Problemen met Mybook opgelost? stap in de goede richten!

Pagina: 1
Acties:

• maradesign
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-01 18:24
Beste mensen van tweakers.

Dit is eigenlijk geen post met een vraag maar ik wilde het volgende graag met jullie delen.
Ik heb veel gelezen omtrent verschillende mybook problemen in combinatie met firewire 800 en 400.

Ik heb zelf net een firewire 800 controler ( plus kabel ) gekocht om voor mijn videobewerking optimaal te kunnen streamen e.d. Echter stuitte ik op een probleem dat op tweakers ook al redelijk veel werd besproken.

Ik heb het controller kaartje gewoon op het moederbord geprikt en verder geen meegeleverde drivers geïnstalleerd. Alles bleek perfect te werken, de mybook werd herkent door windows 7 x64 en ik kon aan de slag.

Maar telkens op een onwillekeurig moment hing mijn pc met file transfers en het uitpakken van bestanden (12gb). Ik ben op google gaan zoeken en vond een post waarin iemand met een oplossing kwam die eigenlijk erg simpel bleek te zijn en voor mij en anderen nog werkte ook!

bij het installeren van de mybook was het enigste wat ik moest doen het volgende:

Originele comment van:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/page-248665_14_0.html
Hope this is of some help, as I had the same issue on my installation of Windows 7 RC Ultimate x64. The driver difference between Vista and W7 is so little, so 99% of all Vista drivers will work on Windows 7.

Anyway, to get back to the issue... I also have a WD MyBook connected via firewire 1394a. Had the same issue as you guys where the copy speed is extremely slow. You can try doing this in Vista x64, so here it goes.

Multiple drivers are shipped with the OS for firewire, the one we are looking for is the "Legacy" driver.

Open Device Manager, Expand your IEEE 1394 Host Bus Controllers and Right click on your 1394 device, then choose "Update Driver Software". On the new windows click on "Browse My computer for driver software", then choose "Let me pick from a list of device drivers on my computer", then select the driver with the word legacy in brackets.

Easy as that! It worked for me as my speen went from 7MB to 52MB by just using the legacy drivers shipped with the OS.

Anyway, let me know if this works!
Ik had dus inderdaad standaard een NIET legacy driver geinstalleerd. Nadat ik deze stappen van de comment had ondernomen heb ik geen problemen meer met transfers, inzakkende transfersnelheden over firewire 800/400/usb ( e-sata heb ik niet kunnen testen helaas)

Ik hoop dat ik hier wat mensen blij mee kan maken want ik was al maanden opzoek naar oplossingen voor de problemen die ik en vele anderen hebben/hadden met de mybook.

Overige informatie

Ik draai windows 7 ultimate oem
Mybook type: Studio edition 500GB
Controller: [url="http://http://www.alternate.nl/html/search/result.html?tn=Neutral"]Dawi DC-FW800 Fire Bulk PCI[/url]

[ Voor 0% gewijzigd door maradesign op 14-12-2009 07:49 . Reden: Typo's ]

Ryzen 7800x3d - Gigabyte 4090 - Gigabyte Aorus AX Elite x670 - gskill ripjaws 6000 cl 30 32gb - phanteks nv9

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:23

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Dat is een goeie voor het tweakers wiki.

O wacht.

Die is er niet.

Maar wel tof dat je dit deelt, misschien is er nog iemand mee geholpen.