar als je ziet hoeveel mensen er dagelijks opgelicht worden op internet vanwege het niet goed onderzoeken, zal ik, mocht ik een oplichter zijn, er ook niet mee stoppen, want de politie komt toch niet snel in actie hier in Nederland.

Ben zelf ook 1 keer opgelicht, die ene keer dat ik het wel vertrouwde, dus ik check 100x en wil telefonisch contact en al helemaal alleen ophalen. Met dank aan dit soort figuren...

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Ik probeer in ieder geval nog zijn IP-adres en rekeningnummer af te troggelen. Zijn e-mail adres was helaas niet te vinden in de Gmail->Hotmail headers.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01:47
Even rond lopen zoeken en op www.opgelichtopinternet.nl staat alles wat over hem bekend is!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 16:20
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:06:
Je hebt gelijk. Ik probeer in ieder geval nog zijn IP-adres en rekeningnummer af te troggelen. Zijn e-mail adres was helaas niet te vinden in de Gmail->Hotmail headers.
Zijn IP adres zul je er ook niet in vinden, Gmail stuurt dit niet mee. Makkelijkst is een plaatje uploaden naar (als je dit hebt) je eigenwebhost en deze meesturen in je mail zodat deze in de mail door diegene geopend wordt en dan je logs na kijken welk IP adres deze geopend heeft.

Zo doe ik het tenminste als ik iemands zijn IP adres wil weten.

Verwijderd

Erg onbetrouwbaar dit, waarom zoek je niet een Wii voor bijvoorbeeld 120 euro denk ik dan als je zelf al denkt dat het verdacht is, zoweiso riekt dat hele verhaal van de gameshop en restaurant naar oplichterij.

Ik ben zelf al eens opgelicht en wist toen helaas niet dat ik binnen 3 weken het geld kan terugvorderen, dat was 480 euro voor een 8800gtx ko acs3, de verkoper had zogenaamd een sli set en wou mij deze ook nog aansmeren, er hing vanalles vanaf enzovoorts je kent het wel, ik zei nee en toen niks meer gehoord.
Politie doet het ook niet voor minder dan 500 euro, dus daar loop je ook tegen een gesloten deur op...

Achteraf bleek dat ik mijn geld naar een of ander italiaans model had gestuurd, schijnbaar iemand die per se geld wil verdienen met modelleerwerk maar gewoonweg te lelijk is.
Als het mag (denk het niet) zet ik de naam van de oplichter hier neer.

Dus hulde voor jou dat je voordat de deal rond is hier op GOT het hele gebeuren aankaart, en je niet laat verblinden door deze op het oog spotgoedkope Wii!

Mijn advies: koop deze Wii niet, zoek nog even verder en al betaal je iets meer: beter 15 euro meer betalen dan 100 euro over de balk smijten!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hij neemt dus wel de moeite een aangetekend etiket te maken, richting postkantoor te gaan, telebankieren na te kijken en deze mail aan jou te schrijven, maar die 20seconde voor het overhandigen van de Wii en geld in ontvangst nemen kan niet?

Als iemand er al meer als 2 verkoopt voor zo'n laag bedrag, laat ik het fijn links liggen :)

ik dacht dat je als retailer je aan bepaalde verkoopprijzen moest houden van zulke consoles?

[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 13-12-2009 20:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben woonachtig in een flat, dus in principe zou ik het pakketje kunnen afpakken van de postbode voordat ik heb betaald. :)

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:26:
Ik ben woonachtig in een flat, dus in principe zou ik het pakketje kunnen afpakken van de postbode voordat ik heb betaald. :)
? Ten eerste krijg je het pakketje niet van de postbode voordat je hebt betaald en ten tweede wat heeft dat met het wonen in een flat te maken?

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Niet doen , het is een oplichter :)

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-01 17:03
Ja 100% zeker een oplichter, volgens mij had hij een tijdje terug een advertentie geplaatst over een gameshop welke failliet was ofzo en verkocht ie ps3's voor weinig.

En hij kon het alleen maar over de post versturen.

je kan mensen al meten he, als je aan het mailen bent en diegene geeft aan dat het alleen over de post kan, dan heb ik mijn vraagtekens al en ga ik al niet meer door met de koop. Natuurlijk is niet iedereen een oplichter maar als je een beetje verkoper bent dan vind je het niet erg dat mensen langskomen en het apparaat bekijken etc.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
console schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:10:
Makkelijkst is een plaatje uploaden naar (als je dit hebt) je eigenwebhost en deze meesturen in je mail zodat deze in de mail door diegene geopend wordt en dan je logs na kijken welk IP adres deze geopend heeft.

Zo doe ik het tenminste als ik iemands zijn IP adres wil weten.
Ik vind dit geniaal in zijn eenvoud! Thx voor deze, zeer nuttige, tip! d:)b

Nickname does not reflect reality

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

Fuelke

Forza Ferrari

>> Shopping Forum, maar heb wel aan de collega's daar gevraagd of het wel levensvatbaar is want volgens mij is alles al gezegd over deze advertentie.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• BlueLed
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-01 12:47
Zou ik ook niet doen maar dat kan je toch wel op je eigen vingers uittellen? 100 euro voor een Wii, hoeveel hij er ook heeft, diegene draait hier gewoon verlies op. Als ik er 12 zou hebben zou ik ze nog niet voor 100 euro van de hand doen, of jij wel? Het aantal dat je hebt maakt toch geen hol uit?

Verwijderd

Betaal via PayPal, stuurt die niks op? Dan kan je je kosten terug halen! :)

Verwijderd

Ik ben wel even benieuwd welke vragen er nog open staan, want ik zie dat er al heel veel voorbij is gekomen waarbij ik mij nog afvraag waarom een weldenkend mens hierop zou reageren. Als je Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten (ok gaat over kopen bij een shop) leest dan blijft het advies altijd om pas te betalen bij ontvangst. In dit geval is dat dus nauwelijks mogelijk en de persoon staat bekend als scammer.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Tsja, je verkoopt je gamesshop, maar moet zelf maar zien dat je van de voorraad afkomt? Kortom, tamelijk ongeloofwaardig verhaal en zoals al veelvuldig gezegd is hier: "if it sounds too good to be true...". Dus inderdaad, zoals mijn collega hierboven al aangeeft, wat wil je precies met dit topic?

Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:49:
Betaal via PayPal, stuurt die niks op? Dan kan je je kosten terug halen! :)
Met die kopersbescherming van PayPal zou ik een beetje uitkijken, er zijn de laatste tijd toch wel wat verhalen langsgekomen dat het helemaal niet zo triviaal is om je geld terug te krijgen als dat jij het hier doet voorkomen :)

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 14-12-2009 14:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Vrij snel na het openen van de topic en het lezen van de eerste reacties kwam ik al tot de conclusie dat het een oplichter betreft.

Er staan geen vragen meer open, maar zou wel graag zijn ip-adres achterhalen. Helaas heb ik geen antwoord meer gekregen op zijn e-mail.

Dat een Wii voor € 100,- onmogelijk is? Ze zijn er voor € 160,- en als je zoiets ziet, dan hoop je gewoon enorm dat het waar is. Ik zou nooit zomaar geld hebben overgemaakt, maar daarom vroeg ik wel na.

Verwijderd

De inkoopprijs voor een Wii ligt echt wel wat hoger dan €100,- (recies kan ik op het moment niet bekijken), dus dit zaakje is hoe dan ook niet zuiver ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 15:15 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Orion84 schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:53:
Met die kopersbescherming van PayPal zou ik een beetje uitkijken, er zijn de laatste tijd toch wel wat verhalen langsgekomen dat het helemaal niet zo triviaal is om je geld terug te krijgen als dat jij het hier doet voorkomen :)
Hier op het forum bedoel je? Dat ging afaik nagenoeg altijd over 'gehackte' paypal accounts en daar je geld van terug zien te krijgen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

SinergyX schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:19:
[...]

Hier op het forum bedoel je? Dat ging afaik nagenoeg altijd over 'gehackte' paypal accounts en daar je geld van terug zien te krijgen.
Als de andere persoon via een bankrekening zijn tegoed weg heeft gesluist, dan kan paypal niet zomaar geld van die rekening gaan halen en dus ben je de lul, aangezien paypal geen geld van die persoon kan krijgen, krijg jij geen geld meer terug.

Wassen neus dus die kopersbescherming.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:26:
Wat is dit voor mentaliteit? Jouw probleem en inhaligheid het probleem van de pakketchauffeur maken? Ik heb het vroeger eens een aantal keer meegemaakt en het pakket had ik gewoon netjes binnen 10 seconden terug.

Verwijderd

De vragen van de TS zijn beantwoord en er wordt nu gereageerd op randzaken. Ik ben bang dat we discussies gaan voeren die al vaker zijn langsgekomen en dat de TS daarin al helemaal niet meer is geinteresseerd. Preemptive slotjuh dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.